HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: HADİSLERİN / SÜNNETİN İNCELEMESİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

Müceddid Yazdı:

''Ashabıma sövmeyin canım kudret elinde bulunduran Allah'a yemin ederim ki Herhangi biriniz uhud dağı kadar altın infak etse onlardan birinin bir ölçek hatta yarım ölçek sadakasına ulaşamaz ''(Buhari 4/195 Muslim 4/1967 Ziyaul Makdisi Muhtare 6/67 İbni Hibban 15/455 Ebu Davud Sünen 4658 Tirmizi Sünen  3861 Ahmed bin Hanbel Müsned 3,11) Beyhaki 10/209 (Şuabul iman) 2/190 Deylemi  5/13-14 Suyuti Dibac 5/486 İbn-i Hacer  Fethul Bari 7/34 Et-temhid 20/251 Buhari tarih 7/80 Ebu Nuaym Hilye 3/350 Nesai es-Sünen 5/84 Tayalisi el-Müsned 1/290  Ebu Ya'la el-Müsned 2/342 Taberani Sagir 2/176  Rafii Ahbaru Kazvin 2/398)

ne Sahabeye ne de o Sevgili Resullere sövülmesin tabiki... ama bunu sürekli olarak somut örneklerle biz sizden istiyoruz. siz bizden değil. onları küçük düşürücü uyduruk rivayet söylentilerinizle Kur'an karşıtıymışlar veya Kur'an'a muhalifmişler gibi gösterenler sizsiniz. biz ise bu adeta Kur'an'a  meydan okuyan hadis söylentilerinizi reddetmekle Sevgili Resulleri ve onların izinden giden Sahabeleri sizin o çirkin hadis töhmetlerinizden KORUMAYA ÇALIŞIYORUZ.

işte sana çirkin bir hadis iftiranız daha :

Ebû Hûreyre (R) şöyle demiştir: Ölüm meleği Mûsâ Peygamber’e gönderildi. Melek Mûsâ’ya gelince, Mûsâ, meleğe bir tokat vurdu. Melek Rabb’ına döndü ve:
- Sen beni ölmek istemeyen bir kula gönderdin, dedi.
Allah, meleğe gözünü iâde etti ve tekrar Mûsâ’ya dön (dedi)..........
(Buhâri, Kitâbu’l-Cenâiz 95 C.3 S.1261 Ötüken 1987. )


Mûsa peygamber madem ki ölüp, ölmemekte serbestti, niçin ruhunu almaya gelen ölüm meleğinin gözünü çıkarsın? Biz Mûsa Peygamberi ve Ölüm meleğini böyle bir olaydan tenzih ederiz, böyle bir olay olmamıştır. Ölüm meleğinin gözünü çıkarmak, bu rivayeti uyduranların içinde ki bir hasrettir, buna da asla güçleri yetmez.
www.kuran-tekrehber.com

evet, Müceddid Biraderim ,

size ve sizin gibi olanlara sürekli yaptığımız talebimizi yineliyoruz :

 Sevgili Resulleri ve onun sünneti olan Kur'an'ı takip eden  kutlu sahabileri bu tip çirkin rivayetlerinizle töhmet altınde bırakmayın. yarın büyük DİN GÜNÜNDE bu iftiraların hesabını veremezsiniz. kimse söylemedi , kimse uyarmadı ki demeyin . 

ve eğer gerçekten samimi isen ,örneğin ; Sevgili Resullerimizden biri olan Hz. Musa'yı ve iftiraya uğrattığınız diğer Resulleri ,bu çirkin iddialarınızdan kurtarmak / korumak adına gel de bu iftiraları , her türlü tahrife açık ,korunmamış hadis iddialarını bizim yaptığımız gibi REDDET. bu hadis iddialarının uyduruk söylentilerden başka bir değer ifade etmediklerini kabul et. işte o zaman senin samimi olduğunu ve Sevgili Resulleri gerçekten sevdiğini , korumaya çalıştığını anlıyacağız.

Selam ile

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Müceddid
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 27 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Müceddid

Bismillahirrahirrahmanirrahim..

Geleceğiz inşaallah tek tek hepsinin üzerine boşuna link verip yönlendirmeyin..Ben  hadislere uzanacak her başlığı  tetkik ettim ediyorum..Bu yuzden tartıştığımız konunun sınırlarını genişletmeyin zira konudan konuya atlanılınca doğru ve yanlışlar ortaya çıkmıyor ya da arada kaynıyor..Neyse önce şu konularda uydurduğunuzu delilleri ile sunduk :

1-Sayı konusundaki davanızın batıl olduğunu ispat ettik..

2- Malum konuyu başlattığınız yazı da şöyle bir ifade mevcut '':hadisler Dinin kaynağıdır diyen Buhari 600 bin hadis bilip 7 bin kadarını ( tekrarlarıyla birlikte 9082 hadis) yani % 1' ini kitabında yazmıştır. geriye kalan % 99' u ise bunlara ihtiyacımız olmadığına veya bunların güvenilir olmadıklarına kanaat getirip kitabına almamıştır. eğer hadisler Dinin kaynağı olsalardı biz tamamen Buhari' nin insafına ve seçme yeteneğine kalmış olacaktık.eğer hadisler Dinin gerekli asli kaynağı olsaydı, % 99' luk kesimde , gerekli olan hadisin olmaması imkansız olduğuna göre , hadisleri Dinin asli kaynağı kabul eden zihniyete bakarsak Dinimiz geri dönülemeyecek ve düzeltilemeyecek şekilde eksik olurdu''

Bu iddianızın da batıl olduğunu ispat ettik.Daha önceki yazdıklarımızda

3- Hadis ilminden bihaber olduğunuz yazdıklarınıza  yansıdı dolayısıyla ilminizin olmadığın saha da atıp tuttuğunuzu gördük işaret ettik..

Ki yazınız atıp tuttuğunuzun (yazar kimse artık ) apaçık belgesi herhangi bir tarihi  kaynak veyahut ilmi bir temel olmadan şahsi fikirler aktarılmış

''İbni Hanbel' İN Müsned' i gelir.hicri 241 yılında vefat eden Hanbel'in kitabında da sahih, zayıf ayırımları yapılmadan , o günlerde sürüklenen rivayet selinin içindeki her şeyin ciddi bir ayırım gözetilmeden kitaplarına girdiğini görüyoruz.''

Uydurun biraz daha lütfen...Gidip tarihi kaynaklarda Ahmed bin Hanbeli okuyun..Bakın tarihi diyorum artık ona da itimat edin değil mi yani ??

4- Denilmiş ki:

yazının başına dönersek, tüm bu hadisler önce nakil zincirlerinin sonunda sahabeye atfedilir, daha sonra Peygamberden duyulduğu söylenir.sahabelerden sonraki kişiler , bir sonuç alınamasa dahi , hiç olmazsa tartışma konusu olmuşlardır.oysa sahabe isimleri geçince sahabeden duyulan söz , sahabe olduğu söylenen kişinin kim olduğuna bakılmadan doğru kabul edilir. Kur'an'ın hiçbir yerinde Peygamberi( Elçiyi) her görene güvenileceğine dair bir izah yoktur

İddia ilimden ve hadis kavramlarından uzaktır..Merfu hadisi hiç duymamış bu gariban veyahut ilimsizlikden gelmiş (o da oluyor )

ve keza

hadislerin ne kadar güvenilir güvenilir olduğunu anlamak için on, yirmi, kelimelik bir hadisi alalım ve yedi, sekiz kişinin bu hadisi kulaktan kulağa söylemesini sağlayalım.acaba bu hadisler ne kadar doğru olarak iletilecektir

Daha önce tarih ilmi için muhim olan bir kaideden bahsetmiştimm..Bu günün kuralları ve mantığıyla geçmiş değerlendirilmez...Hadislerin tarihi yönlerine önceden işaret etmiştik madem dini sahada kabul etmiyorsunuz tarihi açıdan ele alırken tarih mantığıyla hareket edin..

vs. vs.  yazı ancak hadis ilminden mahrum forumdan görme (kulaktan duyma gibi deyimlerin net versiyonu) bilgilerle hazırlanmış ki apaçık ortada..Yazıya itibar eden de yazıyı yazan gibi düşündüğüne göre..Sicilli cehalet...

Sırf bu yazının cehline bir tomar reddiye yazılır neyse..çok söyledik..

Dolayısıyla Yazınızın batıl olduğunu hadi tamamı olmasın  yüzde 98'inin batıl olduğunu ilim ehli anlar ki siz ancak bu forumda  böyle yazılarla sizin astığınız yazılara alışmış insanları ikna edersiniz..İlim sahasında iddianız batıldır..

....

Neyse yazının mahiyetini kabullenin daha sonra oturup adam akıllı sorularınıza cevap verelim yazdıklarımızı da iyi okuyun bize siz süpheci değilsiniz mantığıyla gelmeyin..Biz de sizin sorularınıza cevap vermeye çalışalım aklın yolu bir değil mi

Başlık hadis sünnet incelemesi  o halde inceleyelim lutfen..

Yani sonuçta Alperen de mutludur itikatında hasanoktem de müceddid de eğrilik büğrülüğümüzü koca bir masada değil bir sehpa üzerinde konuşalım..Böylece ne köşeye sıkışan olur ne de daldan dala atlayan.. Okey mi ??

Geleceğiz yazdıklarınıza ..

Yukarı dön Göster Müceddid's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Müceddid
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Müceddid Yazdı :

1-Sayı konusundaki davanızın batıl olduğunu ispat ettik..

Selam Müceddid,

hiçbirşey ispat etmiş değilsiniz. okuyucunun bunu göremiyeceğini mi sanıyorsunuz... bilakis, her iletinizde uyduruk hadislerle ilgili yapmakta olduğunuz savunmanın tıpkı savunduğunuz hadis iddiaları gibi uyduruk ve sun'i temellere oturduğunu ve Kur'an'a dayanmadığını , daha çok ispatlamış oluyorsunuz. bu katkınızdan dolayı size teşekkür ederim.

savunduğunuz her bir yanlışın çürütüldüğünü ve çürütülmeye de devam edildiğini görüyorsunuz aslında. tabiki görmek ile bakmak arasındaki farktan da bahsetmem gerekiyor...

Selam ile

 

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Müceddid
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 27 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Müceddid

Bismillahirrahmanirrahim..

Hasanöktem demiş :

''batıl görüşleriniz doğrultusunda çarpıtmış olduğunuz Ayet 16 Nahl 44 ve Nahl 64 :''

Bir görüşün batıl geçersiz veyahut asılsız olması için gereken birçok kriter vardır..Biz bunlardan birkaçına işaret edeceğiz..Bir görüş şayet doğruysa

1-En basit mantıkla bir çok insan tarafından kabul görmüş önermeler fikirler vs. vs. yani ne kadar çok destekleyen o kadar çok doğruluk

2-İlmi açıdan akla en uygunluk

3-Tarihi belgelere dayanma

4-bir toplumda kendi kültürleri ve yaşantıları ile çok bağdaşan meselelerin o topluma en uzak bir kültürel grup tarafından aynı mantıkla kabul görmesi

5-Metodları ve sınırları belirlenmiş yani sistematize edilmiş kuralların olması ve batıl veyahut hak olan meselenin bu sistematizliğe uyması..

6-Bir meselenin muhaliflerinin ilimsizliğinden dolayı ortaya sorunların çıkması vs vs. Bir doğru doğruysa çok kabul az muhalif yanlışsa çok muhalif az taraftar sonra yıkılış vs. vs.

Mantık ilmi çercevesinde değerlendirme yapılırsa bir görüşü batıl veyahut hak yapan kriterlerin listesi uzar..Ha bu yazdıklarımın  sağlam krtierler olduğunu iddia etmiyorum..Sadece gözönünde bulundurulan kriterler..Kriterlerin zıttı olupda doğru olan görüşler yok mudur vardır..

Neyse

Nahl 44 ve 46 ile hadis temelenndirmesi yapan kim ??

biz efendimize uymanın zorunluluğuna işaret ediyoruz..Dolayısıyla Kur'anın bir çok yerinde geçen sizin iddialarınızı dayandırdığınız ayetlerinde listesini yaptım bir yazı asacam biraz sabır..

Gelelim tahlile ayette huden ve rahme kelimeleri Kitabi indirenin yani Allah'ın fiilleridir..Li tubeyyine fiilinin de  başına lam gelmiştir bu açıklamanın indirenin değil muhatabın işi olduğunu gösterir...Dolayısıyla efendimiz onu açıklamış ha bunu vahyi direk bildirerek yapmış ve de muminlere anlamadıkları vasıfları anlatmıştır.. 

Biz bu ayette hadis savunması yapmıyoruz ..Resule uymanın gerekliliği ve onun yaptığının önemini açıklamaya çalışıyoruz..Ki bunu bizden öncekiler de biliyordu dolayısıyla efendimize uymak için ellerinden geleni yapıyordular  (her konuda) ondan sonraki nesiller nasıl yapacak peki ?? (eh işte burada hadisi savunuyoruz)

Bu bir ikincisi peygamber  Kendisine indirileni yalnızca dil ile değil uygulama ile de  yerine getirilmek zorundadır..Yani bu bir gerekliliktir.Burada üstad Mevdudiyi dinliyoruz dikkatle dinliyoruz ..!

 Hz. Peygamber'in (s.a) kendi önderliğinde bir İslâm toplumu kurması ve onu Kitab'ın ilkeleri doğrultusunda yönetmesi gerekir. Hz. Peygamber'in (s.a) bu görevi, bu arada özellikle bir insan göndermenin hikmetini göstermek üzere anılmıştır. Aksi takdirde kitap bir melek aracılığıyla gönderilebilir veya yazılıp ayrı ayrı her insanın eline verilebilirdi. Fakat bu durumda, Allah'ın insalara bir kitap göndermedeki dileği, Hikmeti, Rahmet ve Nimeti yerine gelmiş olmazdı. Çünkü Allah'ın bir kitap göndermeden amacı; onun bir insan tarafından parça parça sunulması, anlamlarının açıklanması, şüphe ve karışıklıkların o insan tarafından açığa kavuşturulması, yapılan itirazlara cevap verilmesi vs. ve her şeyin ötesinde o insanın kendisini reddeden ve kendisine karşı çıkanlara, ancak Kitab'ı getiren birine layık bir tavır takınmasıdır. Diğer taraftan Peygamber, Kitab'a inananlara, hayatın her yönünde rehberlik etmeli ve kendi mükemmel hayat tarzını onların gözü önüne sermeli. Sonra da onları bütün insanlara model teşkil edecek örnek bir toplum haline sokmak için, gerek fert fert gerekse toplu olarak Kitab'ın ilke ve öğretileri konusunda eğitmelidir.

Ve en muhim noktada burası (Bize göre) (43 ve 44. ayetler)

Şimdi 43. ayeti diğer bir yönden ele alalım. Bu ayet hem Peygamber olarak bir insanın gönderilmesi inancını reddedenlerin öne sürdükleri itirazları hem de Peygamber'in açıklamasına gerek kalmaksızın sadece Kitab'ın kabul edilmesi gerektiğini söyleyenlerin görüşünü (hadisi inkar edenler) çürütür. Bu ikinci görüş, taraftarları her neyi önü sürerlerse sürsünler bu ayete aykırıdır. Sadece Kitab'ın kabul edilmesi gerektiğini söyleyenler şu görüşleri öne sürerler:

(a) Peygamber tebliğ ettiği kitap ile ilgili hiç bir açıklama yapmamıştır.

(b) Sadece Kitap kabul edilmelidir, peygamber tarafından yapılan "açıklama" değil.

(c) Bugün için bize sadece Kitap gereklidir. Çünkü Peygamberin "açıklama"sı yararını yitirmiştir.

(d) Şimdi sadece Kitab'a güvenilebilir; çünkü Hz. Peygamber'in (s.a) "açıklama"ları bugüne ulaşmamıştır, veya ulaşsa bile güvenilir değildir.

Kur'an'ın mezkur ayeti bu dört görüşü de reddeder.

Eğer (a) görüşünü kabul edecek olurlarsa, bu Hz. Peygamber'in (s.a) Kitab'ın tebliğcisi olarak, seçildiği amacı yerine getirmediği anlamına gelir; aksi takdirde Allah, Kitab'ı melek aracılığıyla veya doğrudan her insana gönderebilirdi.

Eğer (b) veya (c) görüşünü kabul edecek olurlarsa, Allah'ı yazılı Kur'an nüshalarını doğrudan insanlara gönderebileceği halde, Kitab'ı bir peygamber aracılığıyla göndererek lüzumsuz bir iş yapmakla suçlamış olurlar. (Allah korusun).

(d) görüşünü kabul ettikleri halde ise, gerçekte hem Kur'an'ı hem de Hz. Muhammed'in (s.a) "peygamberliği"ni inkar etmiş olurlar. O zaman onlara kalan tek akıllıca yol, yeni bir peygamber ve yeni bir vahiy gelmesi gerektiğine inananların görüşünü kabul etmek olacaktır. Oysa Allah, Hz. Peygamber'in (s.a) Kitab'ı açıklamasını temel bir nokta olarak kabul etmekte ve bunu Peygamber gönderilmesinin nedeni olarak bildirmektedir. Eğer Hadisi reddedenlerin öne sürdükleri, Hz. Peygamber'in (s.a) açıklamalarının sona erdiği görüşünü kabul edecek olursak iki sonuç kaçınılmaz olmaktadır: Birincisi, Hz. Muhammed'in (s.a) peygamberliğinin bir yol olarak bizim için sona erdiği ve onunla aramızdaki ilişkinin sadece daha önceki peygamberlerle (örneğin Hud, Salih, Şuayb) (Allah'ın selamı onların üzerine olsun) olan ilişkimiz gibi olduğu sonucudur. Yani, biz sadece onların eski peygamberler olduğuna şehadet etmeliyiz, fakat onların sünnetine uymak zorunda değiliz. Bu görüş hemen bizi yeni bir peygambere ihtiyaç vardır fikrine götürecektir. Çünkü böylece Hatemu'n-Nebiyyin ilkesi reddedilmiş olmaktadır. İkinci kaçınılmaz sonuç ise, yeni bir Kitab'a ihtiyaç olduğudur, çünkü bu durumda Kur'an, tek başına yeterli olamaz. Bu ayetin ışığında Kur'an'ın kendi kendisini açıklayabileceği görüşünü ispatlayacak tek bir fikre bile yer kalmamaktadır. O halde bu son görüşe göre mutlaka yeni bir kitap gönderilmelidir. Hadisi ve sünneti inkar edenler İslâm'a kökünden darbe vurmaktadırlar

itikatımız budur Merhum en güzel şekilde değinmiş

Hasan oktem demiş :

iddianıza göre her biri Kur'an'ın bir başka Ayetinin manasının anahtarı olan bunca hadis kaybolduğuna göre vay halimize o halde...

Haşa bana görüş izafe etmeyin birader..Kurani bir mumin olmak için sünneti bir görüş luzumdur..Bu gerekliliktir ifade edelim :

De ki, siz gerçekten Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve suçlarınızı bağışlasın. Çünkü Allah çok esirgeyici ve bağışlayıcıdır.(ali imran 31)

...
 Eğer güneş çıksa, gündüz olacak." Müsbet netice için denilir: "Güneş çıktı, öyle ise netice veriyor ki: Şimdi gündüzdür." Menfî netice için deniliyor: "Gündüz yok, öyle ise netice veriyor ki: Güneş çıkmamış". Mantıkça, bu müsbet ve menfî iki netice kat'îdirler. Aynen böyle de: Şu Âyet-i Kerime der ki: "Eğer Allah'a muhabbetiniz varsa, Habibullah'a ittiba edilecek. İttiba edilmezse, netice veriyor ki: Allah'a muhabbetiniz yoktur." Muhabbetullah varsa, netice verir ki: Habibullah'ın Sünnet-i Seniyyesine ittibaı intac eder. Evet Cenab-ı Hakk'a îman eden, elbette ona itaat edecek. Ve itaat yolları içinde en makbulü ve en müstâkimi ve en kısası, bilâ-şübhe Habibullah'ın gösterdiği ve takib ettiği yoldur. Evet bu kâinatı bu derece in'âmat ile dolduran Zat-ı Kerim-i Zülcemal, zîşuurlardan o nîmetlere karşı şükür istemesi, zarurî ve bedihîdir. Hem bu kâinatı bu kadar mu'cizat-ı san'atla tezyin eden o Zat-ı Hakîm-i Zülcelâl, elbette bilbedahe zîşuurlar içinde en mümtaz birisini kendine muhatab ve tercüman ve ibâdına mübelliğ ve imam yapacaktır. Hem bu kâinatı hadd ü hesaba gelmez tecelliyat-ı Cemal ve Kemalâtına mazhar eden o Zat-ı Cemil-i Zülkemâl, elbette bilbedahe sevdiği ve izharını istediği Cemal ve Kemal ve Esmâ ve san'atının en câmi ve en mükemmel mikyas ve medârı olan bir zata, her halde en ekmel bir vaziyet-i ubûdiyeti verecek ve onun vaziyetini sairlerine nümune-i imtisal edip herkesi onun ittibaına sevkedecek, tâ ki o güzel vaziyeti başkalarında da görünsün. (Said Nursi 11.Lem'a sözler Neşriyat)

Gelelim Rad süresine ayet muşriklere hitap ediyor..Rahmanı inkar edenler onlardır..Ki kafirler peygamberden bir beklenti(mucize gibi) içinde oldukları için ayet inmiş ''Sana vahyettiğimizi onlara okuyasın ''

İfade net..İlimsizlik etmeyin

Yukarı dön Göster Müceddid's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Müceddid
 
Müceddid
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 27 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Müceddid

Bismillahihirrahmanirrahim.

Hasan kardeş hadisleri topluyan bölen çarpan sizsiniz...Hadisin ne olduğunu hala öğrenememişsin birader ..Gün başına 200 hadis diyen sizsiniz..

Örnek : Efendimizin suyu üç yudumda içtiğini gördüm=eşittir bu da hadis

Müceddid daha önce demiş :

Sual : Hadis Neye denir veyahut deniliyor  ??

Elcevap : 1-Efendimizin söylemiş olduğu sözler

2-Efendimizin yazdırdığı mektuplar ve evraklar

3-Efendimizin vasıflarını haber veren rivayetler

4-Efendimizin bir durum karşısında izhar ettiği tutum veyahut tavrı içeren rivayetler

5-Efendimizin ahirete göçmeden önce vuku bulmuş olaylara şahidlik edenlerin rivayetleri

6-İmam Malik'in Muvatta'da  yaptığı gibi Ashab'ın ve Tabiin'in fetva ve görüşlerine dahi hadis denmektedir..

Dolayısıyla Hadisler sadece Efendimizin Ağzından çıkan sözler değildir..

Burada şu durum zuhur etti ki sayı konusunda sizin davanız batıldır..

Birader her sözün başına peygamber getirildi..Hadis uyduruldu diyen sizsiniz  daha nasıl anlatayım bunu ??

Yukarı dön Göster Müceddid's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Müceddid
 
Müceddid
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 27 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Müceddid

Bismillahirrahmanirrahim..

Alperen demiş :

Hicr 24’ü öncesiyle ve sonrasıyla değerlendirirsen söylediğinin ne kadar anlamsız olduğunu görürsün. Oraya yakıştırılan hikayenin ne kadar iğreti durduğunu da. Bahsettiğin Alimlerin bu konuda nasıl bir yanılgıda olduğunu da.

Bir Mealci yaklaşımınız var arapçaya hakim insanlara yanlış diyorsunuz..?? Hadis de bir kısmının oldugu bunun munafiklar ve cahil kimseler oldugunu işaret ettik bir kez daha neden yazıyoruz (!)..üç ayetin muhkem olmadığına işaret ettik dolayısıyla herkes farklı anlamış (dikkat edin ilk anlayanlar orjinalinden anlayacaklarını anlamışlar mealden değil yani bahis konusu olan iki kelimeden)dört..Hadis iğreti felan iğretilik varsa o da bizlerdedir

Beş..Sure-i hicr de bir konu bütünlüğü varken 24. ayette bozulmuştur bu da bir durum icin inzal olduğunun işaretidir.Dolayısıyla ayetin muhkem olmadığını söylemiştik..Biz iki cihette de anlıyoruz daha önce tefsirleri vermiştim..

Arı duru birader yani ben bulanıklık görmüyorum ki bulanıkda görmüyorum..Gözlük takanımız yok  bize bazı şeyler izafe etmeyin bu forumda size muhalif herkes eşit değildir aynı da olmaz..! 

Mod. Notu : uygunsuz kelimeler editlenmiştir... lütfen tekrarlanmasın...

Yukarı dön Göster Müceddid's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Müceddid
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

Müceddid Yazdı:

 Kardeş buradan hadisler dinin temelidir başlığının savunma mantığını nerden çıkardın ben hadis dinin temelidir diye bir hüküm görmedim..Dolayısıyla davanız batıldır..Örnek verelim

Bir kapının anahtarını ve kilidini düşün..Kilit olmadan anahtar bir işe yaramaz..Anahtar olmadan da kilit bir işe yaramaz veyahut yarar kapı kilitlenir bir daha açılmaz..

İşte sünnet ve Kur'an bu ilişki gibidir..Elbet ikisinide bilmek  öğrenmek farzdır lakin kilit burada daha muhimdir o da kur'andır..Kuranın anahtarı da malum inkar ettiğiniz sünnet..

 

peki bu ne Müceddid Biraderim,

bu alıntı sana aid değil mi?

o halde bu cümlelerinle niye alıntıdada açıkça görülen ,söylediğini inkar ediyorsun:

Hasan oktem demiş :

iddianıza göre her biri Kur'an'ın bir başka Ayetinin manasının anahtarı olan bunca hadis kaybolduğuna göre vay halimize o halde...

 

Haşa bana görüş izafe etmeyin birader..Kurani bir mumin olmak için sünneti bir görüş luzumdur..Bu gerekliliktir ifade edelim :

Selam Müceddid,

siz hem Kur'an'ın anahtarı sünnet'tir diyorsunuz ve hemde şimdi bu söylediğinizi inkar mı ediyorsunuz? ''Haşa bana görüş izafe etmeyin birader...'' diyerek...

siz birkaç ileti evvel ne dediğinizi bilmiyorsunuz, 1400 sene öncesinden bahseden korunmamış hadis iddialarını nasıl savunacaksınız?

 

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Müceddid Yazdı:

1-Sayı konusundaki davanızın batıl olduğunu ispat ettik..

2- Malum konuyu başlattığınız yazı da şöyle bir ifade mevcut '': hadisler Dinin kaynağıdır diyen Buhari 600 bin hadis bilip 7 bin kadarını ( tekrarlarıyla birlikte 9082 hadis) yani % 1' ini kitabında yazmıştır. geriye kalan % 99' u ise bunlara ihtiyacımız olmadığına veya bunların güvenilir olmadıklarına kanaat getirip kitabına almamıştır. eğer hadisler Dinin kaynağı olsalardı biz tamamen Buhari' nin insafına ve seçme yeteneğine kalmış olacaktık.eğer hadisler Dinin gerekli asli kaynağı olsaydı, % 99' luk kesimde , gerekli olan hadisin olmaması imkansız olduğuna göre , hadisleri Dinin asli kaynağı kabul eden zihniyete bakarsak Dinimiz geri dönülemeyecek ve düzeltilemeyecek şekilde eksik olurdu''

Bu iddianızın da batıl olduğunu ispat ettik. Daha önceki yazdıklarımızda.

Selam Müceddid

Bakalım sayı konusunda neyi nasıl ispat etmişsin:

Müceddid Yazdı:

İmam Buhari meselesine gelelim..Sahih'ini nasıl hazırladığını onun dilinden dinleyelim ''Bir gün, muhaddis İshak b.Rahuye'nin meclisinde bulunuyorduk. Dostlardan birisi "ne olurdu, Hz. Peygamber'in hadislerini bir araya toplayan özet bir kitap yazsaydınız" dedi. Bu istek benim kalbimde yer etti ve topladığım 600.000 hadisten seçmeler yaparak Sahih'imi vücuda getirdim''

Bakın seçmeler yaparak demiş 600,000 den kalanı bir işe yaramaz felan gibi sizin çıkardığınız hükme değinmemiş dolayısıyla  asıl uyduran sizsiniz reddediyoruz...

Müceddid Yazdı:

3-) kalan % 99' u ise bunlara ihtiyacımız olmadığına veya bunların güvenilir olmadıklarına kanaat getirip kitabına almamıştır bu sizlerin uydurması Buhari'nin Böyle bir sözü yok

İspat dediğin şeyin tümü bu.

Sonuçta 600.000 hadisten yaklaşık %99'u çöpe atılmış. Bu apaçık ortada. Şimdi kurandakidin isimli sitedeki açıklamayı yeniden okuyalım:

Eğer hadisler Dinin kaynağı olsalardı biz tamamen Buhari' nin insafına ve seçme yeteneğine kalmış olacaktık. Eğer hadisler Dinin gerekli asli kaynağı olsaydı, % 99' luk kesimde , gerekli olan hadisin olmaması imkansız olduğuna göre , hadisleri Dinin asli kaynağı kabul eden zihniyete bakarsak Dinimiz geri dönülemeyecek ve düzeltilemeyecek şekilde eksik olurdu''

Bu çıkarımın neresi yanlış?


Ben de sana bir soru sorayım. Buhari kaç yüzyıl ömür sürdü?

600.000 hadis kaç yüzyılda toplanır? Bu hadislerin bazen günlerce mesafe uzaklıktaki şehirlere gidilerek, iyice tahkik edilerek hatta önce güsul abdesti alınarak toplandığı da hesaba katıldığında???

Hadis Sayilarindaki Sacmaliklardan Secme



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Müceddid Yazdı:

Sure-i hicr de bir konu bütünlüğü varken 24. ayette bozulmuştur bu da bir durum icin inzal olduğunun işaretidir.

Selam Müceddid

Hayır, konu bütünlüğünün bozulduğu falan yok. Ayeti hadise zorla uydurma gayretinizin bir ürünü bu yorumunuz.

Lütfen tekrar okuyunuz:

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=2985&PN= 1&TPN=13
http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=2985&PN= 1&TPN=16

“Hadis Dini” işte bu. Ayetlerin hadislere kurban edildiği bir din.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Müceddid
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 27 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Müceddid

Bismillahirrahmanirrahim..

Hasan ökten bak birader..Siz hakikaten bir şeyleri saptırmak için bahane arıyorsunuz..

Kuran sadece kuru emir mi ?

Salih amel takva iyilik  kötülük vs. vs ayetlememi istermisin ?

Kuranın anahtarı sünnettir..Allah buyurmuş insaflı ol musrif olma oruc tut namaz kıl salih amelli ol doğruyu söyle vs vs. ictimai meseleleri resulde uygulamış..Onun buyruğunu en iyi kim anlar kime indirdiyse o değil mi ? bunun başka mantığı var mı Ehli sünnetin klasik savunması (size göre klasikleşmiştir) Namaz kıl deniliyor ayette efendimiz de diyor  namaz kılarken bana uyun benim kıldığım gibi kılın..keza örnek çok

Açık mı ? her biri kuranın bir baska ayetinin manasının anahtarı zincirlemeye bak..!Hulasa ben her ayet kuranın manasıdır diye bir şey demedim biz de demiyoruz..Dolayısıyla bize mana yükleyen sensin..Kuranı  tatbik edeceksen sünnet şart görüşümüz bu birader kendimizle çeliştiğimiz lafzını niye ortaya atıyorsun..

Anayasa:Kuran

Yasama :Allah

Yürütme: Hz.Peygamber (anam babam ona feda olsun)

Bu allah resulunun peygamberliğinin ifadesi işte..Şimdiki anayasa da her hüküm var mı ??

Adı üstünde ana Temel ondan olmayanı yasama  çıkarıyor  olması gerekeni yasama çıkarıyor dolayısıyla perde değişiyor.bu ilk aşama daha sonra. :

Anayasa : Kuran

Yasama :Allah ve Resulu

Yürütme : Peygamber ve  Muminler

Peygamber vefat etti ..Muhtelif meseleler nolacak ?

Anayasa :Kuran

Yasama :Allah ve Resulu ve ashabı (yasa koyuculuk vasfını ashap kazanır peygamberi gören ve kuran inerken hayatta olanlar onlardır temel yasa belli )

Yürütme :Ashab Tabiin tabei tabiin .. sürer..

.. ..

 ..

 

Bu gün

Anayasa : Kuran

Yasa : Sünnet

Yasa koyucu : Yok (Hüküm çıkarmak kıyas icma bunlar öteye de dayanan temeller Zaman geçtikçe muşkil konular ortaya çıkınca fikirler sunulur en güzeli seçilir (güzelin manası geniş ) )

Yürütme : Muminler La ilahe ilallah diyen herkes..Yürütmek zorunda..

Kaldi ki ifadem açık

Kurani bir mumin olmak için sünneti bir görüş luzumdur..

tekrar diyoruz izafe yok..

 

 

Yukarı dön Göster Müceddid's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Müceddid
 

<< Önceki Sayfa 26 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats