HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayız halinde namaz kılınabilir mi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam abcdf

Benim incelediğim kadarıyla hiçbir ayette direk olarak homoseksüel  veya lezbiyen ilişkide bulunmayın bu size yasak edildi şeklinde emir yoktur ancak kuranda lut kavminin homoseksüel ilişkide bulunan bir kavim olduğu ve bu davranışlarından dönmedikleri için Allah tarafından helak edildiği anlatılır.Bunun dışında size şunlardan başkasıyla evlenmek haram kılındı diye başlayıp yasaklı kimselerin dökümünü veren bir ayet var.Bu anlatımlardan yola çıkarak o halde Allah bize homoseksüel  ilişkiyi yasaklamıştır deriz.

Homosseksüel ilişkide erkek erkeğe aynı cinse mensup bireylerin cinsel ilişkisi söz konusudur.Erkek erkeğe cinsel ilişki kuran toplum helak edilmişse ve bu haramsa o halde yine aynı cinse mensup kadın kadına ilişkide yasaktır deriz.İşte burada kullandığımız mantık benim regl konusunda anlatmaya çalıştığım mantıkla aynı.Yani kuranda kadın kadına cinsel ilişkide bulunmayın diye emir yok o halde bu yapılabilir diyemeyiz.Bize anlatılanlardan düşünüp öğüt alarak bu şeyin yasak olup olmayacağını çıkarabiliriz.Bu çıkarıma kendi kendinize haram uydurma demek sizce doğrumu?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

NİSA SURESİ (yaşar Nuri Öztürk)

15 Kadınlarınızdan eşcinsellik/sevicilik yapanlara karşı içinizden dört tanık getirin; eğer tanıklık ederlerse o kadınları, ölüm canlarını alıncaya ya da Allah kendileri için bir yol açıncaya kadar evlerde tutun.

16 Eşcinselliği içinizden iki erkek yaparsa onlara eziyet edin. Bu ikisi tövbe eder, durumlarını düzeltirlerse onlara eziyetten vazgeçin. Allah Tevvâb'dır, tövbeleri çok kabul eder; Rahîm'dir, merhametine sınır yokturllah kendileri için bir yol açıncaya kadar evlerde tutun.

Yaşar Nuri'nin mealinde ayetler bu şekilde yazılmış. Diğer meallerde, 15 için fuhuş yapan kadınlar, 16 için de sizden fuhuş yapanlar (yani erkekler) şeklinde meallendirilmiş.

'Nisa 15'te, suç olarak fahişe sözcüğü geçiyor ve bunun kadınlar arası olanından sözediliyor. Fahişe sözcüğü Kuranda tüm kötü fiilleri, özellikle cinsel sapmaları ifade için kullanılmaktadır. Kadın erkek ayırımı yapmadan. Ayırım, kelimenin kullanıldığı ayetin diğer verilerine bakılarak yapılacaktır.

Nisa 15'te 'kadınlarınızdan o kötülüğü yapanlar denmiş, 16.ayette ise o kötü fiilin erkekler tarafından yapılması halinde nasıl bir tavır sergileneceği gösterilmiştir.

15.ayetin zina olması mümkün değildir.Çünkü zina karşı cinsler arasında vücut bulan bir kötülüktür. 15.ayet, kötülüğün kadınlar arasında olanını düzenlemektedir.(KURANDAKİ İSLAM.Y.N.ÖZTÜRK sf.111)

Atay, konuyu şu şekilde açıklıyor.

Fakıhların dikkatden kaçırmış oldukları ayetlerden bazıları da eşcinsellikle ilgili olanlardır. Nisa 15,16, hem livataya hem de seviciliğe açıkça hüküm getirmiştir. Ama fakıhlar bu iki ayeti mensuh yani hükmü kaldırılmış saydıklarından ve bu ayetleri zina anlamına aldıklarından delilsiz dayanaksız hüküm yürütmüşlerdir.

Nisa 15'te fahişe sözcüğü kullanılıyor,zina denmiyor,arada fark vardır.'Kadınlar bu fuhşu yaparlarsa' sözünün anlatmak istediği,işin kadın kadına yapılması demektir. Kadın erkek beraber zikredilmiyor.(Atay,Rapor 52-53)

 

Arapça bilmediğim için bu alıntıladıklarımın tam doğruluğunu bilemiyorum.Ama doğru ise, zinayla ilgili gelenekçilerin mensuh vs. gibi ifadelerinin ne kadar yanlış olduğu bir kez daha ortaya çıkmış olur.

Forum başlığımğz bu değil ama savananın sorusuna yanıt olması açısından belirtme gereği duydum.

Sevgili savana, sanırım örneklemen için başka bir soru yöneltmen gerekecek bizlere.

Saygıyla.

 

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
oncebilgigerek
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 eylul 2006
Gönderilenler: 78
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı oncebilgigerek

Farkettiğim hatadan hemen geri döndüm

Bir okurum, 26 ve 27 Ağustos 2003 tarihli VATAN gazetesindeki köşemde iki gün ardı ardına yayınlanan, adetli kadınların ibadet durumuyla ilgili yazımdan ötürü tereddüde düştüğünü belirtiyor. Buna neden olarak da VATAN'daki köşemde verilen bilgilerin, "Yeni İslâm İlmihali" adlı eserimin 1979 basımındaki bilgilere uymadığını gösteriyor. Bu okurum, kuşkusunu giderecek bir açıklama yapmamı istiyor.

Söz konusu ilmihalde adetli kadının oruç tutamayacağını, namaz kılamayacağı, âdeti kesildikten sonra tutamadığı oruçlarını kaza edeceği fakat namazlarını kaza etmeyeceği belirtilirken gazetedeki yazımda ise âdetin, biyolojik bir özür durumu olduğu, bu halde bulunan bayanın dilerse oruç tutabileceği, hasta gibi orucunu yiyip sonra kaza edeceği ancak namazın hiç düşmeyeceği, her namaz vakti için abdest alıp namazlarını kılacağı belirtilmektedir.

Büyük bir vebaldir
Okurum özetle diyor ki: "Yazarı aynı olan bu yazılarda bir çelişki yok mu? İkinci yazıda belirtilen bilgiler doğru ise âdet hali bittikten sonra gusletme gerekliliği ortadan kalkmıyor mu?" Şunu belirteyim ki İslâm İlmihali'ni yazdığım zaman dayandığım kaynaklar klasik ilmihal ve fıkıh kitaplarıydı. Bilgilerim bizzat Kur'ân'a değil, bu kitaplara dayanıyordu.

Ama ne zaman ki tefsîr için Kur'ân'ın içine girdim ve bilgilerimi doğrudan Kur'ân'dan almaya başladım, klasik ilmihal kitaplarında yazılan birçok konunun yanlış anlatıldığını ve Kur'ân düşüncesinin yorumlarla çarpıtılıp değiştirildiğini gördüm.

Elbette farkına vardığım hatada ısrar edemezdim çünkü bu, büyük bir vebaldir.

Dediğim gibi "Yeni İslâm İlmihali" adlı eserimin ilk baskılarındaki bilgiler, mevcut ilmihallere, klasik fıkıh kitaplarına dayanmaktaydı.

Düzeltmeleri yaptım
Hatayı fark ettikten sonra o kitapta da gerekli düzeltmeleri yaptım. Kitabın son baskısında, klasik fıkıh kitaplarında yazılan bilgileri aktardıktan sonra bu konudaki görüşümü açıkladım. Kitabın son baskısının 111'inci sayfasında, "Adetli kadınla ilgili önemli bir açıklama"yı okuyabilirsiniz. Değerli okurum, Maide Suresi'nin altıncı ayetinde namaz kılmak isteyenin, abdest alması, cünup olanın ise tam temizlenmesi (yani yıkanması) emredilmektedir. Hayız (âdet hali), cünupluk değildir.

Çünkü cünupluk, cinsel ilişki sonunda oluşan bir durumdur. Kur'ân cünup olanın yıkanmasını emretmekte fakat adetli kadının yıkanması konusunda bir hüküm belirtmemektedir. Elbette âdeti kesilen bayanın temizlenmesi gerekir. Fakat bu Kur'ân'ın emri değil, Peygamberimizin buyruğudur. Zaten İslâm öncesi zamanlarda da âdet bitiminde yıkanma vardı.(17.09.2003)vatan gazetesi

Yukarı dön Göster oncebilgigerek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: oncebilgigerek
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam barış

Nisa 15 ve 16 aslında üzerinde takıldığım ayetlerdi.Çünkü başka ayetlerde zina suçu ve cezası belirtildiği halde bu ayetlerde neden zina eden kadını ayrıca ölüm onu alıncaya kadar evinde tutun gibi  bir ceza var diye düşünmüştüm.

Aslında yaptığınız açıklamalar çok mantıklı.Gerçekten buradaki sözcüğün anlamı zina değilde sevicilik olabilir.Bu konuya dikkat çektiğiniz için teşekkür ederim.

Örneklemem için başka soru yönetmeme gerek yok.Ben anlatmak istediklerimi yeterince anlattım sanırım.Önemli olan ayetler ışığında mantık kullanarak bulunan doğruların yeni haram ya da helal ekleme olmadığıdır.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam savana,

Savana yazdı.

Aslında yaptığınız açıklamalar çok mantıklı.

Yanlış anlaşılmaya sebep olmamak için belirtmek istedim. Yazdıklarım Hüseyin Atay ve Yaşar Nuri'den alıntı. İfadelerin tamamı öyle. kendimden bir şey katmadım.

Gönül isterdi ki şu tartışmada uzlaşalım, ama olmadı galiba.(Benim dediğimi kabul etseydin demenin kibar yolu.:))

Yine de belirtmeden geçemeyeceğim, Kuran'ı bu hususta çok açık ve net buluyorum ben,onun için sen bir kez daha düşünsen...

Saygıyla.

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

Yine de belirtmeden geçemeyeceğim, Kuran'ı bu hususta çok açık ve net buluyorum ben,onun için sen bir kez daha düşünsen...(barış yazdı)

Selam barış

Bir kez değil baya düşündükten sonra benim bulduğum sonuç bu malesef.Abdestli olabimek için gerekli koşulları değerlendirdiğimde regl halinde abdest alınabileceğini düşünmüyorum.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savas1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 261
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savas1

oncebilgigerek Yazdı:
Farkettiğim hatadan hemen geri döndüm

Bir okurum, 26 ve 27 Ağustos 2003 tarihli VATAN gazetesindeki köşemde iki gün ardı ardına yayınlanan, adetli kadınların ibadet durumuyla ilgili yazımdan ötürü tereddüde düştüğünü belirtiyor. Buna neden olarak da VATAN'daki köşemde verilen bilgilerin, "Yeni İslâm İlmihali" adlı eserimin 1979 basımındaki bilgilere uymadığını gösteriyor. Bu okurum, kuşkusunu giderecek bir açıklama yapmamı istiyor.

Söz konusu ilmihalde adetli kadının oruç tutamayacağını, namaz kılamayacağı, âdeti kesildikten sonra tutamadığı oruçlarını kaza edeceği fakat namazlarını kaza etmeyeceği belirtilirken gazetedeki yazımda ise âdetin, biyolojik bir özür durumu olduğu, bu halde bulunan bayanın dilerse oruç tutabileceği, hasta gibi orucunu yiyip sonra kaza edeceği ancak namazın hiç düşmeyeceği, her namaz vakti için abdest alıp namazlarını kılacağı belirtilmektedir.

Büyük bir vebaldir
Okurum özetle diyor ki: "Yazarı aynı olan bu yazılarda bir çelişki yok mu? İkinci yazıda belirtilen bilgiler doğru ise âdet hali bittikten sonra gusletme gerekliliği ortadan kalkmıyor mu?" Şunu belirteyim ki İslâm İlmihali'ni yazdığım zaman dayandığım kaynaklar klasik ilmihal ve fıkıh kitaplarıydı. Bilgilerim bizzat Kur'ân'a değil, bu kitaplara dayanıyordu.

Ama ne zaman ki tefsîr için Kur'ân'ın içine girdim ve bilgilerimi doğrudan Kur'ân'dan almaya başladım, klasik ilmihal kitaplarında yazılan birçok konunun yanlış anlatıldığını ve Kur'ân düşüncesinin yorumlarla çarpıtılıp değiştirildiğini gördüm.

Elbette farkına vardığım hatada ısrar edemezdim çünkü bu, büyük bir vebaldir.

Dediğim gibi "Yeni İslâm İlmihali" adlı eserimin ilk baskılarındaki bilgiler, mevcut ilmihallere, klasik fıkıh kitaplarına dayanmaktaydı.

Düzeltmeleri yaptım
Hatayı fark ettikten sonra o kitapta da gerekli düzeltmeleri yaptım. Kitabın son baskısında, klasik fıkıh kitaplarında yazılan bilgileri aktardıktan sonra bu konudaki görüşümü açıkladım. Kitabın son baskısının 111'inci sayfasında, "Adetli kadınla ilgili önemli bir açıklama"yı okuyabilirsiniz. Değerli okurum, Maide Suresi'nin altıncı ayetinde namaz kılmak isteyenin, abdest alması, cünup olanın ise tam temizlenmesi (yani yıkanması) emredilmektedir. Hayız (âdet hali), cünupluk değildir.

Çünkü cünupluk, cinsel ilişki sonunda oluşan bir durumdur. Kur'ân cünup olanın yıkanmasını emretmekte fakat adetli kadının yıkanması konusunda bir hüküm belirtmemektedir. Elbette âdeti kesilen bayanın temizlenmesi gerekir. Fakat bu Kur'ân'ın emri değil, Peygamberimizin buyruğudur. Zaten İslâm öncesi zamanlarda da âdet bitiminde yıkanma vardı.(17.09.2003)vatan gazetesi

 

süleyman ateşi bu itirafı ve özeleştirisi ve insanları Kurana yönlendirme gayreti içinde olmasından dolayı tebrik ediyorm

 

 

Yukarı dön Göster savas1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savas1
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Dostlar

Suleyman Ateşi tebrık edıyorum bende Savas1,Abcdf,Barış ve Öncebilgigerek gibi düşünüyorum ve bunun açıkça yasak edılmesı gerekırdı dıyorum herseyı detaylandıran Kuranda ayrıca Huseyın Atay dan baska Yasar Nuri Özturkte sevıcılık ve homoseksuellık ayetlerını dogru meallendırmıştır yani Allahın kıtabı açıktır,detaylıdır.

Şöyle dusunelım,bır yaranız var ve arada kan gelıyor,abdestınız bozulur mu bence bozulmaz,abdesti bozan dışkı ve idrardır,kişi kendi karar vermelidir bu bir hastalık halidir.Kadınlar zaten koryucu ped kullanırlar onlara ibadeti yasaklamak daha buyuk bır zulumdur ama hastalık halıdır isteyen kılmaz,herkes özgürdür.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Süleyman Ateş keşke biraz düşünüp ona göre bu konuda fikir beyan etseydi.Nede olsa Bu konuda bir çok insan onun yorumlarını referans alıyor.

Nisa suresinde geçen kavramın zina olup olmadığı aslında neleri kapsadığını ayrıca bir başlık olarak tartışmak yerinde olur diye düşünüyorum.Orada geçen anlatımın aslında her türlü cinsel sapkınlığın yasaklanması olsa gerek.

Şöyle dusunelım,bır yaranız var ve arada kan gelıyor,abdestınız bozulur mu bence bozulmaz,abdesti bozan dışkı ve idrardır,kişi kendi karar vermelidir bu bir hastalık halidir.Kadınlar zaten koryucu ped kullanırlar onlara ibadeti yasaklamak daha buyuk bır zulumdur ama hastalık halıdır isteyen kılmaz,herkes özgürdür.safbilgi yazdı

Yaradan akan kan bencede abdesti bozmaz.Oradan akan kanın sebebi farklı.

Safbilgi öncelikle bir kaç konu üzerinde karşılıklı fikir teakisinde bulunmamız lazım

Abdest almak sizce namaza başlamadan önce yapılan temizlikmidir değilmidir?

Abdestsiz namaz kılınabilirmi kılınamazmı?

Abdesti bozan haller arasında gösterilen ayak yolundan gelmekle atıfta bulunulan olay nedir.Kişinin vucudundan vucut için artık gereksiz maddelerin atımı söz konusu değilmidir?Regl halide aynı bu durum gibi değilmidir.Parçalanmış yumurta artık işlevini yitirmiş ve vucut için gereksiz olduğundan peridyodik olarak kadın vucudu bunu vucudundan atar.Bu madde atımının idrar yapmakla işlevsel olarak hiçbir farkı yoktur.Sadece şekilsel olarak farklılıklar vardır.Bu mantığı işlettiğinizde bulduğunuz sonuç tamamen DOĞRU dur.Doğrulardan yola çıkarak neyin yapılıp neyin yapılmayacağına karar verilebilinir.Kuran ayetleri insan aklına ve mantığına önem verir.Bu kitapla kimilerini sapıtır(aklını doğru kullanamayanları)kimilerini hidayete erdiririr.

Abdestle ilgili ayette regl haline ilişkin detay yok Allah dilese bunu belirtirdi o halde regl halinde abdest alabiliriz demek yahudilerin sarı inek kısasındaki mızmızlığa benzer.Bende bu mızmızlığı yapar o zaman size çişli pantolonla yada iç çamaşırıyla namaz kılınır nede olsa kuranda yasaklanmamış derim.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

 

Selam Savana

Konuyu biraz daha ayrıntılı ele alalım belirttiğiniz üzere.Aşagıda namaza ön hazırlık ve şart abdest ile ilgili ayetlere bakarsak temizlenen yerler tuvaletten sonra eller dirseklere kadar ve başla beraber yuz yani açıkta kalan görünen kısımlar ve ayakları mesh.Abdest farsca bır kelıme olup tuvaleti yani dışkı ve idrarı çağrıştırır.Regl idrar yolundan gelmez.Ayetlerde,hayızlı kadının cınsel ilişki yasagı belirtılmıştır .Kuranda pekala namaz içinde belirtılırdı.

Çişli pantolanla namaz kılınabılır o zaman yasak yok demişsiniz,öncelikle şunu belirtıyım,bılinen bır olgudur,mutlaka çamasıra az mıktarda olsa ıdrar suzulur tuvaletten sonra yani kımsenın çamasırı sıfır temız olamaz,kaldıkı kışı aynı elbıseyı veya çamasırı  mecburen uzun sure kullanma durumundada kalabılır.Allahın emri tuvaletten çıkınca vucudun görünen kısımlarının yıkanmasına yönelık burdaki vurguyu iyi anlayalım.Eğer abdest komple bır temızlıkse Allah pekela gıysılerınız yenı yıkanmış olsun,ter kokusu yada ayak kokusu yıkanmakla gecmeyen yada elbısesı bır ıkı gunluk olan namaz kılmasın gıbı işi zorlaştırırdı.Din kolaylıktır lutfen hanifler olarak mezhep alımlerıne benzemeyelım ve dını zorlaştırmayalım,verdığınız inek örneğiyse çok farklı burdaki durumdan.

Çıkan kanı dışkı ve idrarla bir tutarsak kadını hayız muddetiınce sureklı tuvalete hapsederız,o zaman daha pis kokan irinli bır yara dusunun onuda pis sayalım ve irınlı kan gelen yarası olan kişiyede namazı Allah belırtmedığı halde yasaklayalım ve sureklı tuvaletteymış gıbı dışkıdan idrardan sayalım. 

 

sa Suresi

 

43

 

Ey iman edenler! Sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüpken de -yolculuk halinde olmanız müstesna- boy abdesti alıncaya kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hastalanırsanız yahut yolculuk halinde bulunursanız yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, bütün bu durumlarda su da bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin. Yani yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. Allah Afüvv'dür, günahları affeder, Gafûr'dur, hataları bağışlar.


Maide Suresi 6 Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.
Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats