HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayız halinde namaz kılınabilir mi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Dostlar

Konuyu uzatma taraftarı değilim herkes görüşlerini açıkladı.İletim Barış arkadaşa vucudun atık olayına terde eklenmeli,abdestli bir kişi sıcakta yada fızıksel aktıvıte sonrası yada bunyeden çok terleyıp pıs kokabılır vucud teri atar bu kişinin durumuda 3 .atım olmalıdır.Ayrıca regl kanı idrar kanalından atılmaz bunuda eklemelisin.Hiç kimsenın çamaşırı yüzde yüz temiz olamaz akıntı mutlaka olur yada yeni gıyılmemişse azda olsa kullanılmıştır,pisdir.

Paradigma ve Özzalimde konuya güzel açıklama getırmiş benım bakış açıma göre...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

 

Selamün Aleyküm! Değerli Dostlar!

Tartışmanıza ışık olur umuduyla Akik Kardeşimize ait bir çalışmayı bilgilerinize sunuyorum.

Abdest - Teyemmüm - Gusül

Maide Suresi 6. Ayet Analizi:

يَاأَيُّ 07;َا الَّذِين 14; ءَامَنُو 75; إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَا 77;ِ فَاغْسِل 15;وا وُجُوهَك 15;مْ وَأَيْدِ 10;َكُمْ إِلَى الْمَرَا 01;ِقِ وَامْسَح 15;وا بِرُءُوس 16;كُمْ وَأَرْجُ 04;َكُمْ إِلَى الْكَعْب 14;يْنِ وَإِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهّ 14;رُوا وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِ 91;ِ أَوْ لَامَسْت 15;مُ النِّسَا 69;َ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمّ 14;مُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَح 15;وا بِوُجُوه 16;كُمْ وَأَيْدِ 10;كُمْ مِنْهُ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَ 04;َ عَلَيْكُ 05;ْ مِنْ حَرَجٍ وَلَكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِ 05;َّ نِعْمَتَ 07;ُ عَلَيْكُ 05;ْ لَعَلَّك 15;مْ تَشْكُرُ 08;نَ

5/6 - Ey iman edenler! SALAT/Namaz için kaltığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar (مرفق ) ellerinizi yıkayın . Ve baş (رأس)larınızı , Ve ayak(رجْل )larınızı topuk (عَقِب)larınıza kadar mesh(edin)  . Cünüp (oldu) iseniz  taharetlenin. Hasta/Rahatsız  olduysanız, yada seferde/yolculukta iseniz, yada gaytadan gelmiş iseniz yada kadınlara dokunmuş iseniz, su  bulamamış iseniz, hoş(na-hoşluk barındırmayan) bir toprağa teyemmüm edin. Yüzlerinizi ve kollarınız dahil ellerinizi onunla meshedin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, velakin, sizi tahir(pisliklerden arındırmak)etmek ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamayı diliyor.

Yukarıdaki ayet gayet net olmasına rağmen Abdest için özet yapacak olursak:

1- Yüz yıkanır.

2- Kollarla birlikte el yıkanır.

3- Baş meshedilir.

4- Ayaklar meshedilir.

Bu arada unutmadan anti parantez yapayım. Bazıları diyor ki: "ayaklar mesh de edilir yıkanabilir de farketmez" Hayır efendin öyle değil. Yüz ve eller için YIKA... kelimesi kullanan Allah, sıra baş ve ayaklara gelince özellikle MESH... kelimesi kullanıyorsa, burada durup düşünmek lazım. Ayakların yıkanmasından bahsedenler kişisel yorum yapmıştır bence.

Cünüp iseniz TAHARETLENİN ( فَاطَّهّ 14;رُوا ) bu kısım ilgi çekicidir neden? :  Cünüp iseniz yıkanın ( غَسُول= yıkamak/yıkanmak), yada temizlenin ( نظف =temizlenmek) demiyor Allah (C.C.). فَاطَّهّ 14;رُوا   TAHARETLENİN diyor!!!

Oysa: 4/43. ayette ise Yüce Allah: cünüp iken, yıkanmamızı ( غَسُول  ) yani gusletmemizi istiyor.

4/43 Ey müminler sarhoşken ne dediğinizi bilinceye kadar ve de cünüpken - yolculuk hali dışında- yıkanmadıkça namaza yaklaşmayınız. Eğer hasta ya da yolcu iseniz veya içinizden biri helâdan gelmiş ise ya da kadınlara dokunmuşsanız da bu durumlarda su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm ediniz, temiz toprağı yüzünüze ve ellerinize sürünüz. Hiç kuşkusuz Allah bağışlayıcıdır, affedicidir.

 Kur'an kendi kendini tefsir eden/açıklayan bir Kitap olduğundan, bizlere cünüplükten sonra yıkanmanın ayrıntılarını veriyor. Yani önce, cinsel ilişkiden mütevellit bir takım kirlenmeleri tahir edecek ve sonra gusledeceğiz yani yıkanacağız.

وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى = Hasta/Rahatsız/Fena(laşma) olduysanız.

أَوْ لَامَسْت 15;مُ النِّسَا 69;َ = Yada kadınlara dokunmuş iseniz. مس  dokunmak/temas..... acaba hangi anlamda kullanılmış. Birine/bir şeye parmakla dokunmak mı? Yoksa cinsel temas mı? şu ayetleri inceleyiniz ve مس kelimesinin hangi anlamda kullanıldığını görünüz:

2/80, ((2/236-237)), 3/24, 3/120, 6/17, 7/20, 7/73, 7/88, 7/201, 8/68, 10/12, 10/21, 10/107, 11/10, 11/64, 11/113,
17/83, 12/88, 15/54, 16/53, 17/67, (21/83), 24/14, 21/46, 26/156, ((33/49)), (38/41,) 41/49-50-51, 50/38, (70/21)

Dokunma/temas kelimesi mecaz (cinsel birleşme) anlamında kullanıldığı çok açık olmasına rağmen, uzun yıllar önce mukkalidi olduğum imam! şafi bunu reel manadaki dokunma olarak yorumlamış. Yani; abdestli bir şekilde yolda yürürken, çok hafif şekilde gayri ihtiyari bir kadının parmağı/eli sizin elinize/kolunuza dokunduğunda/çarptığında/sıyırdığında otomatik şalterin attığı gibi abdestiniz bozulur!!! yukarıdaki ayetlerde mecaz olarak kullanıldığı açıktır. Hele 2/236-237 ve 33/49 ayetlerinde güneş kadar belirgin/açıktır.

لَا جُنَاحَ عَلَيْكُ 05;ْ إِنْ طَلَّقْت 15;مُ النِّسَا 69;َ مَا لَمْ تَمَسُّوهُنَّ أَوْ تَفْرِضُ 08;ا لَهُنَّ فَرِيضَة 11; وَمَتِّع 15;وهُنَّ عَلَى الْمُوسِ 93;ِ قَدَرُهُ وَعَلَى الْمُقْت 16;رِ قَدَرُهُ مَتَاعًا بِالْمَع 18;رُوفِ حَقًّا عَلَى الْمُحْس 16;نِينَ

2/236-Size; kadınları, kendilerine dokunmadan/TeMaS(cinsel ilişki) kurmadan yada onlara bir mehir takdir etmeden boşamanızda  günah yoktur. yalnız, onları (dünya metaı ile) faydalandırın. Eli geniş olan hâline , eli dar olan da haline göre ve güzellikle faydalandırmalıdır. Muhsin olanların üzerine hak (doğruca yapılması gereken) olan budur.

وَإِنْ طَلَّقْت 15;مُوهُنَّ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَمَسُّوهُنَّ وَقَدْ فَرَضْتُ 05;ْ لَهُنَّ فَرِيضَة 11; فَنِصْفُ مَا فَرَضْتُ 05;ْ إِلَّا أَنْ يَعْفُون 14; أَوْ يَعْفُوَ الَّذِي بِيَدِهِ عُقْدَةُ النِّكَا 81;ِ وَأَنْ تَعْفُوا أَقْرَبُ لِلتَّقْ 08;َى وَلَا تَنْسَوُ 75; الْفَضْل 14; بَيْنَكُ 05;ْ إِنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُ 08;نَ بَصِيرٌ

2/237-Şayet, kendilerine dokunmadan/TeMaS(cinsel ilişki kurmadan) önce onları boşar ve mehri de kesmiş bulunursanız, o taktirde borç, o kestiğiniz miktarın yarısıdır. Ancak kadınlar veya nikâh akdini elinde bulunduran kimsenin bağışlaması müstesna. Sizin bağışlamanız ise takvaya daha yakındır. Aranızdaki fazileti unutmayın muhakkak ki Allah, tüm amellerinizi hakkiyle görmekte.

 

يَاأَيُّ 07;َا الَّذِين 14; ءَامَنُو 75; إِذَا نَكَحْتُ 05;ُ الْمُؤْم 16;نَاتِ ثُمَّ طَلَّقْت 15;مُوهُنَّ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَمَسُّوهُنَّ فَمَا لَكُمْ عَلَيْهِ 06;َّ مِنْ عِدَّةٍ تَعْتَدّ 15;ونَهَا فَمَتِّع 15;وهُنَّ وَسَرِّح 15;وهُنَّ سَرَاحًا جَمِيلًا

33/49- Ey iman edenler! Mümin kadınları nikâhlayıp sonra onlara dokunmadan/TeMaS(cinsel ilişki kurmadan) boşadığınız zaman, sizin için üzerlerinde sayacağınız bir iddet hakkınız yoktur. Hemen metâlarını verip onları güzellikle bırakın/salıverin.

فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً = Su bulamamış iseniz

Bulmak/keşfetmek = To Find = يُلاقي . يَلْقَى . يجد . يكتشف . يُوجِد . يَبْلغ

فَتَيَمّ 14;مُوا صَعِيدًا طَيِّبًا =   hoş(na-hoşluk barındırmayan) bir toprağa teyemmüm edin. Yine  bu kısımda da dikkat çeken yön var. Şöyle ki:

تراب = Toprak- kelimesi kullanılmamış. Bunun yerine Rabb'imiz  صَعِيدًا (saide) kelimesini kullanmış ki, bunda müthiş bir incelik var. Çünkü "saide" kelimesi "toprak" ıda kapsamakla birlikte: Yüksek yer, geniş yer, meşakkat, yüksekçe bir yere tırmanmak.....vb anlamlarını da barındırır. İncelik şuradadır:

Şayet تراب toprak  deseydi;

1- Teyemmüm için sadece bildiğimiz toprak ile kayıtlı kalırdık. Peki ya bulunduğumuz ortamdaki toprak özellikle kırsalda isek hayvancılık, kimyasal atık..vs den dolayı Rics/pislik barındırıyor ise

2- Kış mevsiminin sert geçtiği bölgelerde toprak metrelerce kar altında ve suyu olmayan bir köy ise..

3- Yada orta doğuda yaşayan için için toprak yerine kum var ise...............vs.

4- Yada beton yığının yoğun olduğu bir şehirde yaşanıyor ve sular kesik ise....

Bunu bilen Rabb'imiz "Turab" yerine "Saide" kelimesini kullanmıştır. Ve bu kelimenin içeriğinden de anlaşılıyor ki; toprak (zemin) den yüksekte olan dağ, tepe, kaya ve hatta evimizin duvarına bile ellerimizi sürüp TEYEMMÜM yapabiliriz.

Ve böylece Allah Teala, olabilecek tüm kolaylıkları bizler için sağlamıştır. Ki ayetin sonlarında bunu vurguluyor. Burada yine dikkat çeken bir husus daha var ki, o da şudur. Rabb'im tüm kolaylıkları sağlayarak ADETA insanların abdest almaması yönündeki TÜM bahaneleri, baştan kapatmış oluyor. Yani "şundan dolayı abdestsizdim" vs. bahanelerin kabul edilmeyeceği baştan hissettirilmiştir.

2. Bölüm

Nisa Suresi 43. Ayet Analizi:

 

 

ارْكُضْ بِرِجْلِ 03;َ هَذَا مُغْتَسَ 04;ٌ بَارِدٌ وَشَرَاب 12;

 

[038.042] [DI] «Ayağını yere vur! İşte yıkanacak ve içilecek soğuk bir su» dedik.
[038.042] [DV] Ayağını yere vur! İşte yıkanacak ve içilecek soğuk bir su (dedik).
[038.042] [E0] Depren ayağınla, işte serin bir yıkanacak ve içecek dedik
[038.042] [E1] Ayağınla depren! işte sana yıkanılacak ve içilecek soğuk bir su. dedik.
[038.042] [E2] (Biz ona): «Ayağını yere vur! İşte sana yıkanılacak ve içilecek soğuk bir su» dedik.
[038.042] [FK] Biz de ona «Ayağını yere vur! İşte yıkanacak ve içilecek soğuk bir su» dedik.
[038.042] [IK] Vur ayağını yere. İşte yıkanacak ve içilecek soğuk bir su.
[038.042] [ON] Târaf-ı ilâhi'den de denildi ki, «Ayağın ile çarpıver, işte bu, soğuk, yıkanılacak ve içilecek bir su.»
[038.042] [SY] Eyyûb’a: «Ayağını yere vur!» dedik, «İşte sana kullanıp yıkanacağın ve içeceğin soğuk bir su!»
[038.042] [TK] «Ayağını depret. İşte yıkanacak ve içecek soğuk (su, diye vahyettik) .

Yukarıdaki farklı mealcilere ait, Sâd Suresi 38. ayet meallerinde gördüğünüz gibi غسل kelimesi "Yıkanmak" olarak tercüme edilmiş. Buna itirazım yok ve doğru olanı da budur. Maide Suresi 6. ayette de keza;

يَاأَيُّ 07;َا الَّذِين 14; ءَامَنُو 75; إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَا 77;ِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَك 15;مْ وَأَيْدِ 10;َكُمْ إِلَى الْمَرَا 01;ِقِ وَامْسَح 15;وا بِرُءُوس 16;كُمْ وَأَرْجُ 04;َكُمْ إِلَى الْكَعْب 14;يْنِ وَإِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهّ 14;رُوا وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِ 91;ِ أَوْ لَامَسْت 15;مُ النِّسَا 69;َ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمّ 14;مُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَح 15;وا بِوُجُوه 16;كُمْ وَأَيْدِ 10;كُمْ مِنْهُ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَ 04;َ عَلَيْكُ 05;ْ مِنْ حَرَجٍ وَلَكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهّ 16;رَكُمْ وَلِيُتِ 05;َّ نِعْمَتَ 07;ُ عَلَيْكُ 05;ْ لَعَلَّك 15;مْ تَشْكُرُ 08;نَ

غسل kelimesi "Yıkanmak" olarak anlamlandırılır iken, sıra Nisa Suresi 43. ayete gelindiğinde غسل kelimesini "Yıkanmak" olarak tercüme etmekten kaçınmışlar ve olduğu gibi orijinal (okunuş) haliyle "ğusül" olarak bırakmayı tercih etmişler. Aşağıdaki mevcut mealleri inceleyiniz:

يَاأَيُّ 07;َا الَّذِين 14; ءَامَنُو 75; لَا تَقْرَبُ 08;ا الصَّلَا 77;َ وَأَنْتُ 05;ْ سُكَارَى حَتَّى تَعْلَمُ 08;ا مَا تَقُولُو 06;َ وَلَا جُنُبًا إِلَّا عَابِرِي سَبِيلٍ حَتَّى تَغْتَسِ 04;ُوا وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِ 91;ِ أَوْ لَامَسْت 15;مُ النِّسَا 69;َ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمّ 14;مُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَح 15;وا بِوُجُوه 16;كُمْ وَأَيْدِ 10;كُمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَفُوًّا غَفُورًا

[004.043] [DI] Ey İnananlar! Sarhoşken, ne dediğinizi bilene kadar, cünübken, yolcu olan müstesna gusledene kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz yahut biriniz ayak yolundan gelmişseniz veya kadınlara yaklaşmışsanız ve bu durumlarda su bulamamışsanız tertemiz bir toprağa teyemmüm edin, yüzlerinize ve ellerinize sürün. Allah affeder ve bağışlar.

[004.043] [DV] Ey iman edenler! Siz sarhoş iken -ne söylediğinizi bilinceye kadar- cünüp iken de -yolcu olan müstesna- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur veya bir yolculuk üzerinde bulunursanız, yahut sizden biriniz ayak yolundan gelirse, yahut kadınlara dokunup da (bu durumlarda) su bulamamışsanız o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz Allah çok affedici ve bağışlayıcıdır.

[004.043] [E0] Ey o bütün iman edenler! Sarhoş iken namaza yaklaşmayın: Söylediğinizi bilinceye kadar, cünüb iken de -yoldan geçmeniz başka- guslünüzü edinceye kadar, ve eğer hasta olur veya seferde bulunursanız veya biriniz hacet yerinden gelir veya kadınlara dokunursanız da suya güç yetiremezseniz o zaman temiz bir toprağa teyemmüm edin: Niyyetle yüzünüze ve ellerinize mesheyleyin, cidden Allah afvi çok bir gafur bulunuyor.

[004.043] [E1] Ey iman edenler, sarhoşken ne söylediğinizi bilinceye kadar; cünüp iken de -yolcu olmanız hariç- guslünüzü edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz hacet yerinden gelir veya kadınlara dokunup da su bulamazsanız o zaman temiz bir toprağa teyemmüm edin; niyetle yüzünüze ve ellerinize sürün. Gerçekten Allah çok affedici ve günahları bağışlayıcıdır.

[004.043] [E2] Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur, veya yolculukta bulunursanız veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince veya cinsî münasebette bulunup, su da bulamazsanız o zaman tertemiz bir toprak ile teyemmüm edin. Niyetle yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz ki Allah çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.

***[004.043] [FK] Ey müminler sarhoşken ne dediğinizi bilinceye kadar ve de cünüpken - yolculuk hali dışında- yıkanmadıkça namaza yaklaşmayınız. Eğer hasta ya da yolcu iseniz veya içinizden biri helâdan gelmiş ise ya da kadınlara dokunmuşsanız da bu durumlarda su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm ediniz, temiz toprağı yüzünüze ve ellerinize sürünüz. Hiç kuşkusuz Allah bağışlayıcıdır, affedicidir.

[004.043] [IK] Ey iman edenler; sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de cünübken -yolcu olmanız müstesna gusül yapmadıkça namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, yahut herhangi biriniz heladan gelirse veya kadınlara yaklaşıp da su bulamazsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin, yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz ki Allah; Afüvv ve Gafur olandır.

[004.043] [ON] Ey mü'minler! Siz sarhoşlar olduğunuz halde ne söyleyeceğinizi bileceğiniz ana kadar ve cünup olduğunuz halde de (yolcu olmak müstesna) gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayınız. Ve eğer siz hasta veya sefer halinde olursanız veya sizden biri ayakyolundan gelir de veya siz kadınlara dokunur da su bulamazsanız o zaman temiz bir toprak ile teyemmüm ediniz. Yüzlerinize ve ellerinize mesheyleyiniz. Şüphe yok ki, Allah Teâlâ affedici ve yarlığayıcıdır.

[004.043] [SY] Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi hakkıyla bilmedikçe namaza yaklaşmayın. Yolculuk dışında cünüp iken de gusletmedikçe namaz kılmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya tuvaletten gelmiş yahut hanımlarınızla yatmış olur da gusledecek su bulamazsanız, O vakit temiz toprağa teyemmüm edin, arınmak niyetiyle yüzünüze ve ellerinize meshedin. Muhakkak ki Allah afüv ve gafurdur (af ve mağfireti boldur).

[004.043] [TK] Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayakyolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.
 

غسل = انغسال = اغتسال الغسيل اندفاع الموج او اصطخابه = موجة جزء من اليابسة تغسله امواج البحر
 

Acizâne bizim ayetten anladığımız ve mümkün olduğu ölçüde orijinal anlatıma sadık kalınarak yaptığımız meâl ise aşağıdaki şekildedir.

يَاأَيُّ 07;َا الَّذِين 14; ءَامَنُو 75; لَا تَقْرَبُ 08;ا الصَّلَا 77;َ وَأَنْتُ 05;ْ سُكَارَى حَتَّى تَعْلَمُ 08;ا مَا تَقُولُو 06;َ وَلَا جُنُبًا إِلَّا عَابِرِي سَبِيلٍ حَتَّى تَغْتَسِ 04;ُوا وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِ 91;ِ أَوْ لَامَسْت 15;مُ النِّسَا 69;َ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمّ 14;مُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَح 15;وا بِوُجُوه 16;كُمْ وَأَيْدِ 10;كُمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَفُوًّا غَفُورًا

4/43- Ey iman edenler! Sarhoş iseniz,   hatta ki; ne konuştuğunuzu bilene.. Cünüb iken de yolcu olanlar hariç yıkanıncaya kadar  sâlâta yaklaşmayın. Eğer hastalanır/rahatsızlanır, veya yolculukta bulunursanız, yada gaytadan, gelmişseniz veya kadınlara dokunup (cinsel ilişki), su da bulamamışsanız  hoş/makbul/sağlıklı, saide(taş türevi: kum, taş, toprak, beton...) ile yüzlerinizi ve kollarınızla birlikte ellerinizi mesh ederek teyemmüm edin. Muhakkak ki Allah; çok affeden, çok bağışlayandır.

En Doğrusunu Allah Bilir. Hatalarımızdan, hatadan BERİ olana sığınırız.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Dost1 yazdı:

Alıntımı bir soru ile bitirmek istiyorum.

Abdest fiziksek temizlik ise teyemmüm nedir?

Kusursuz olan Allah'tır.

Allah razı olsun konuya yine son noktayı koymuş gibisiniz ,sorduğunuz soru tartışmanın cevabını verıyor.Teyemmum(ellerın ve yuzun kısmen temız toprakla temızlenmeye çalışılması)  abdestin fiziksel temizlıkten çok negatif elektıriği atan namaza ön hazırlık olduğunu ortaya çıkartıyor...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Selam!

Uzun aradan sonra beni yazmak zorunda bıraktınız arkadaşlar :) özelden dostlarımla paylaştığım kadarını yazıyorum. Regl halinde namaz olur mu? konusunda arkadaşlar Kur'andan gördüklerini yazdılar. Ben de birkaç yıl önce enine boyuna inceledikten sonra kendi gördüğümü yazmak istiyorum. İnanın bu kararı vermek kısa süre içinde olmadı. Özetle benim anladığım:

Tüm düğüm TaHiR (Temiz) kelimesinde. Bakınız, 5/6 ayette Allah sonucu/nedeni açıklıyor yani: Teyemmüm kolaylığıyla dahi olsa sizin TAHIR olmanızı/ Temizlenmenizi istiyor. Daha özet matematiksel olarak:

Abdest = TaHiR/Temiz olma hali...

Adet =>(ise) = Tahir olamama hali = Abdestli olamama ...

a=b=c => (ise) a=c'dir. aynı zamanda.

çünkü 2/222 de bu görüşün sağlaması var 2/222 ayette yüce Allah: "Hatta yeTHuRne" yani "Tahir olana dek" (temizlenene dek) diyor. Sonuç. Abdest namazın olmazsa olmazı olduğundan regl halinde (Tahir olamama halinde) abdestli olunamayacağından namaz kılınamaz.

Bence konu oldukça açık. Allah niyetini bir başka ayetle kendisi tefsir etmiş. İnanın gerisi hep kişisel yorumdan ibarettir.



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

AKİK YAZDI:

Bence konu oldukça açık.

İnanın bu kararı vermek kısa süre içinde olmadı.

Selam,

Demek ki o kadar açık değilmiş konu aslında, değil mi?

Ben hayal kırıklığına uğramış durumdayım şu anda. Abdest ayetinde hiçbir hüküm yokken, illa ki üzerinde bu kadar düşünüp durup, illa ki kadını regl iken abdestssiz sayacağız öyle mi ?

Geleneksel bakış açısından kurtulduğumuza emin miyiz arkadaşlar ?

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Abdestin anlatıldığı ayetlerde, gerekli tüm ayrıntılar bize bildirilmiş ve sonunda da, Allah'ın bize güçlük çıkarmak istemediği,bizi temizlemek istediği bildirilmiş değil mi?

Yani namazın ön hazırlığı ve şartı olan abdest bizi temizlemek içindir ve NE ZAMAN NAMAZ İÇİN KİRLİ OLDUĞUMUZ VE NE ZAMAN YENİDEN TEMİZLENMEMİZ GEREKTİĞİ DE DETAYLI ANLATILMIŞ.

Nerede anlatılmış ?

Aynı ayetin içinde.

Ayetin üst tarafında neler yapılırsa NAMAZ İÇİN pislenmiş kabul edileceğimiz var, en sonda da bunları yaparsak NAMAZ İÇİN temiz ve abdestli sayılacağımız hususu var.

Bakara 222'deki ayette ise konu cinsel temastır. Bu olay direkt hayızlı olan organla ilgilidir. Onun temiz olmaması cinsel temasa engeldir.Bu ayet açıkça bunu düzenlemektedir. Abdestle alakası nedir? Abdest ayetinde hayız halinden bahsedilmiyor ki biz bunları birbirine bağlayalım.

Saygıyla.

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Slm Barış kardeş. Gelenekten bazı hükümler Kur'an hükümleriyle örtüşüyor diye, bile bile zıddınımı yapalım kardeş. O halde Kur'anada gerek yok geleneğin "A" dediğine bizler "B" diyelim olsun bitsin. Benim Kur'andan gördüğüm beni bağlar. Regl halinde namaz kılınır diyen kılsın kardeşim mani olanmı var. Kolay dedim ve tekrar ediyorum benim gördüğüme göre kolay. İtiraz etmeden önce arapça orijinal metni incele yine özet yapayım. Bakalım kolyaymı zormu.

5/6. ayette Allah bize (teyemmüm vasıtası ile) kolaylık diliyor, yani zorluk yok diyor AMA TAHİR olmamızı istiyor. Abdesti anlatan Allah sonuç olarak teyemmüm ilede olsa TAHİR olun diyor. Niçin ? Namaz için. Peki 2/222 de neden "TaHiR olana dek diyor? haydi soruyorum. Cevap ver kardeş.



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam,

2/222'de 'tahir olana dek' diyor, konu cinsel temas, ayetin konusu neyse onun için temiz olmak demek hayızın bitmesi demek. Yani cinsel temas için temiz olmaktan bahsediliyor burada.

Ben gelenek ne diyorsa ona karşı çıkalım demiyorum elbette. Ben hayalkırıklığına uğradım dedim, sen ise sinirleniyorsun.Ne gerek var?

Muhakkak ki bilgin benimkinden çok, gnel olarak ben bunu görebiliyorum.Ama ben de senin gördüğünü kolayca göremeyebilirim,yada senin gördüğün bana doğru gelmeyebilir, değil mi?

Saygıyla.

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Bu vesile ile Bazı hanif kardeşlerin yanılgısından bahsedeyim. Atalar dini reddetmek veya geleneği toptan reddetmekle haniflik olmuyor. İşin şah damarı nedir? VAHYİN TEKLİĞİ ESASI işte bu çerçeve çok önemli. Ayrıntı için "Atalar Dinine Uymak Ne Demektir" http://kuranyolu.somee.com/Forum.asp?forum=oku&msgid=24& amp;yenilik=2&alfom=&alfomad =

 



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Akid

 Burda bızım yaptığımız Kuranı degerlendırırken,hadisten,gelenekten bağımsız önyargısız degerlendirmek,haniflik budur.Sana soruyorum abdest kelimesının manası ne ? Farsca bir kelimedir ve tuvalet ihtıyacı idrar ve dışkıyı çağrıştırır.Allah kadına hayatının önemli bır bölümünde toplarsan hayızlı sueyı kımbılır kaç sene yapar,mutlaka açıkca hayızlı kadın namaza yaklaşmasın derdı,mezhep imanları gıbı dolaylı yollardan haram çıkarmaya gerek var mı ?işte bu ataların dınıne ,geleneğe uymak ve etkısınde kalarak Allah adına haram koymak olur.

Bu arada neden sitede yazmadığını ve kendıne sınırlama koyduğunu anlamadım,görüşlerini bizlerle paylaş,zaten bir avuç kişiyiz...

BARIŞ YAZDI:

2/222'de 'tahir olana dek' diyor, konu cinsel temas, ayetin konusu neyse onun için temiz olmak demek hayızın bitmesi demek. Yani cinsel temas için temiz olmaktan bahsediliyor burada

YİNE GAYET KISA VE ÖZ ANLATMIŞSIN BARIŞ TEBRIK EDERİM...

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats