HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
Konu Konu: ALEVİLİK İNANCI VE YANILGILAR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman hocam.

 

Size göre, her yerde secde yapılabilir ve oraya MESCİD denir çünkü MESCİD lafzen secde yeri demektir. O halde secde yapılan her yer mesciddir.

 

Tıpkı şunun gibi:

 

Her yerde okunabilir ve oraya OKUL denir çünkü OKUL lafzen okuma yeri demektir. O halde okunan her yer okuldur.

 

Bir bakıma söz oyunu gibi görünüyorsa da savunulabilir bu. Anlıyorum ama yine de okulun "bina"sı var ve mescidin "bina"sı var. Siz de bunu anlayışla karşılar mısınız?   

 

Örneğin MESCİDİ NEBEVÎ ve MESCİDİ HARÂM birer binadır. Kime "Mescidi Nebevî'ye gidiyorum!" ya da "Mescidi Harâm'a gidiyorum!" deseniz anlar. Çünkü her hangi bir yere değil tanımlanmış olan bir yere gidiyorsunuz. "Mescidi Nebevî"yi NEBEVÎ, "Mescidi Harâm"ı da HARÂM kelimesi tanımlayıp özel isim yapmıştır.

 

Buna rağmen "Mescidi Harâm"ın sizce Mekke, Dr Ayman'ca hukuk devleti sayılması keyfîliktir. O devirde Mekke'nin henüz kurulmamış olduğunu öne süren ayman'a sizin iddianızın keyfî olmadığını kanıtlayın lütfen.

 

*

 

Sizin Kuran'dan namaz dayanağınız olan biricik ayet Nisa 102'deki namaz... Değerli hocam, fizikî salâtın kanıtı olarak Nisâ 101-103'ü yetersiz gördüğünüz anlaşılıyor. Ama bir Allah yeter; Allah'ın bir sözü yeter.  

 

Alıntı (Nisâ 101-103'teki namaz):

 

Sen onların içinde olup (واذا كنت فيهم)
namaz kılmalarını sağlarken (فاقمت لهم الصلاة)
bir bölüğü seninle salâta dikelsin (فلتقم طائفة منهم معك)
silahlarını yanlarında tutsunlar
. (ولياخذوا اسلحتهم)
Secde yapınca arkanızda yer alsınlar (فاذا سجدوا فليكونوا من ورائكم)

 

Burada iki husus önemli:

(1)FELTAKUM yükleminin kökü olan KIYAM (قام) dikelmek anlamındadır. Kanıt (3:191, 4:103): قياما. ...dikelerek (kıyâmen) ve oturarak... O halde Nisâ 102'de KIYAM var, SECDE var. 

(2)İnanan savaşçılar cephedeki bu salâtı yerine getirirken silahlarını ellerinin altında bulundurmak zorundalar çünkü düşmanın her an saldıracağından korkuyorlar. O halde idam mangasının önü ne ise burası odur: can pazarı. Burada ders olmaz. Salâtın buradaki uygulaması "namaz"dır. 
 
İlginçtir. Nisâ 102'deki "salât"ın Kuran dersi olduğunu iddia eden kardeşimiz "Orası cephe değil!" dedi. Yani cephede Kuran dersi yapılamaz; bunu biliyor da oranın cephe olduğunu bilmiyor.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:
Merhaba Abdurrahman hocam.

Size göre, her yerde secde yapılabilir ve oraya MESCİD denir çünkü MESCİD lafzen secde yeri demektir. O halde secde yapılan her yer mesciddir. Tıpkı şunun gibi: Her yerde okunabilir ve oraya OKUL denir çünkü OKUL lafzen okuma yeri demektir. O halde okunan her yer okuldur. Bir bakıma söz oyunu gibi görünüyorsa da savunulabilir bu. Anlıyorum ama yine de okulun "bina"sı var ve mescidin "bina"sı var. Siz de bunu anlayışla karşılar mısınız?   

Örneğin MESCİDİ NEBEVÎ ve MESCİDİ HARÂM birer binadır. Kime "Mescidi Nebevî'ye gidiyorum!" ya da "Mescidi Harâm'a gidiyorum!" deseniz anlar. Çünkü her hangi bir yere değil tanımlanmış olan bir yere gidiyorsunuz. "Mescidi Nebevî"yi NEBEVÎ, "Mescidi Harâm"ı da HARÂM kelimesi tanımlayıp özel isim yapmıştır.

Buna rağmen "Mescidi Harâm"ın sizce Mekke, Dr Ayman'ca hukuk devleti sayılması keyfîliktir. O devirde Mekke'nin henüz kurulmamış olduğunu öne süren ayman'a sizin iddianızın keyfî olmadığını kanıtlayın lütfen.

Hasan Akçay

Değerli hocam merhaba!

Tamam, mescit lafzen secde edilen yer, yani itaat yeri.. Mekke, veya Aymar'a göre Allah'ın Resulü Muhammed her nerede doğdu ve yaşadıysa ora, bir mescittir. Allah'ın mesajının indiği yer... Ama sakinlerinin azılıları secde etmedi/itaat etmedi/boyun eğmedi diye ora Allah'ın mescidi olmaktan âzâde olmaz. Mescit aynı zamanda bir okuldur da. Mekke de vahyin okulu idi ve orada Allah'ın mesajı okunmaktaydı... Bunun için de ona özel mekanlar, okullar olmaz demiyorum. Elbette oturmuş bir nebinin bir tebliğ merkezi, bir mescidi, bir okulu da olacak, bunu inkar edecek değilim. Bütün ayrılığımız secdede; secde anlayışımızda. Siz secdeyi yüz üstü yere kapanma olarak algılıyor ve bunun için mescitler inşa ediyorken, bense secdeyi itaat olarak biliyorum ve her yer mescit diyorum.

Varlığı yokluğu tartışması bir yana, o gün, adına Kabe, Mescidi Haram dediğiniz yapı Allah ve Resulüne mescit görevini görmüyordu!  Müşrik toplumun putlarına mescit yaptığı bu yapıya Allah’ın saygı duymasının bir anlamı da olamaz. İlk defa Adem’in yada İbrahim’in yaptığı iddia edilen bu yapının Allah için ne önemi olabilir? Yada insanlar için? Kaldı ki, bu yapı ne Adem’in ne de İbrahim’in yaptığı şekliyle muhafaza edil(ebil)miş gel(ebil)miş değilken. Yani bir hatıra değeri de yokken! Buranın öteden beri (Adem yada İbrahim’den beri) gelen saygın bir mescit olsaydı Muhammed’ten önce, ululuzma resullerden Musa ve İsa’nın mesajlarında yer alır, Müslümanlardan önce Hristiyan ve Yahudilerce kıble bilinirdi. En azından onlardan birileri bunu bilirdi. Gerçek o ki, tarih boyunca bunu bilen olmamış. Kuran da bundan tek kelime ile söz etmemiştir. Bu size garip gelmiyor mu?

Sevgi ve saygılarımla.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

kabenin yani mescidi haramın o zamanki insanın kafasında nasıl bir anlam taşıdığı araştırılmalıdır...

mesela anlatılır ki orada insanlar aralarındaki anlaşmazlıkları çözerler önemli anlaşmaları orada yaparlar evelenme boşanma evlt edinme gibi kararları oralarda duyururlar...

bir nevi resmiyet kazandırma yeri...

adalet sarayı hükümet konağı noterlik gibi bir işlevi de var...

insanların her hangi bir konuda mescidi harama gidelim oraya dönelim demesi işin ciddi ve hakca halledilmesine bir teşbih olabilir...

şimdi ne sorununmuz olsa ankaraya gidiyoruz
demek gibi...

ankara bizim zamanımızın ve memleketimizin sorunların çözüldüğü yada bitirildiği adaletin arandığı en son merci gibi bir şey...

bir sorun çıkınca gerekirse ankaraya kadar giderim demek sorunumu çözmek için en son merciye kadar giderim demek...

mescidi harama yönelmek adalete yönelmek hakka yönelmek ona tabi olmak gibi bir anlamı işmam ediyor sanırım...

her nerede olursan ol mescidi harama yönel tabiri her nerede olursan ol adaletten doğruluktan ayrılma demek gibi...






__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli Asım merhaba,

Mscidi Haram 15 defa Kuran'da tekrarlanmış. Geçtiği ayetlere dikkatle bakar mısınız:

Müşriklerin inananları uzaklaştırdığı, çıkardığı, sokmadığı yer bir mabet midir yoksa içinde doğup büyüdüğü, yaşadıkları yurtları Mekke midir?

İçinde inananların müşriklerle savaşmaması istenen yer bir mabet midir yoksa bir şehir mi (2/191)? Mabedin içinde savaş mı olur? "Ehli/ailesi mukim olmayan Mescidi Haram" bir mabet mi, yoksa bir yerleşim alanı mı (2/196)? Ondan halkının çıkarıldığı bir mabet mi, bir şehir mi (2/217)? Yaşadıkları Mescid'i Haram (imâratu-l-mescidi-l-haram) (9/19) bir şehir mi bir mabet midir? Ora müşriklerinin, o yıldan sonra içine sokulmayacakları bir mabet mi, daha önce o güne kadar içinde hüküm sürdükleri Mekke şehri mi (9/28)? İçinde zulum ve ilhada yeltendikleri yer bir mabet mi, bir belde mi (22/25)? Ve nihayet, Allah'ın, Resulü'nün gördüğünü tasdik ettiği ve oraya mutlaka inananların korkmadan; korkuları tamamen suküna kavuşmuş, kafalarındaki korku ve çekingeleri tamamen sıyırmış (Âminîne muhalliqîne ruusekum ve muqassirîne lâ texâfûne) emin olarak gireceklerini va'dettiği yer bir mabet mi, yoksa zorbalıkla çıkarılmış oldukları Allah ve Resulü için terketmek zorunda bırakıldıkları yurtları mıdır (48/28)?  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman hocam. 

 

Kayaya yontulmuş Nabatî-Aramaik bir yazı. Mada'in Saleh (Al-Hijr)'in yakınındaki Qā’ al-Mu’tadil'de ortaya çıkarılmış. Okumaya çalıştım:

 

Bismillah

Ené Zuheyr; ketebet zaman Ömer senete erba'a

ve aşreyn.  

 

Bunun hemen yanında bir de ené Zuheyr mevlâ ibnet Şeybe var.

http://www.islamic-awareness.org/History/Islam/Inscriptions/ kuficsaud.html

Yanlış okuyorsam lütfen düzeltir misiniz. Teşekkür ederim,

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

haktansapmaz hocam selamlar...

mescidi haramın kabe değil tüm mekke olduğunu tesbit ediyorsunuz...

mümkündür olabilir...

şu anda mescidi haramın kapladığı yerin peygamber zamanındaki tüm mekkeyi içine aldığı söyleniyor...

sizin demek istediğiniz bu değil tabi ki...

yani bu gün de mescidi haram dendiğinde mekke şehrinin bu günkü sınırları içinde kalan yerleşim yeri olması gerekir sizin yaklaşımınıza göre...

dediğim gibi yaklaşımınız doğru olabilir...

benim ise anlatmak istediğim şey biraz farklıydı...

bizim bu gün kuranı anlama konusunda önümüzde en büyük engel olarak gördüğüm şey kurana kendi gözlüğümüzle bakıp anlamlandırmaya çalışmamız...

yani tabi ki onu anlamak için bir anlamlandırma çabası içinde olmalıyız...

ama önce onun kelimelerinin kavramlarının ilk muhatablara neyi ifade etttiğini görmemiz gerekir...

keşke elimizde bir altıncı yüzyılda yaşayan mekkelinin dünyaya bakışını en iyi şekilde gösteren bir gözlük olsaydı...

kuranı önce o gözlükle okuyup anlamalı sonrada kendi gözlüğümüzü tekrar takıp bu gün bu anlam ne ifade ediyor u bulmalıydık...

bu gün için kıbleye yönelme kabeye yönelme allaha inanma ona güvenme ne anlama geliyor...

allaha itaat ne demektir...

tüm dünyanın insanlarının anlayabileceği şekilde bu sözler bu gün nasıl ifade edilir....

bu gün adaletin gerçekleşmesi için çalışan mücadele eden her insan allah için çalışıyor demektir...

her nerede olursan ol allaha güven yönel demek her nerede olursan ol doğruluktan ayrılma bu uğurda hiç bir şeyden korkma demek...

gibi...

ayrıca başınız sağolsun emir allahın ...






__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
yunusemregun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 05 eylul 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemregun

Selam..

Değerli Abdurrahman hocam..

İsra 1. ayeti ve "Ve" bağlacı ile bağlanan 2. ayeti nasıl okuyor veya nasıl yorumluyorsunuz?

Mescid kelimesini ben hizmet ( itaatin faaliyete geçirildiği ) yeri olarak anlıyorum.. Tevbe Suresinde müşriklerin kurdukları mescid ( İslam karşıtı yani Allah ve Resulune karşı faaliyetler yapılan yer ) de bunu doğruluyor... Ayrıyetten size katılarak mescidlerin hem bir yapı/bina olduğunu hem de binadan ayrı bir yerleşim veya toplanma mekanı ( kent/şehir/vadi/ova) olabileceğini düşünmekteyim..

 

Selametle..

 

 

Yukarı dön Göster yunusemregun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemregun
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:

Merhaba Abdurrahman hocam. 

 

Kayaya yontulmuş Nabatî-Aramaik bir yazı. Mada'in Saleh (Al-Hijr)'in yakınındaki Qā’ al-Mu’tadil'de ortaya çıkarılmış. Okumaya çalıştım:

 

Bismillah

Ené Zuheyr; ketebet zaman Ömer senete erba'a

ve aşreyn.  

 

Bunun hemen yanında bir de ené Zuheyr mevlâ ibnet Şeybe var.

http://www.islamic-awareness.org/History/Islam/Inscriptions/ kuficsaud.html

Yanlış okuyorsam lütfen düzeltir misiniz. Teşekkür ederim,

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Değerli hocam, selam,

Kimi harflere noktalar konmuş kimilerine konmamış..! Bu garibime gitti. Züheyr'den sonra yazıldığı intibaını veriyor!

Bu tür yazıları okumada uzmanlaşmışlar var, onlar daha doğru okuyacaklardır sanırım.

Bu işin uzmanları beni mazur görsünler; sizin de okuyuşunuzdan yararlanarak ben de okuma cüretinde bulunuyorum:

Bismillah, ene zuheyr,  ketebtu (veya kutibet) zemene teveffé Omar, senete arbe'a ve 'işrîn.

"Bismillâh, ben züheyr, Ömer'in vefatı zamanında yazdım (veya yazıldı), sene 24'te.

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

yunusemregun Yazdı:

Selam..

Değerli Abdurrahman hocam..

İsra 1. ayeti ve "Ve" bağlacı ile bağlanan 2. ayeti nasıl okuyor veya nasıl yorumluyorsunuz?

Mescid kelimesini ben hizmet ( itaatin faaliyete geçirildiği ) yeri olarak anlıyorum.. Tevbe Suresinde müşriklerin kurdukları mescid ( İslam karşıtı yani Allah ve Resulune karşı faaliyetler yapılan yer ) de bunu doğruluyor... Ayrıyetten size katılarak mescidlerin hem bir yapı/bina olduğunu hem de binadan ayrı bir yerleşim veya toplanma mekanı ( kent/şehir/vadi/ova) olabileceğini düşünmekteyim..Selametle..

Merhaba Yunusemregun,

Kimileri bu iki ayeti bir birbirinin devamı olarak bilir. Sanırım siz de öyle düşünüyorsunuz. Ben aynı düşüncede değilim.

Ve éteyné mûsâ el-kitébe..."yi "Ve iz éteyné..." gibi anlıyorum. Yani, buradaki "ve" bağlacını "hemen şimdi", zaman olarak kesintisiz anlamıyorum. "Ve biz Musa'ya da Kitab verdik/vermiştik ve onu Beni İsrail için hidayet rehberi yaptık/yapmıştık..."

Ve evhayné ilé Mûsé ... Fe evhayné ilé ... Summe evhayné ilé ... de olduğu gibi.

İsrâ 1'deki Mescidi Aksâ'yı da Medine biliyorum.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

hasakcay Yazdı:

Merhaba Abdurrahman hocam. 

Kayaya yontulmuş Nabatî-Aramaik bir yazı. Mada'in Saleh (Al-Hijr)'in yakınındaki Qā’ al-Mu’tadil'de ortaya çıkarılmış. Okumaya çalıştım:

Bismillah

Ené Zuheyr; ketebet zaman Ömer senete erba'a

ve aşreyn.  

Bunun hemen yanında bir de ené Zuheyr mevlâ ibnet Şeybe var.

http://www.islamic-awareness.org/History/Islam/Inscriptions/ kuficsaud.html

Yanlış okuyorsam lütfen düzeltir misiniz. Teşekkür ederim,

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Değerli hocam, selam,

Kimi harflere noktalar konmuş kimilerine konmamış..! Bu garibime gitti. Züheyr'den sonra yazıldığı intibaını veriyor!

Bu tür yazıları okumada uzmanlaşmışlar var, onlar daha doğru okuyacaklardır sanırım.

Bu işin uzmanları beni mazur görsünler; sizin de okuyuşunuzdan yararlanarak ben de okuma cüretinde bulunuyorum:

Bismillah, ene zuheyr,  ketebtu (veya kutibet) zemene teveffé Omar, sene arbe'a ve 'işrîn.

"Bismillâh, ben züheyr, Ömer'in vefatı zamanında yazdım (veya yazıldı), sene 24'te.

Sevgi ile.

 

Teşekkür ederim.  Ama "Bu tür yazıları okumada uzmanlaşmışlar var," demeniz aklıma takıldı. "Ben cahil cesaretine mi sahibim?" Yok, o kadar da değil. Haddimi bilirim. Verdiğim linkte o uzmanların açıklamaları var. Onlardan yararlanıyorum.

 

Örneğin Zuheyr yazıtındaki kısmî noktalamanın ortaya koyduğu gerçek şu ki Araplar yazdıkları kelimelerin her birinin yalnızca bir anlama geldiğini göstermek için ilk günden itibaren bir şeyler yapmaya çalışmışlar. "Kuran'daki bir kelime bazan 30 değişik şekilde okunup 30 değişik şekilde meallenebilir!" diyen Dr Puin doğru söylemiyor.

 

Öte yandan, İslamın ilk yıllarına ait yazılarda hareke yok.

 

Bilen değil öğrenmeye çalışan biriyim. Önyargısız ve hoşgörülüyüm ama karşılaştığı her yeni görüşü yutuveren maymun iştahlı biri değilim.

 

Örneğin Dr Ayman'ın şu görüşü: "Muhammed Peygamber'in yaşamında Mekke yok çünkü o devirde Mekke yok. Onun yurdu El-Hicr idi. Kanıt? Kuran'ın El-Hicr'de kullanılan Nabatî-Aramaik alfabeyle yazılmış olması."

 

Ve sizin şu görüşünüz: "Mescidi Harâm, Mekke'dir."

 

Karınca kararınca araştırıyorum. Gördüğüm şu: Dr Ayman'ın görüşü de sizin yorumunuz da kanıttan yoksun birer ham iddia şimdilik. Doğrusu: Muhammed Peygamber'in evi yurdu Mekke'dir ve Mescidi Harâm mesciddir. Ama konumuz o değil. Kanıtlarımı sonra getireyim, Allah isterse.

 

Yazıların ve tarihî kalıntıların ortaya koyduğu iki gerçeğe değinmek istiyorum. 

 

(1)Sûre 105'teki ashâbi'l-fîl ve El-Hicr'deki fil heykelleri

(2)Sûre 85'teki ashâbu'l-uhdûd ve güneyde kıyıma uğrayan Hristiyanlar

 

Sizin bildikleriniz her halde vardır. Onları bizimle paylaşır mısınız. Böylece benim bu yazım sıkıcı bir monolog olmaktan da kurtulur.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats