(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu   Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Net İhsan ELİAÇIK.net   Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

  Hanif Islam

 Hanif TV

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Kur’anın Evrenselliği !!! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ismaildk
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 10 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 10 ekim 2006 Saat 17:57 | Kayıtlı IP Alıntı ismaildk

  Bu (Kur'an), Ümmü'l-kurâ (Mekke) ve çevresindekileri uyarman için sana indirdiğimiz ve kendinden öncekileri doğrulayıcı mübarek bir kitaptır. Âhirete inananlar buna da inanırlar ve onlar namazlarını hakkıyla kılmaya devam ederler.(En'am/92)

 Şehirlerin anası (olan Mekke'de) ve onun çevresinde bulunanları uyarman ve asla şüphe olmayan toplanma günüyle onları korkutman için, sana böyle Arapça bir Kur'an vahyettik. (Insanların) bir bölümü cennette, bir bölümü de çılgın alevli cehennemdedir. (Şura/7).

Eğer biz onu, yabancı dilden bir Kur'an kılsaydık, diyeceklerdi ki: Ayetleri tafsilatlı şekilde açıklanmalı değil miydi? Arab'a yabancı dilden (kitap) olur mu? De ki: O, inananlar için doğru yolu gösteren bir kılavuzdur ve şifadır. Inanmayanlara gelince, onların kulaklarında bir ağırlık vardır ve Kur'an onlara kapalıdır. (Sanki) onlara uzak bir yerden bağırılıyor (da Kur'an'da ne söylendiğini anlamıyorlar. (Fussilet/44)

Peki Türke Arapça Kur'an olurmu ?

Yukarı dön Göster ismaildk's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ismaildk
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 10 ekim 2006 Saat 19:29 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

selam ismaildk, hoşgeldin,

Ayet' lerin zaten arapçasını değilde, mealini yani türkçesini vermişsiniz bize.(yazınızda arapça tek bir harf bile yok zaten)Ayetlerin anlamını bilmemiz içinde, bu yaptığınız gerekiyordu tabiki.demekki ,arapça olan bir Ayetin ,türkçe karşılığı rahatlıkla bilinebiliyormuş.ve ne güzelde rahatlıkla anlaşılabiliyormuş. şimdi bizden ne istediğinizi veya ne demek istediğinizi sorabilir miyim?ne demek istediğinizi bize biraz detaylı izah eder misiniz?

 

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 10 ekim 2006 Saat 20:35 | Kayıtlı IP Alıntı savana

SELAM

İsmaildk islamın evrensel bir din olduğunu.Kuranın tüm insanlığa indiğini.Bu yüzden onu okuyan her toplumun kendi dilinde okuması gerektiğini vurgulamış;

Eğer biz onu, yabancı dilden bir Kur'an kılsaydık, diyeceklerdi ki: Ayetleri tafsilatlı şekilde açıklanmalı değil miydi? Arab'a yabancı dilden (kitap) olur mu? De ki: O, inananlar için doğru yolu gösteren bir kılavuzdur ve şifadır. Inanmayanlara gelince, onların kulaklarında bir ağırlık vardır ve Kur'an onlara kapalıdır. (Sanki) onlara uzak bir yerden bağırılıyor (da Kur'an'da ne söylendiğini anlamıyorlar. (Fussilet/44)

Peki Türke Arapça Kur'an olurmu ?

diye çok güzel bir soru sormuş.

Hayır olmaz.Türk kuranı türkçe okuyup anlamalıdır.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ismaildk
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 10 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 11 ekim 2006 Saat 07:16 | Kayıtlı IP Alıntı ismaildk

Peki Kur'an Mekke ve çevresindekilerin uyarılması içinmi indirildi yoksa tüm insanlığınmı ?

Eğer öyle ise neden Mekke ve çevresinkeleri uyarman için diye geçiyor ?

 

Yukarı dön Göster ismaildk's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ismaildk
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 11 ekim 2006 Saat 09:10 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 İsmaildk yazdı:

  "Peki Kur'an Mekke ve çevresindekilerin uyarılması içinmi indirildi yoksa tüm insanlığınmı ?

Eğer öyle ise neden Mekke ve çevresinkeleri uyarman için diye geçiyor ?"

  İsmail bektaşi yada İsmaili olmadığını söylede ayetlere yaklaşımdaki bektaşi mantığının yanlışlığı üzerine birşeyler döktürelim.Mekke insanın yaşadığı her yerdir,şehirdir.

  Gerçi ben bu ayette bir mucize olduğuna inanıyor ve kabeyi işgal eden Suudilerin uyarılmada bu ayetle öncelik konumunda olduklarına inanıyorum ya neyse..

 



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 11 ekim 2006 Saat 10:22 | Kayıtlı IP Alıntı savana

ismaildk Yazdı:

Peki Kur'an Mekke ve çevresindekilerin uyarılması içinmi indirildi yoksa tüm insanlığınmı ?

Eğer öyle ise neden Mekke ve çevresinkeleri uyarman için diye geçiyor ?

 

Selam ismail

Bu sorunuzun cevabı kuranda var.Kuran kendi kendini açıklar.

Kuranda anlatınalan yaratıcı tüm canlıların ve kainatın yaratıcısıdır.

Mutlak güç ve irade sahibi olandır.Tüm insanlığın ilk insan Ademden bu yana bu dünyada sınanmak için geldiğini bize anlatandır.

Eğer kuran tüm insanlığa hitap eden kitapsa o halde Kuranda konulan tüm haram ve helaller tüm insanlığı ilgilendirir.

Mekke ve çevresindekilerin uyarılmasını anlatan ayetleri iyice inceleyip anlarsanız o ayetlerin Allaha şirk koşan bir topluma yazıldığını görürsünüz.Ve yine kurandaki geçmişte yaşamış insanlara gelen peygamberlerden ve o toplumların başına gelen azaplardan bahsedilen ayetlerde yine tüm insanlığa ibret olunmak üzere inmişitir.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ismaildk
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 10 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 11 ekim 2006 Saat 11:33 | Kayıtlı IP Alıntı ismaildk

Selam savana.

Allah-ü Teala senden razı olsun.Aydınlatıcı ve mantıklı bilgiler vermişsin.Teşekkür ederim.Darısı, olaya direk olarak çamur atarak girenlerin ve bunuda argo bir üslupla yağanların başına.

 

Sevgimle..!



__________________
Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım?

6 Enam Suresi 114

Yukarı dön Göster ismaildk's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ismaildk
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1701
Gönderen: 06 mayis 2009 Saat 20:02 | Kayıtlı IP Alıntı asım

 
Muhammed Talbi: "Modern Müslümanın yansımaları"
Nöldeke'nin izinde



Tunuslu aydın Mohamed Talbi, Arap dünyasının en önemli ve eleştirel düşünürlerinden biri kabul edilir. Yakın zamanda yayınlanmış olan kitabında geleneksel İslami din aydınlarıyla sert bir hesaplaşmaya gidiyor ve Kuran’ın çağa uygun yorumlanması gerektiğini savunuyor. Rachid Boutayeb Mohamed Talbi ve son kitabını tanıtıyor.


 Talbi Kuran'ın, birey özgürlüğünü merkeze koyan bir yorumunun yapılmasını savunuyor... Mohamed Talbi, Tunus Üniversitesi’nin kurucularından ve cumhuriyetin kurucusuHabib Burgiba'nın, yani ülkesinde laik bir rejim kurmak amacıyla İslami muhafazakârlığın etkisini kısıtlamayı başaran yegâne Arap liderinin yakın yandaşıdır. Günümüzde Talbi, eleştiri oklarını sürekli Ben Ali’nin polis devletine yöneltmekten çekinmeyen eleştirel bir aydın.

Rejim karşıtlarının büyük bir bölümünün aksine sürgüne gitmemeyi seçen Talbi, kaleme aldığı bir açık mektupta, Tunus’u "ruhun Gulag’ı" olarak tarif etti. Bunun dışında yaşamı, iki cephe arasında kalmış diğer Arap aydınların hayatından farklılık göstermiyor: Yani Arap diktalarının çekiciyle köktenci İslam’ın örsü arasında.

Kendiyle aynı görüşleri paylaşan meslektaşları gibi Talbi de aydınlanmış, dünyaya açık bir İslam’ı savunuyor ve birçok İslam ülkesinde hâkim olan ve farklı düşünenleri dışlayan ve yargılayan tek boyutlu düşünce biçimine karşı çıkıyor. Talbi İslam dininin günümüzdeki anlamını hem somut, hem de son derece mantıklı şu cümlelerle tarif ediyor: "Din ne kimlik, ne kültür ne de bir ulustur. Din Tanrı ile kurulan kişisel bir ilişkidir. Hem Müslüman olup hem de Hollandalı ya da Fransız ya da Çinli kültürüne sahip olabiliriz."

Özgürlük öncelikli

Saygın bir Faslı düşünür olan Abdou Filali Ansari, Mohamed Talbi’nin son kitabı "Çağdaş Müslümanın Yansımaları"nın temel fikrini merkezi bir soru etrafında toparlıyor: Günümüzde nasıl Müslüman olabiliriz? Geleneğin baskıcı yükünden kurtulmak için Kuran’ın yeni bir yorumunu şart koşan bir soru bu.

Gerçekte Talbi insan özgürlüğünün, dini geleneğe göre önceliğini vurgulamak amacını güdüyor tam da bu sebepten dolayı şeriatın insan eliyle yaratılmış bir yapı olduğu ve bütün Müslümanlar için bağlayıcı olmadığı inancına sahip. Talbi’ye göre şeriat üzerine tekrar tekrar düşünmek kaçınılmaz. İslam inancı özgürlüğe dayanır ve bu özgürlüğü kısıtlamaya yönelik her yorum, inançla net bir çelişki halindedir.

Talbi bu açıdan bakıldığında Alman şarkiyatçı Theodor Nöldeke’nin izini takip ediyor; Nöldeke çığır açıcı kitabı "Kuran’ın Tarihi"nde, her dini mirasın döneminden etkilendiğini ve birçok değişiklik Tunus'ta bir kilise
Resmi büyüt Talbi: "Din ne kimlik, ne kültür ne de bir ulustur. Din Tanrı ile kurulan kişisel bir ilişkidir. Hem Müslüman olup hem de Hollandalı ya da Fransız ya da Çinli kültürüne sahip olabiliriz." yaşadığını vurgular.

Kuran'ın tarihi bir okuma biçiminin savunusu

"Tanrı sadece ölülerle değil, hayattakilerle de konuşur. Bu yüzdendir ki, sözlerini şimdiki zihniyetimle ve şimdiki yaşam koşullarım bağlamında düşünmeliyim. Kuran’ın, Tanrı’nın sözünü öldüren katı ya da muhafazakâr bir okuması yerine dinamik bir yorumunun yapılmasını teklif ediyorum," diye yazıyor Talbi.

Bu sözleri aracılığıyla, Kuran’ın nihayi hakikati barındırdığında ısrar eden İslam’ın dogmatik yorumundan kurtarmayı amaçlıyor. Zira bu, ruhu "teröre tabi tutan ve başkalarıyla diyalogu daha baştan kestirip atan" bir iddia.

Talbi Kuran’ın, birey özgürlüğünü, anlayışının merkezine yerleştiren bir yorumunun Kitap Kapağı
Resmi büyüt Kuran'ın evrenselliği: Muhammed Talbi'nin 2002 de yayımlanan mordern Kuran yorumu ile ilgili kitabı yapılmasını savunuyor. Bu yeni yorum biçimine bir örnek olması bağlamında kölelik sorunsalına değiniyor: Kuran köleliği açıkça yasaklamamıştır; ama günümüzde Kuran adına kim köleliği savunabilir, diye soruyor Talbi. Ona göre asıl üstünlük, kelimesi kelimesine Kuran’da değil, gerçekliktedir. Bu sebeple modern bir Kuran yorumunun çıkış noktası gerçeklik ve tarihsel koşullar olmalıdır, gelenek değil.

Laik bir kitap olarak Kuran mı?

Talbi İslamcılığı eleştiriyor ve bu ideolojiyi, "ilahiyatçı bir totalitarizmin" ellerinde bulunan bir iktidar aracı olarak görüyor. Üstelik bu düşünceyi, İslam’da kilise ve ruhban sınıfı bulunmadığı için Kuran’ın laik bir kitap olduğunu savunmaktan da kaçınmıyor.

Aynı sebepten Kuran’ın manasının ilelebet kesin olduğunu savunan her türlü yorum bir tehlike meydana getiriyor; bu tehlike sadece insanlara değil, aynı zamanda bu dinin gerçek ruhuna yöneliktir.

Talbi özellikle, farklı düşünenler hakkında "ölüm fetvası" veren geleneksel İslam âlimlerine karşı çıkıyor. Ona göre bu örümcek kafalı insanlar bu sayede sadece insanların yüreklerine korku ve dehşet salıp böylelikle bireysel özgürlüklerini yoğun biçimde azaltmakla kısıtlı kalmıyor, aynı zamanda tüm çeşitliliği ve zenginliğiyle İslam inancını gündelik siyasetin bir aracına indirgiyorlar.

Rachid Boutayeb

© Qantara.de 2008

Almancadan çeviren Ogün Duman
 

__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 06 mayis 2009 Saat 23:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

Kuran-ı Kerim'de yüce ALLAH bize, onun (yani Kuran'ın)
kendisinden önce gelen kitapların, yani Tevrat ve
İncil'in bir tamamlayıcısı, bir devamı olduğunu
bildiriyor bir çok ayette. Önceki kitapların bozulup
inananların yozlaşması üzerine ve Hanif dini daha da
mükemmelleştirmek amacıyla Kuran inmiştir. Kuran'da sık
sık insanlara hitap edilir direkt olarak. Mekke'lilere
değil sadece. Kuran bir çok şeyi yoruma açık anlatmış,
insanların kafalarını çalıştırıp kendileri bir takım
şeyleri bulsunlar istemiştir. İslam dini akıl ve mantık
dinidir. Yaradan'la ve toplumla ilişkinin çerçevesini
verir. Detaylara girmez. Örneğin 'dişinizi fırçalayın'
demez insanlara, onu insanlar bulacaktır.
Böyle olunca bir ayeti cımbızla çekip, onu Kuran'ın
tümüne, ruhuna aykırıymış gibi göstermek olmaz.
Bu söylediklerimize örnek iki ayet: Bakara 4 ve 21:
Ve onlar ki, hem sana indirilene iman ederler, hem
senden evvel indirilene.
...
Ey insanlar, sizi ve sizden öncekileri yaratmış olan
Rabbinize kulluk ve ibadet ediniz ki, gerçek
korunanlardan olasınız!

Görüldüğü üzere hitap insanlaradır, Mekke'lilere değil
sadece.
Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1701
Gönderen: 07 mayis 2009 Saat 01:05 | Kayıtlı IP Alıntı asım

kuran tüm insanlara ulaşmış mıdır..

eğer tüm insanlara aynı açıklıkta ve anlaşılır biçimde ulaşmışsa sorun yok...

ama gerçekte durum böyle değil...

milyarlarca insan kuranın  adını bile duymadan yaşayıp gittiler...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari  Real-Time Stats and Visitor Reports

       

blog stats