HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: ŞEKİLSEL SALAT KUR’ANDA YOK MU? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Hasan Hoca,

Şimdi adam senin tabirinle savaş meydanında "can pazarı"ındayken verdiği mücadele salat için yeterli olmayacakta kalkıp bu hengamenin içerisinde iki rekat "rükulu,secdeli" namaz kılınca görevini tamamlamış olacak!!

Canını ortaya koyarken yeterince Allaha yakın olmayacakta işi namazla perçinliyecek..!!

Komutanın bu savaşta Mümin askerleri yönetmesi Salatı ikame ettirmek,Mümin askerlerinde ona itaat ederek savaşta gece-gündüz çaba sarf etmeleri salat etmeleridir..Normal zamanlarda da durum aynıdır..Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ortada bir saldırı yok, sadece tehlike var. Ayeti eğip bükmeyin! Arz kelimesini bile teorinize uysun diye cephe diye çeviriyorsunuz. Kuran'dan örnek verin! Bu ayet size 1000 kere açıklandı, hala aynı yerdesiniz.

İnananlar! Kafirlerin size saldıracağını bekliyorsanız komutanınız Muhammed askerleri yönetmeyebilir; ve siz ona itaat etmeyebilirsiniz. Bunda sakınca yok.

Bu çeviriyi nasıl yaptığınızı kelime kelime gösterir misiniz, ayetlerde asker komutan ve yönetmek nerede? ya da savaş, cephe ?

Hasan bey bu forumda ve yabancı forumlarda defalarca verilen delillere rağmen sabit fikrini korumuştur. Büyük ihtimalle askerim demesine rağmen kendisi bir camii hocası ve işinin elinden gitmesini istemiyor.

Tamam Hasan bey, bu namaz denen arap dansı Allah'ın emridir. arapça dualar tekrarlayıp secde etmemiz gerekiyor, kalbimiz secde etmese de olur. Yaratan, insanın ona tamamen teslim olmasından çok egzersizlerini tam olarak yapıp yapmadığına bakar.

Aman dikkat edin rekatları karıştırmayın sonra namazınız bozulur.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

 

Bu cevabî yazının tamamlanması değişik nedenlerle vakit aldı. Son şeklini  asıyorum.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

* * *

 

Türkiye haritasının etrafını çizen hat Türkiye'ynin sınırlarını, bütün bir Türkiye'yi gösteriyor.

 

Göstersin, yorumdur. Oysa yorumsuz gerçek odur ki  Türkiye'nin sınırları başkadır bütün Türkiye başka. Türkiye'nin "etraf"ındaki sınır, genişliği olmayan bir çizgidir; Türkiye ise geniş bir alan. İnsanlar sınırla alan arasındaki farkı öylesine iyi biliyorlar ki birinde yaptıklarını ötekisinde  yapmaya yeltenmiyorlar. Yapamazlar zaten.

 

Örneğin Denizli'nin oralarda bir köy. O köyden birisi Arabistan'dan aldığı develeri beğenmeyip geri yollamak istediğinde ağzıyla kuş tutsa develerin çıkışını köyünden yapamaz. Sınıra gitmek zorunda. Ve develer bir araca yüklenip sürücüye emanet edildiğinde sürücü  "bütün bir Türkiye"ye gitmez; "sınır"daki Habur kapısına gider.

 

İddia:

Gece saatleri (ânâelleyl) "bütün gece"dir.

Gündüzün iki ucu ve gecenin zülüfleri "bütün gece"dir.

 

Ha sınır denen "çizgiler"i bir ülkenin "alan"ına yormuşuz ha gündüzün iki ucundaki gece zülüfleri bütün gecedir, demişiz. Yorumdur. Hani derler ya:  erenlerin sağı solu bellolmaz. Yorum da aynen öyledir. İnsan istese sınır denen o çizgileri daha nelere yorar...  

 

"Alan"ı yani "elArd"ı Allah yaratmıştır.  Dağlarıyla ve ovalarıyla ve ırmaklarıyla... Sınırlar ise insan uydurmasıdır. O yüzden yerkürenin uzaydan çekilen fotoğraflarında görülmezler (Bkz. aşağıdaki fotoğraf).  Yani "bütün bir Türkiye" diye o sınırları görenler aslında var olmayan şeyler görüyorlar. 

 

Gündüzün uçları da çizgi mizgi değil güneşin doğup battığı iki andır. Ve gecenin de uçlarıdır onlar. O yüzden gündüzün iki ucu ve gecenin zülüfleri "bütün gece"dir iddiası ancak bir şartla doğrudur: eğer günbatımı ve gündoğumu gecenin içine taşınıp güneşin bütün gece doğup batması, doğup batması, doğup batması sağlanabilir ise.  Hadi sağlayın!

 

Allah güneşi doğudan getirir; hadi siz batıdan getirin! (2:258)

 

Benzer bir iddiaya göre de Urfa'nın etrafındaki dağlar, Urfa'dır.  Bu iddia da doğrudur eğer o dağlar "etraf"tan alınıp Urfa'nın göbeğine  dikilebilirse. 

 

Kaldı ki Urfa'nın "etraf"ındaki dağlar kentin dışındadır. Tıpkı Türkiye'nin "etraf"ındaki denizler nasıl Türkiye'nin dışında ise.

 

 

 

Türkiye'nin "etraf"ındaki denizler Türkiye'nin dışındadır ve "Türkiye"dir (?!).

Urfa'nın "etraf"ındaki dağlar Urfa kentinin dışındadır ve "Urfa"dır (?!).

Gecenin "iki ucu"nda güneş doğar, güneş batar. O doğup batışlar "bütün gece"dir (?!).

 

 

"Ânâelleyl  ve etrâfennehâr" da gece gündüzdür, gecenin karanlığında gündüzün aydınlığında demektir.

 

Lütfen beni bağışlayın, size katılmıyorum.

 

Siz 20:130'dan söz ediyorsunuz. Tamam, buyurun edin. Oradaki ânâelleyl "bütün gece" yani "gecenin karanlığı"dır, etrâfennehâr da "bütün gündüz" yani "gündüzün aydınlığı"dır deyin. Etrâfennehâr yorumunuz yanlış çünkü "sünnetullah"a aykırı. İsterdim ki bu beşerî yorumunuza ilahî gerçek pâyesi vermeyin. Ama yalnızca bunu söylemekle yetinirim. Çünkü o ayet müzakeremizle ilgili değil.   

 

İlgili ayetler 11:114 ve 17:78. Bakın, 11:114'te "etrafennehâr" yok; tarafeyin nehâr var - gündüzün iki ucu. "Gündüzün iki ucunda ve gecenin zülüflerinde salât et..." Allah onunla da yetinmiyor, 17:78'de  ilâ gasakılleyl demek suretiyle  tarifi bir de pekiştiriyor- gecenin kör karanlığına kadar.

 

11:114.Gündüzün iki ucunda ve gecenin zülüflerinde salât et.

17:78.Güneşin sarkmasından gecenin kör karanlığına kadar salât et. Ve sabah okumasına dikkat. 

 

Belirli bir vaktin dört dörtlük tarifi.

 

O vaktin 

bir ucu: gündüzün ucudur, 

öteki ucu: gecenin kör karanlığı.

 

 

GECENİN KÖR KARANLIĞI (gasakılleyl) iki anda gerçekleşir:

 

1.akşam alaca karanlıktan sonra

2.sabah yarı aydınlıktan önce

 

"Wikipedia"dan alınan aşağıdaki fotoğraflar o iki ân ile lgilidir. (http://en.wikipedia.org/wiki/Twilight)

 

,

 

 

Özetle, 20:130'daki ânâelleyl, başı sonu belirsiz bir vakit olduğu halde günbatımından gecenin kör karanlığına kadar  ifadesi belirli bir vakti dile getiriyor. Bunların aynı imiş gibi gösterilmesi fena halde yanıltıcı.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ne çabuk unuttunuz "kayıtlı vakit"i!  
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

İtirazınızı açıklar mısınız. Benim anladığım, KAYITLI VAKİT kayıt altına alınmış olan vakittir yani başı boş anlamında sınırsız değil de başı ve sonu belirlenmiş olan vakit, belirli vakit.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

TÂHÂ 130.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Ne çabuk unuttunuz "kayıtlı vakit"i!  

 

Merhaba Hocam. Övgü Allah’a, "kayıtlı vakit"i hatırlıyorum. Namaz farziyetinin önşartı olan o ifadeyi göz önünde bulundurarak "Rabbini yücelt!" buyruğunu şu şekilde yorumlamaya çalışmıştım:

 

Tâ Hâ 130'da tesbihle ilgili üç zaman ifadesi var:

 

(1)Övgüyle yücelt Rabbini güneş doğmadan ve batmadan önce. Namazın vakten kayıtlı olma şartını bu ifade taşımıyor.

 

(2)...gece saatleri - ânâilleyl. Açıkça görüldüğü üzere buradaki gece saatleri de vakten belirsizdir; ilahî buyruğun namaza dair olduğu öne sürülemez.

 

(3)Yücelt O'nu gündüzün uçlarında buyruğuna gelince , buradaki ETRÂFEN NEHÂR vakten kayıtlılık şartını taşımıyor, desek te bir şey değişmez çünkü Hûd 114'teki TARAFEYİN NEHAR da tıpkı onun gibi  gündüzün uçları hakkındadır. Ayetlerimiz birlikte okunduğunda bu ona vatken kayıtlı olma niteliğini kazandırıyor. Artı, İsrâ 78’de onu pekiştiren bir de  ilé gasakıl leyl ifadesi var.

 

Özetle, gündüzün uçları - etrâfen nehâr ifadesi KENDİ BAŞINA yetmiyor. Örneğin "güneşin sarkması" anlamındaki "dülûkiş şems" o uçlardan biridir ama kayıtlı vaktin yalnızca başlayış ânını bildrir, bitiş ânını değil.    

 

"Tâ Hâ 130 müzakeremizle ilgili değil" derken kastettiğim bu idi. Oradaki "etrâfen  nehâr"ın kendisi tamamlanmaya muhtaç olup duruken bu ayeti konu edinmek müzakereyi dağıtır. Asıl ilgili ayetler Hûd 114 ve İsrâ 78.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Tâ Hâ 130'da tesbihle ilgili üç zaman ifadesi var:

 

(1)Övgüyle yücelt Rabbini güneş doğmadan ve batmadan önce. Namazın vakten kayıtlı olma şartını bu ifade taşımıyor.

 

Merhaba değerli hocam,

Hatırladığım kadarıyla Mustafa İslamoğlu'nun  Tâhâ 130 ve Kâf 39'daki "ve sebbih ... qable tulûi-şşemsi ve qable ğrûbihâ" ile ilgili namaz ve kayıtlı vakit değerlendirmelerine katılmıştınız.

Saygı ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Hatırladığım kadarıyla Mustafa İslamoğlu'nun  Tâhâ 130 ve Kâf 39'daki "ve sebbih ... qable tulûi-şşemsi ve qable ğrûbihâ" ile ilgili namaz ve kayıtlı vakit değerlendirmelerine katılmıştınız.

 

Yanlış hatırlıyorsunuz. Lütfen sayfa 44’e bakar mısınız.

 

QABLE TULÛİ-Ş ŞEMS "güneşin doğmasına kadar" demek yani bir sürenin sonu. Peki başı nerde? O belli değil. O halde günbatımı dahi olabilir: günbatımından GÜNEŞİN DOĞMASINA kadar. Ve buna, sizin yaptığınız gibi, pek âlâ gece denebilir.

 

QABLE GURÛBİHÂ ise "güneşin batmasına kadar" demek yani o da bir sürenin sonu. Ve başı yine belli değil; gündoğumu bile olabilir: gündoğumundan GÜNEŞİN BATMASINA kadar. Buna da, sizin yaptığınız gibi,  gündüz denebilir.

 

Oysa "Salât et gündüzün iki ucunda ve gecenin zülüflerinde" buyruğu başka. Onun tarif ettiği iki vaktin her biri bir başlangıca ve sona sahip: gündüzün ucu ve gecenin zülfü.

 

Yani tam olarak o iki vaktin

 

ilki*

(1)gündüzün akşamki ucunda başlar,

(2)gecenin akşamki zülfü boyunca sürüp zülüf bitince biter.

 

ötekisi

(1)gecenin sabahki zülfüyle başlayıp zülüf boyunca sürer,

(2)gündüzün sabahki ucunda biter.

 

Allah 11:114'te "tarafeyin nehâr" diyerek "gündüzün iki ucu"ndan söz ediyor. Bu kesin. O uçları "bütün bir gece"ye yorup "iki"yi iptal edersek Allah'ın sözünü çarpıtmış oluruz.

 

Tıpkı nasıl örneğin İran'dan Bosna'ya mal götüren ve kendisine "Türkiye'nin iki ucunda denetim var; hazır ol!" talimatı verilen TIR sürücüsünün o iki ucu "bütün bir Türkiye"ye yorarak aklı sıra hinlik etmesi gibi. Gümrükler o hinliği bağışlamaz.

 

Sürücümüz istediği kadar hinlik etsin, Türkiye'nin iki ucunda denetlenecek. Bu kesin.

 

   àKapıkule

 

Bunun yanı sıra elbet yol boyunca yapılan denetimler de var. Sürücü hem onlara hem de iki gümrük kapısındaki denetimlere tâbidir;   "Yol boyunca süren denetimler bana yeter!" deyip iki gümrük kapısındaki denetimleri iptal edemez.

 

Özetle, nasıl o sürücüye verilen talimat onun "Türkiye'nin iki ucu"nda denetleneceğinin ifadesi ise biz inananlara 11:114'te verilen buyruk ta bizim gündüzün iki ucunda salât edeceğimizin ifadesidir. Buna rağmen "Bize yaşamlık salâtımız yeter!" deyip gündüzün iki ucundaki salâtımızı iptal edemeyiz.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

____________________________

 

*Bu,  İsrâ 78’de tekraren tarif edilen vakittir: güneşin sarkması ve gecenin kör karanlığı  arasındaki vakit – dulûki-ş şemsi ilâ gasakı-l leyl.

 

Bir iddiaya göre burada sözü edilen gasakı-l leyl akşamleyin alaca karanlıktan sonraki değil sabahleyin şafak atmadan önceki gece karanlığıdır. Ancak... eğer bu  doğru ise anılan iki vakte dair gündüzün ucu ve gecenin zülflü şeklindeki tarifler lafzen "aynı"dır ama farklı süreleri dile getirirler. Örneğin

 

dulûki-ş şems (güneşin batması): 17.20

şafaktan önceki gece karanlığı: 5.30

gündüzün ucu ve gecenin zülfü: 12 saat 10 dakika

 

şafaktan önceki gece karanlığı: 5.30

tulûi-ş şems (güneşin doğması): 7.15

gündüzün ucu ve gecenin zülfü1 saat 45 dakika

 

Akşam ve sabah namazlarına ait belirli vakitler bunlar olurdu eğer anılan iddia, içinde çelişki bulunmayan Kuran'a (4:82)  çelişkiler boca etmeseydi.

 

Örneğin

 

-Konu, Hûd 114'teki SALÂT olduğunda 12 saat 10 dakika süren gündüzün ucu ve gecenin zülfü diye bir SALÂT VAKTİ olmaz. Çünkü o süre, salâtı "gündüzün ucu"ndan koparıp götürür.

 

-Akşam salâtı gündüzün ucundan koparılınca da salât gündüzün yalnızca sabahki ucuna indirgenir. Yani Allah "Gündüzün iki ucunda!" der; biz: "Hayır, bir ucunda!" 

 

-Şu soru cevapsız kalır: Allah gecenin iki karanlığı arasında ayrım yapmaksızın ilâ gasakı-l leyl deyip dururken siz neden ayrım yaptınız  da akşamın alaca karanlığından sonraki gece karanlığını göz ardı edip şafaktan önceki gece karanlığına uçuverdiniz?     



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

KUR'AN'DA SALÂT NAMAZ MIDIR ?



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 15
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats