HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayız halinde namaz kılınabilir mi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam safbilgi

Benim mantığıma göre irinli kanamalı yarası olan kimsenin regl olan kadınla aynı durumda olacağını ve bu kimsenin absdest alamayacağını söylemişsiniz.

Bu benim anlattıklarımı tam olarak anlamadığınız gösterir.Bu yüzden tekrarlıyayım izninizle.Bakın irinli kanamalı yarası olan kimselerin bu yarasının meydana geliş sebebi farklıdır.Bu kişilerin hayatlarının belirli dönemlerinde periyodik olarak bu yaraları kanamaz.Söylediğiniz gibi yaralanma söz konusudur ve vucut kendini iyleştirene kadar bu yara kanar veya irin akıtır.

Regl olayı ise kadının hayatının belirli bir dönemine kadar yaşadığı biyolojik bir olaydır.İŞLEVSEL olarak yapılan iş insan vucudunun boşaltım sisteminin yaptığı işle  aynıdır.Ama ŞEKİLSEL olarak farklıdır.

Çişli pantolanla namaz kılınabılır o zaman yasak yok demişsiniz,öncelikle şunu belirtıyım,bılinen bır olgudur,mutlaka çamasıra az mıktarda olsa ıdrar suzulur tuvaletten sonra yani kımsenın çamasırı sıfır temız olamaz,

Demekki çişli iç çamaşırıyla namaz kılınabilir o halde.

Allahın emri tuvaletten çıkınca vucudun görünen kısımlarının yıkanmasına yönelık burdaki vurguyu iyi anlayalım.Eğer abdest komple bır temızlıkse Allah pekela gıysılerınız yenı yıkanmış olsun,ter kokusu yada ayak kokusu yıkanmakla gecmeyen yada elbısesı bır ıkı gunluk olan namaz kılmasın gıbı işi zorlaştırırdı.

Vucudun görünen kısımlarındaki vurguyu iyi anlayalım demişsiniz.Ben o vurguyu hiçbirzaman komple temizlik olduğunu söylmedim zaten.Yapılan temizliğin ilgili organların yıkanarak yapıldığını söyledim.Ve bu temizliktir dedim.Ayrıca yine aynı ayet içinde cünüp senin yıkanıncaya/temizleninceye kadar namaza yakllaşmayın deniyor.Demekki cünüplük halinde yapılanda temizlik.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

SAVANA YAZDI.

Regl olayı ise kadının hayatının belirli bir dönemine kadar yaşadığı biyolojik bir olaydır.İŞLEVSEL olarak yapılan iş insan vucudunun boşaltım sisteminin yaptığı işle  aynıdır.Ama ŞEKİLSEL olarak farklıdır.

Kuranda anlatılan abdest, hem nasıl alınacağı hem de ne zaman bozulup yenilenmesi gerektiği hususları açısından ŞEKİLSEL değil mi?

Başka hikmetleri var mıdır, nedir bilemiyoruz. Ama Kurandaki ABDEST ŞEKİLSELDİR.

Kuranda şekilsel olarak tanımlanmış bir olayla ilgili akıl işletip yorum yaparken bizim de ŞEKİLSEL düşünmemiz gerekir o zaman, İŞLEVSEL değil.

Regl ile tuvalette yapılan şey karşılaştırıldığında, ŞEKİLSEL olarak hiçbir alaka yoktur ama savanaya göre işlevsel olarak bir benzerlik var.

Savana'nın olayı yorumlayıp akl yürütürken zemini yanlış oluşturduğu düşüncesindeyim yani.

Saygıyla.

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam barış

Burada yürüttüğünüz mantığı gerçekten anlayamadım.Biraz daha açıklarsanız iyi olur.

Abdesttin alınış şekliyele tuvalet ihtiyacının giderilme şeklini neden mukayese ediyorsunuz.Ayrıca Abdest almanın işlevi yokmudur.?

Abdest alarak hangi işi yerine getirmiş olursunuz yapılan iş nedir.

Ayrıcana bu konunun benim anlattığım mantıkla alakası nedir.KArman çorman olmuş

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Benim anlattığım mantıkla bulunan tuvalet ihtiyacı=vucudun artık ihtiyacı olmayan madddelerin atımı=regl olma hali yani vucudun ihtiyacı olmayan yumurtanın vucuttan atımı

Yapılan İŞ(yani vucudun çöpünü atması) yukarıda verdiğim denklemdeki öğelerin hepsinde aynıdır.

Ama bu İŞ in yapılış ŞEKLİ fiziksel olarak farklıdır.

Vucuttan idrar atımı=tuvalet ihtiyacı Vucuttan regl ile yumurtanın atımı=hasta olma durumu şeklinde iki ayrı denkleme ayırıp bunlar birbirinden ayrıdır denilemez.

Eğer bunu iddia ediyorsanız ıspatlamanız gerekir.Birinin regl olma durumu vucudun yarasının kanaması gibidir veyahut vucudun hastalanması sonucu ortaya çıkan bir durum neticesinde oluşurun ispatını yapması lazım.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

 

Allahın emri tuvaletten çıkınca vucudun görünen kısımlarının yıkanmasına yönelık burdaki vurguyu iyi anlayalım.Eğer abdest komple bır temızlıkse Allah pekela gıysılerınız yenı yıkanmış olsun,ter kokusu yada ayak kokusu yıkanmakla gecmeyen yada elbısesı bır ıkı gunluk olan namaz kılmasın gıbı işi zorlaştırırdı.

Selam Savana

İzlenımım şu ki siz abdest konusunda daha hassas bakıyor ve regl de kadın temızlemez o haldeyken diye bakıyorsunuz.Yani siz daha komplıke bir temiz anlayışı içindesınız kastım buydu.İrin konusu ise size yöneltılen bir soruydu.Sizce pis kokan irinli yarası olan arada kanayan kiişi namaz kılabılır mı?

Regl ile tuvalette yapılan şey karşılaştırıldığında, ŞEKİLSEL olarak hiçbir alaka yoktur ama savanaya göre işlevsel olarak bir benzerlik var.

Barışın demek istediği şu ki regl ile tuvalet yapma farklıdır,gayet basıt aslında.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam Savana,

Safbilginin de yazdığı gibi, regl ile tuvalet yapma tamamen farklı şeylerdir. İşlevsel olarak ikisinde de vücudun ihtiyacı olmayan şeyin atımı vardır ama şekilsel olarak tamamen farklıdırlar.

Yani, bunların işlevsel olarak aynı olması abdest açısından hiçbir şey ifade etmez. Önemli olan şekilsel olarak farklı olmalarıdır.

ŞEKİLSEL OLARAK FARKLI OLAN ŞEYLER FARKLI ŞEYLERDİR.

İŞLEVSEL OLARAK BİRBİRLERİNE BENZEMELERİ ONLARI AYNI KATEGORİYE SOKMAZ KURAN AÇISINDAN.

Ayrıca Kuran'da herşey bize anlatılmış, eksiklik yoktur değil mi ? Kuran detaylandırılmış bir kitap değil mi? Hal böyleyken, regl hususunda abdeste ve namaza ilişkin şartlarda hiçbir şey söylenmemişse bize, neden kadınların bu halini özel olarak inceliyoruz ? Regl hali tuvalette yapılan faaliyetle kesinlikle aynı şey olmadığına göre (şekilsel olarak), cünupluk hali de olmadığına göre, bir açıdan (işlevsel açıdan) benziyor diye abdesti bozacağı sonucuna ben varamıyorum doğrusu.

cünupluk=regl değildir.

tuvaletten gelmek=regl değildir.

O zaman bu husus anılan ayetlerde hiç anılmamıştır. Demek ki regl halinin abdestle ilgisi yoktur diyebiliriz rahatlıkla.

BAŞKA BİR AÇIDAN BAKARSAK:

Kadının regl hali, hormonların değişimiyle ilgili olarak, kadında büyük sıkıntı, gerginlik ve sinire sebep olmaktadır. Gerçekten başedilmesi kolay olmayan bir sıkıntı halidir manevi açıdan.

Kadın bu dönemde, sürekli kıldığı namazından uzaklaştığında, siniri 2 katına çıkar. Namazında Allah'ı anarak, ona dua ederek yakararak kendini ifade etme imkanı elinden alındığı için boşluğa düşer, Rahatlama imkanı ortadan kalkar. Daha kötüsü, hayatının bir parçası olan namazı bıraktığı için daha da huzursuzlaşır. Namazsız bomboş geçen bir gün...Bunu yaşamak hiç de kolay bir şey değildir.

Ortalama bir hesapla, 365 günün 84 günü, yani bir yıldaki 12 ayın neredeyse 3 ayını kadın namazsız geçirecek.

Namaz hususunda sesimizin ayarına kadar ayetler var, ama bir kadının yılda üç ayını namazsız geçirmesine sebep olacak bir hususu Allah bizlerin yorumlamalarına bırakmış. Buna inanıyor musunuz gerçekten ?

Saygıyla.

 

 

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
özzalim
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 16 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 98
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı özzalim

Namaz hususunda sesimizin ayarına kadar ayetler var, ama bir kadının yılda üç ayını namazsız geçirmesine sebep olacak bir hususu Allah bizlerin yorumlamalarına bırakmış. Buna inanıyor musunuz gerçekten ?

__________________
düşmanlarından nefret etme,yargılarını etkiler..
Yukarı dön Göster özzalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: özzalim
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

Benim anlattıklarım zaten çok açık ve net şekilde ayette belirtiliyor.Namaza başlamadan abdest alın deniyor.Cünüpseniz temizleninceye kadar namaza yaklaşmayın deniyor.Abdestli olabilmenin şartları veriliyor.bu şartları regl halinin sağlamadığını ve abdest alınamayacağını söylüyorum.Bir kişi bana regl hali vucudun artık ihtiyacı olmayan maddenin vucuttan atımı=tuvalet ihtiyacı vucuttan idrar yoluyla artık vucudun ihtiyacı olmayan maddenin atımı denkleminin yanlışlığını ıspatlamış değil.Yapılan iş ortada.Ama şekile takılıp kalınıyor malesef.

Bakmak var görmek var.Ben bunu görüyorum  ama malesef durum o ki bu konuda yorum yazan hiçkimse bunu göremedi.Allah bunu ayrıcana belirtirdi deniliyor.Regl halinde namza durmayın derdi deniliyor.

Bu konuda daha fazla söylenecek bişey yok aslında.

İçi rahat olan regl halinde namaza dursun.

Hatta çişli iç çamaşırıylada dursun.

Umulurki Allah kabul etsin.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

A.MEYVA

1.ARMUT

2.ELMA

ARMUT=ELMA diyebilir miyiz ?

Armut ve elma şekilsel olarak farklıdır.

İşlevsel olarak aynı noktada birleşir.İkisi de meyvadır,dışı kabuklu,içi çekirdekli, yenmesi ağızdan mideye inmesiyle işlevsel olarak aynıdır.

İşlevsel olarak aynı olması Armut=Elma denklemini doğrulamaz.Armut meyvedir,elma da meyvedir ama ikisi aynı şey değildir. Meyve dediğimizde her ikisini de anlamamıza engel yoktur. Ama elma dersek elmayı kasdederiz, armutu değil.

A.KİRLİ EŞYAYI YIKAMAK

1.BULAŞIK YIKAMAK

2.ÇAMAŞIR YIKAMAK

BULAŞIK YIKAMAK=ÇAMAŞIR YIKAMAK DİYEBİLİR MİYİZ ?

Bu ikisi şekilsel olarak farklıdır.

İşlevsel olarak baktığımızda ikisi de kirli eşyayı yıkamak olup su deterjan kullanılır vs.gibi sebeplerle deriz ki işlevsel olarak ikisi de kirli eşyayı yıkamaktır.

Çamaşır yıkamak bulaşık yıkamak değildir ama ikisi de kirli eşyanın yıkanması anlamında işlevsel olarak aynıdır.

A.VÜCUTTAN İHTİYAÇ DIŞI MADDENİN ATIMI

1.REGL YOLUYLA KAN VE YUMURTA ATIMI

2.TUVALET YOLUYLA İDRAR VE DIŞKI ATIMI

REGL YOLUYLA İHTİYAÇ DIŞI MADDE ATIMI =TUVALET YOLUYLA İHTİYAÇ DIŞI MADDE ATIMI DİYEBİLİR MİYİZ?

Regl yoluyla vücuttan madde atımı vücuttan ihtiyaç dışı madde atımıdır,tuvalet yoluyla vücuttan madde atımı da ihtiyaç dışı madde atımıdır.

Ama 1=2 değildir.

Eğer ayette A ifadesi geçseydi, biz hem 1 hem de 2 A'dır deyip savananın sonucuna ulaşırdık.

Ama ayette A'daki ifade geçmiyor, 2'deki ifade geçiyor.

1 ve 2, A'nın içindedir, A dediniz mi hem 1 hem 2 içine girer.

Ama 1 dediniz mi, 2 demiş olmazsınız.

1=2 değildir.

Saygıyla.

 

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
paradigma
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 agustos 2006
Gönderilenler: 32
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı paradigma

Selam

 

Böyle bir konuda en büyük kanıt şüphesiz ki Allah’ın sözleridir. Allah hiçbir sözü boş yere, anlamsızca sarfetmez. Her cümlesinin her kelimesinin bir anlamı vardır.

 

5Maide/6: Ey inananlar, namaza dur(mak iste)diğiniz zaman yıkayın: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerizi; meshedin: başlarınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz tam temizlenin. Hasta, yahut yolcu iseniz, yahut biriniz tuvaletten gelmişse, ya da kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz toprağa teyemmüm edin; ondan yüzlerinize ve ellerinize sürün. Allâh size güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve size olan ni'metini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz.

 

…… yahut biriniz tuvaletten(el-ğait) gelmişse(cey’)……

 

Buradaki (ğait) sözcüğü ğvt kökünden gelir. Çukur, lağam çukuru, tuvalet gibi anlamlara gelir. (cey’ ) sözcüğü ise bildiğimiz “gelmek” anlamındadır. İngilizcede “come” fiilinin karşılığıdır.

 

Bu noktada şu sorular çok önemlidir:

 

1) Allah neden “tuvaletten gelmek” ifadesini kullanmıştır? Allah; tuvaleti yapmak, dışkı veya atık atmak diyemez miydi?

 

2) Ve kaç kişi regl hali için tuvalete gider veya tuvaletten gelir? Ya da hastalıktan kaynaklanan herhangi bir akıntı için?

 

Ayet gayet açık değil mi? Şüphesiz ki Allah da böyle yanlış anlamaların oluşabileceğini biliyordu ve ayeti böyle net bir şekilde açıkladı. Olayı sadece atık olarak düşünürsek, hiçbir zaman namaz kılamamamız gerekir. Çünkü biz her an vücudumuzdan bir şeyleri atıyoruz. Ter atıyoruz, gözyaşı atıyoruz, tükürük atıyoruz…
Yukarı dön Göster paradigma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: paradigma
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats