HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: 33.sure37.ayet Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

emre Yazdı:

Ayeti şöyle anlıyorum:

وإذ تقول للذي أنعم الله عليه وأنعمت عليه

Hani sen, hem Allah’ın nimet verdiği, hem de senin  nimet verdiğin kişiye diyordun ki: 

"

أمسك عليك زوجك (Ey Zeyd) Eşini tut/ bırakma/ boşama

واتق الله (Ey Zeyd)Allah’tan sakın  (Sakın boşama)

وتخفي في نفسك ما الله مبديه (Ey Zeyd)

 Allah'ın görünür kıldığı hâlini için için gizlemektesin

وتخشى الناس (Ey Zeyd) İnsanlardan korkmaktasın/ çekinmektesin

والله أحق أن تخشيه (Ey Zeyd) Allah, korkmana/ çekinmene daha lâyıktır. (Sakın boşama) " 

...

 

 

İnsanlardan çekinmesinin nedeni, resulün karşı çıkması. Fakat ortada mutlak anlamda gizlenen bir şey yok. Zeyd'in hâlinden okunuyor herşey. Allah açığa vurmuş.  Zeyd boşanmayı sözleriyle ifade edemiyor o sırada. Çünkü resul, onun boşanmasına karşı çıkıyor.

Düşünün sizi tanıyan biri, size nimetler vermiş biri,

çok değer verdiğiniz biri, Allah'ın görünür kıldığı hâl ve hareketlerinizi görüyor ve size "Eşini boşama, Allah'tan kork" diyor.

Bu kadar nimetini aldığınız birinin bu biricik isteğine karşı ne yapmalısınız? Yapmazsanız ne olur?

Tabika çevrenizdekilerden de çekinirsiniz, fakat Allah çekinmenize daha lâyıktır hiç boşamamalısınız.

 

 

ALLAH RAZI OLSUN BU KONUDA AYNI FIKIRDEYDIM,KONUYU GUNDEME TASIYACAKTIM.PEYGAMBER INSANLARDAN DEGIL ALLAHTAN KORKAR,İNSANLARDAN KORKAN ZEYDDIR.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Ben de Zeyd'in, boşanmaya karşı çıkan Muhammed'in üzülmesinden korktuğunu düşünüyorum. İnananları üzmekten korkuyor.

Muhammed'in ise insanlardan korkmasına bir gerek yok. Çünkü kimseye minnet borcu yok..

Düşüncelerimi biraz daha açıklamak isterim:

Bir insanın doğal şartlarda korkması normaldir. Peygamberler de korkabilir.Nitekim onlar da insan.

Yalnız şu gözden  uzak tutulamaz: Erdemli bir insanın, korku sebebiyle işgüzarlık olsun diye konuşma yapması ve içinden başka bir şeyler gizlemesi düşünülemez.Bu bir takva değildir.

Takvası olmayan bir insanın başkasına takva ile nasihat etmesi abestir.

 

Boşanmaya karşı çıkan resulün üzülmesinden korktu diye Zeyd  kınanamaz.

Benim anladığım şu:

Ayet metninde ne Muhammed, ne de Zeyd kınanmakta. Aksine onlar, kendi dünyalarında erdemli davranışları ile övülmekte.

Fakat asıl övülen Allah’ın, töre bağımlılarını çıldırtan kaderi / planı: “Allah’ın dileği,  gerçekleşendir”

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

emre kardeşim,

33:37'yi, senin bu okuyuşuna göre, Türkçeye çevirir misin. Örneğin şöyle olabilir mi: 

Kendisine Allah’ın iyilikte bulunduğu, senin de iyilikte bulunduğun kişiye dedin ki: "Eşini tut! Allah’tan sakın! Allah’ın açığa vurduğu şeyi içine atıyorsun sen. Çünkü insanlardan korkuyorsun. Oysa korkmanı asıl hak eden, Allah’tır." Sonra Zeyd, onun hakkında istediğini yapıp ondan ayrılınca seni o kadınla evlendirdik çünkü inanan bir adamın evlatlığı eşinden ayrıldıktan sonra o kadının, inanan adama helal olduğu bilinmeliydi. Allah’ın emri yerine gelir (37).

Bence bu okuma şekli Kuran'a sadakatın da gereğidir çünkü ayet ile sibakını uyumlu hale getiriyor:

Allah’ın peygambere bir iş buyurması yüzünden peygamber suçlanamaz. Eskiler için de Allah’ın yasası bu idi. Allah’ın buyrukları ölçülüp biçilmiştir (38).

Elçiler Allah ne yollarsa onu iletirler ve yalnızca Allah’tan korkarlar; başka hiç kimseden korkmazlar. Hesap sormaya Allah yeter (39) 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Dostlar

Zeynep zaten Hz Muhammedın akrabasıdır ve Hz Muhammed onu küçüklüğünden ve Zeyd ıle evlenmeden öncede tanımaktadır,peygamberin içinde sakladığı hadislerle açıklandığı gıbı Zeynebe duyduğu cınsel istek olamazdı.Zeynep'i evlendıren peygamberımızdı,tanıştıran ve ön ayak olan,ayette hem Allah tarafından hemde peygamber tarafından bahsedılen nımetlenme bu evlılıktır.Allahın en hoşlanmadığı helal boşanmadır bunu tum mumınler bılır.Ama Zeydın korkusu daha çok toplumdan tepkı görmektı,o toplum içersinde sıradan degıldı,gözönundeki peygamberın evlatlığı olarak sorumluluk sahıbıydı.Zeyd peygamberi ve müminleri incitmekten korkmaktadır. 

AHZAB 37(sen, hem Allah’ın nimet verdiği, hem de senin nimet verdiğin kişiye diyordun ki:)

BU YENİ MEAL DAHA DOĞRU ÇUNKU ŞAHSI YORUMUMA GÖRE AHZAB 36 DA ZEYD'E VERILEN NIMETIN ZEYNEPLE OLAN EVLILIK OLDUĞUNA,ALLAHIN SINRLAYIP TESVIK ETMEDIĞI  HELALIN BOŞANMA OLDUĞUNA,PEYGAMBERIN ÖN AYAK OLMASINA VE KENDI ELIYLE AKRABASI ZEYNEPLE EVLATLIĞINI TANIŞTIRIP EVLENDIRMESINE ATIF VAR,KONU ZEYD'E HATIRLATILIYOR.

 DOĞRU MEAL:

Ahzab Suresi 36 Allah ve resulü bir işte hüküm verdiklerinde, inanmış bir erkekle inanmış bir kadının, işlerini kendi isteklerine göre belirleme hakları yoktur. allah'a ve resulüne isyan eden, açık bir sapıklığa batıp gitmiş demektir. 

Ahzab Suresi 37 Hani sen Allah'ın nimetlendirdiği, senin de lütufta bulunduğun kişiye "Eşini yanında tut, Allah'tan kork! , Allah'ın açıklayacağı birşeyi de içinde saklıyorsun, insanlardan çekiniyorsun, oysaki kendisinden korkmana Allah daha layıktır.'' diyordun. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Zaten Allah'ın emri yerine getirilmiştir.


Ahzab Suresi 38 Allah'ın kendisine farz kıldığı şeyde peygambere hiçbir vebal yoktur. Daha önce gelip geçmişlerde de Allah'ın yolu-yöntemi buydu. Allah'ın emri, belirlenmiş bir kaderdir/ölçüdür.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Doğru anlama nasıl ulaşılabilir?

56.79 Ona, temizlenip arınmış olanlardan başkası dokunmaz.

Peki bu temizlenip arınma durumu ile anlatılan sadece beden temizliği mi?

Düşünce temizliği de önemli.

       

       Saygıdeğer Dostlarım,

       Temiz düşünceleriniz nedeniyle teşekkür ediyorum.

 

Zeyd ile ilgili yorumumuz şu olabilir mi?

Ayette Zeyd kınanmıyor. Peygamber de kınanmıyor. Ortalama 1 sene önceki davranışları ortaya konularak aslında ikisi de övülüyor.

Ayet yaklaşık bir sene sonra; boşanma gerçekleştikten sonra inzal olmuş; yani bu arada geçen olaylara değinilmemiş.Aradan geçen zaman zarfında Zeyd ile Zeynep’in geçimsizlikleri şiddetlenmiş ki boşanma gerçekleşmiş. Boşanmanın gerçekleşmiş olması bize bunu gösteriyor. Şiddetlenen bir geçimsizlik olayında zaten hiç kimse boşanmaya karşı çıkmaz. Dolayısıyla Zeyd sonraki gelişmeler nedeniyle töhmet altında değildir. En azından sonraki gelişmeler ayette açıklanmadığı için, sonraki gelişmelerle töhmet altına alınamaz. Nitekim öyle bir geçimsizlik hâlinde, eşlerin birbirine hayatı zehir etmesi yerine boşanmak doğru olandır.

Neticede  Zeyd’in, Zeynep’in ve onların o durumlarına üzülen inananların , o üzüntüleri, Allah tarafından giderilmiş, Allah tarafından problem çözüme bağlanmış,o sıkıntılı durum aşılmış.O üzüntülü durum, böylece güzel bir sona bağlanmış.

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

SELAM DOSTLAR

YAPILMASI GEREKEN SADECE AHZAP 37 DE TIRNAK İŞARETINI ERKEN KAPATMAYIP DOĞRU YERDE KAPATMAKTIR.HEM HZ MUHAMMED HEMDE ZEYD İÇİN IKINCI ŞAHIS ZAMIRI SEN KULLANILMIŞTIR.

Boşanma dışında sayısı 2 ıle sınırlamış helal varmıdır?Ya da bu helali yani boşanmayı tasarlayanlar için 4 ay bekle,vazgeçip uzlaşabilirsin uyarısı,hakemler eşliğinde barış için ugraş uyarısı...Boşanma konusunun Allahın hoşlanmadığı ve sınırladığı bir helal olma konusu tefsirlerde İslam alimlerince yaygın bir kanıdır.

Yasar Nuri Özturk Kurandaki İslam adlı tefsirinde sayfa 436 Allah katında helallerin ,tiksinmeye en musaıt olanının boşanma olduğuna ve Kuranda eşlerın ayrılmaları için kullanılan şıkak(butunden kopma,butunu parçalama) kelimesine dıkkat çekiyor.Kuran sadece şiddetli geçimsizliği sebeb saymış ve aile yapısını korumak için,bir yandan usulu zorlaştırmış,bir yandanda ögut ve tesvık yollarını ısrarlı bir biçimde kullanmıştır

DOĞRU MEAL:

Ahzab Suresi 36 Allah ve resulü bir işte hüküm verdiklerinde, inanmış bir erkekle inanmış bir kadının, işlerini kendi isteklerine göre belirleme hakları yoktur. Allah'a ve resulüne isyan eden, açık bir sapıklığa batıp gitmiş demektir. 

Ahzab Suresi 37 Hani sen Allah'ın nimetlendirdiği, senin de lütufta bulunduğun kişiye "Eşini yanında tut, Allah'tan kork! , Allah'ın açıklayacağı birşeyi de içinde saklıyorsun, insanlardan çekiniyorsun, oysaki kendisinden korkmana Allah daha layıktır.'' diyordun. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Zaten Allah'ın emri yerine getirilmiştir.


Ahzab Suresi 38 Allah'ın kendisine farz kıldığı şeyde peygambere hiçbir vebal yoktur. Daha önce gelip geçmişlerde de Allah'ın yolu-yöntemi buydu. Allah'ın emri, belirlenmiş bir kaderdir/ölçüdür.

ÖZET OLARAK:

PEYGAMBERE VE PEYGAMBERİN AKRABASI ZEYNEPE HİÇ BİR KINAMA YOKTUR.

BURDA ILK ÖNCE  ZEYDE BOŞANMA KONUSUNDA DUYDUĞU İSTEKTE ACELE ETMEMESİ PEYGAMBERCE ÖĞÜTLENMİŞTİR.

ÇUNKU HER EVLILIKTE BİRAZ SABREDILMELİ, BOŞANMA İÇİN ACELE ETMEMELİ,BARIŞMA UMUDU VARDIR.ALLAH BOŞANMAYI SINIRLAYARAK,ÖNCE UZLAŞMAYI EMREDER,4 AY MUDDET BEKLE BELKI KARARDAN CAYARSIN DER. 

 ZEYD,BU BOŞANMA İSTEĞİNİ GİZLEMEKTEDİR,İNSANLARDAN( PEYGAMBERLE, MÜMİNLERİ) İNCİTMEKTEN KORKMAKTADIR.

PEYGAMBERİN ÖN AYAK OLMASIYLA EVLILIK NİMETINI VEREN ALLAHTAN  BOŞANMA KONUSUNDA AYETLERLE ÇİZDİĞİ SINIRLARDAN DOLAYI  DAHA FAZLA KORKMASI GEREKTIĞI ÖGUTLENMEKTEDİR.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Zeyd de o öğüdü tutmuş.

 

Allah resulü, Zeyd’e “ Eşini boşama, Allah’tan kork” dediğinde Zeyd ile Zeynep arasında şiddetli bir geçimsizlik yoktu.

Aralarında şiddetli bir geçimsizlik olsaydı, kimse kimseye boşanma diyebilir miydi? Zeyd de o sırada boşanmamış zaten. O sırada boşanmadığı için Zeyd’e de bir kınama yok.

 

Ayetin son bölümü "Fe Lemma"  şeklinde başlıyor.

"Ne zaman ki  Zeyd o hanımefendi ile boşanıp tamamen ilişiğini kesti"

 

yani o sırada değil, daha sonra şartlar değişmiş, geçimsizlik şiddetlenmiş, boşanma ve ilişiği kesme meydana gelmiş.

Bildiğimiz üzere boşanma aylar süren bir süreç ve ilişiği kesme; yani bu süreç sonunda…

 

İlerleyen zaman zarfında aralarında şiddetli bir geçimsizlik olmuş ki Zeyd boşanmış.

Zeyd’in daha sonra boşanmış olmasından bunu anlıyoruz. Zeyd boşanırken Zeynep’e zulmetmemiş. Zulmettiğine dair bir delil yok.

Talak Suresi’nde buyrulduğu gibi “Allah’tan korkun” emrine riayet göstererek boşanma sırasında da eşine zulmetmemiş. İslamî esaslara göre " zulmetmeden" boşanmış.

Talak Suresi'ndeki  "Allah'tan korkun" ifadelerinden  (şiddetli bir geçimsizlik sırasında) eşlerinizden  boşanırken onlara zulmetmeyin anlamı çıkıyor.

 

Dolayısıyla “Allah’tan kork” ifadesi, “Allah’tan korkmaya devam et”  , şiddetli bir geçimsizlik olmadan boşama;

Şiddetli bir geçimsizlik nedeniyle boşanma durumunda eşine zulmetme gibi öğütleri de içeriyor.

 

yani birisine "Allah'tan kork" dediğimizde "Allah'tan korkmuyorsun" anlamı çıkmamaktadır. "Allah'tan korkmaya devam et" gibi bir anlam da anlaşılmaktadır.

Bundan dolayı ayette, Zeyd de kınanmamaktadır.

 

Ayetin ne başında, ne de sonunda; ne Muhammed, ne de Zeyd kınanmaktadır. Geçmişte bir zamanlar gösterdikleri güzel davranışları ile övülmektedirler.

 

“Fe lemma” ile başlayan ayetin son kısmı, zaman bakımından öncesinden bağımsız. Yani o sırada değil, daha sonra;

Son bölümde açıklanan daha sonraki gelişmeler de kınanmıyor. “Allah’ın planı”

 

Üstelik 33.23’te Allah yolunda şehitliği bekleyen erlerden söz edilmektedir.

Yani şehitliği bekleyen o erler övülmektedir.

 

[33.23] Müminlerden öyle erler vardır ki Allah'a verdikleri sözü yerine getirdiler; kimi adağını ödedi (şehit oldu), kimi de (şehit olmayı) beklemektedir; hiçbir şekilde değişiklik göstermediler.

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
mesut1974
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 12 kasim 2006
Gönderilenler: 25
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mesut1974

işin buraya kadarı için güzel yorumlar yapıldı.Teşekkürler.Ama evlatlığın karısı ile evlenmek gibi bir mesele neden bu şekil detaylarına inerek anlatılmıştır.Onu anlamakta zorlanıyorum.
Yukarı dön Göster mesut1974's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mesut1974
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

O rivayet ve yorum zincirleri,   “cam kandil”i kırmak pahasına da  olsa Kuran’da olmayan detaylara girebilme cür’eti gösterebilmişlerdir.

Kuran, bu ayetleri ile o sırada Muhammed peygamber zamanındaki münâfıklara meydan okumaktadır. Onların üstüne üstüne gitmekte,  onların törelerini çiğneyerek ellerine kozlar vermektedir. Bakalım ne yapabilecekler!

Bu ayetlerde Kuran detaya inmeden şunu anlatıyor: Münafıklar; dul kalmış kadınlara töre baskıları yapabilirler. Dul kalmış bir hanımefendi, yeni bir evlilik yapmakta özgürdür, kendi isteği ile yeni bir evlilik yapmasının önünde Allah’ın izniyle hiçbir engel yoktur. Müslümanlar bu konuda hemfikirdir.

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats