HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: KURAN’I ANLAMADA METODOLOJİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam, yazı hakkında eleştiri, önerilerinizi bekliyorum

 

Yetim/korumasız ve kimsesiz kızlar/kadınlar.

Surenin iniş zamanı “Şehitlerin miraslarının paylaştırılması ve yetimlerin haklarının korunması ile ilgili emirlerin, “yetmiş müslümanın şehid edildiği” “Uhud savaşından sonra” verildiğini biliyoruz. O zaman tabiî olarak Medine'deki birçok ailede şehitlerin mirasının paylaştırılması ve yetimlerin haklarının korunmasıyla ilgili sorunlar ortaya çıkmıştı. Bundan yola çıkarak 1-28. ayetlerin bu dönemde indirildiği sonucuna varabiliriz” (Mevdudi) 

Nisa suresi 3. ayette “el-yetêmê” kelimesi yine aynı surede “altı” kez geçmektedir.  Kelimeden; “Yetimliğin manası, tek kalmak,yalnız demektir. Bağlamda dul, kocasız ve babasız kalmış kişiler kastedilmiştir. “Yetim” ve “Yetâmê” kelimelerinden, babaları vefat etmiş erkek ve kız çocukları anlaşılacağı gibi eşi vefat etmiş, kocasız kalmış dul kadınlar da” anşılabilmektedir. Ayetin latince metni şöyledir.

“Ve in hiftum ellê tuksitû fi’l-yetêmê fênkihû mê tâbe lekum min’en-nisêi mesnê ve sulêse ve rubê', fê in hiftum ellê ta'dilû fe vêhideten ev mê meleket eymênukum, zêlike ednê ellê teûlû.” (4:3)

“ Birde (savaştan sonra korumasız kızlar/kadınların durumları ne olacak diye) eğer adaleti gözetemeyeceğiniz[1] hakkında korkarsanız Size temiz/helal[2] (korumasız/kimsesiz) kızlar/kadınlarla “ikişer,[3] üçer[4] ve dörder[5]...”[6] evlenin.[7] Korumazsız[8] kızlara/kadınlara ve  (yine) eğer adaletli davranamamaktan[9] korkarsanız, biri[10][11] (ile evlenin)[12] veya “sahip olduklarınızla”[13] (yetinin). Bu, adaletsizliğe[14] düşmemeniz[15] içindir (3).

Ayetin indiği ortam  “Hicret” ve “Uhud savaşı” sonrası “Yetmiş” Müslümanın şehid edildiği bir ortamdır. Şehid ailelerinden geriye“yetim” yani Kimsesiz/korumasız kız, erkek çocuklar ve dul kadınlar kalmıştır. Müslümanların bu “yetimlere” bir şekilde sahib çıkmaları gerekmektedir.  Bize göre ayet “çok eşliliği değil” “yetimlere sahib çıkmayı” teşvik etmektedir. Ayet’te yine bize göre bir sınırlamada yoktur. Yine de belirtmek gerekir ki, ayetler “normal evlilik” hukukuyla da ilgili değildir. Bu nedenle ayetlerin muradının yüzyıllarca maksadı dışında kullanıldığını belirtmeliyiz. Yine “böyle bir tarihsel bağlamda” “İslam yetimlere sahib çıkmayı” emretmektedir. Bize göre tarihsel bağlamı ıskalanmış bir metin üzerinde “tek eşlilik” veya “çok eşlilik” tartışmasına girişilmesi anakronik bir durumdur. Asıl sorulması gereken şey böyle bir durumda/bağlamda “yetim” kızlar ve kadınlara ne olacağıdır.

Alim Allah(a.c)’tır.

Cehd bizden Tevfik Allah(a.c)’den



[1] ( تُقْسِطُ 08;اْ) tuKSiTû: 4:3

[2] (طَابَ) TâBe: 4:3

    Bak. 39:73, 4:4

[3] (مَثْنَى): 4:3, 34:46, 35:1

[4] ( وَثُلاَث 14;): 4:3, 35:1

[5] ( وَرُبَاع 14;): 4:3, 35:1

[6] Bak. 35:1 Bu söyleme biçimi sayısal bir sınır belirlemez.

[7] ( فَانكِحُ 08;اْ) Anlaşılıyor ki sıra dışı bir sürecin çözüm yoludur bu. Böyle bir süreçte “başka” kadınların sayısı zaten ikişer, üçer nikahlanmaya elvermeyecektir. Teşvik ifadesidir.

[8] Normal evlilik değil, “Kimsesiz kızlar ve kadınlar”

[9] ( تَعْدِلُ 08;اْ) tADiLû: 4:3,129,135, 5:8

    Bak. 4:58, 5:81,106, 6:152, 7:159,181, 16:76,90, 49:9, 65:2

[10] ( فَوَاحِد 14;ةً) feVêHiDeten:

[11] Bir kadın.

[12] Kocaların adil daranamayacağını bile bile, neden ayetin devamında “4:129” çok evliliğe onay vermektedir.

[13] (مَا مَلَكَتْ أَيْمَان 15;كُمْ ): 4:3,24,25,36, 24:33,58, 30:28,

    (مَلَكَتْ): 4:3,24,25,36, 16:71, 23:6, 24:31,33,58, 30:28, 33:50(2),52,55, 70:30     

[14] ( تَعُولُو 75;ْ) teÛLû: 4:3

[15] Bak. 2:61



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam abdurrahman bey,

Kur'an'ı anlamda metodoloji başlığı altında, Nisa 3.ayetle ilgili yazıma rica etsem bakıp öneri ve eleştirilerinizi paylaşırmısınız.

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=4688&PN= 1&TPN=17

Selam ve dua ile,

Rıdvan.

Selam Rıdvan,

Özelime mesaj yazmakla bana özel bir değer verdiğiniz anlamında anlıyorum. Bu nedenle sana teşekkür ederim. Samimimiyetinizden hiç bir kuşku duymaksızın çalışmalarınızı ilgi ile takip ediyorum ve çoğu zaman faydalı buluyor, yararlanıyorum. Bu çalışmanızdan da yaralandığımı özellikle belirtmeliyim.

Bu çalışmanız ve Nisa/3. ayetle  ilgili düşüncelerimi okuyucu ile paylaşmak istediğimden, özelinize değil de buraya kısaca yazmayı uygun gördüm.

NİSA / 3 'ÜN ANLAMI:

"Şayet, yetimler (yetim kalmışlar) konusunda adil / uygun davranmayacağınızdan bir endişeniz varsa  (adil davranmayacağınızı biliyorsanız), hoşnut olacağınız / kabul göreceğiniz  (dul kalmış) kadınları ikişer veya üçer yada dörder nikahlayınız! Şayet, (böyle de yetimler konusunda) adil olamama endişesini taşıyorsanız bir tanesi ile,yani sahip olduğunuzla yetinin! Bu, haktan sapmamanız için daha uygundur. "

Anladığım kadarıyla, burada amaç dul ve yetimleri himayedir. Bununla çok eşlilik evlilikleri anlatıldığı düşüncesinde değilim. 

Dul kalmış mü'mine kadınlarla mevcut erkek adaylar / talipler, birer, ikişer...karşılıklı rıza ile evlenecekler. Aslında "evlenin" den zımnen "vlendirin"emri de anlaşılır olduğunu düşünüyorum. Bu kadınları evlendirmek ve yetimlerini himaye altına almak mü'minlere bir sorumluluktur. Ayet bu sorumluluğun gereğini emrediyor kanaatını taşıyorum. "Her erkek istediği sayıda kadınla evlene bilir, evlenmesi caizdir" gibi bir anlayış doğru olmasa gerek. Sayının ucu açık değildir diye düşünüyorum. Bu,talep ,imkan/ güç ve adaletle orantılı olmalı olsa gerek. Örneğin 10 kadın varsa bunlara 10 da erkek talip varsa birer olarak evlenirler. Evlenilecek kadınların çokluğu durumunda, imkan ve adalet ölçüleri dahilinde birden fazlasıyla evlilik zorunluluk arzeder diye düşünüyorum.

Ayrıca, ilgili ayetlerden, "nikahlanması emredilen kadnların yetim kızları da içerdiğini anlamanın çıkarılamayacağı düşüncesini taşıyorum. Bunu siyak ve sibaktan anlamak zor olmadığı gibi, yetimlerin rüşdüne kadar bakımlarının yüklenilmesi ve mallarının onlar adına korunmasını emir buyuran ayetler de bunu doğruluyor inancını taşıyorum.

Doğrusu en iyi Allah bilir.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Değerli Abdurrahman Bey,

Bilmediğim bazı şeyleri size sorup öğrenmek istediğimi daha önce yazmıştım. Şimdi sorabilir miyim. 

(1)Nisâ 2 ve 3'teki yetâmé kelimesi eril midir, dişil mi, nötr mü?

(2)Nisâ 3'ün gramerinde Allah'ın yalnızca erkeklere seslendiğine dair her hangi bir ipucu var mı?

(3)Nisâ 3'teki FNKH size göre zımnen EVLENDİRİN anlamına da gelebilir. Neden böyle "düşünüyor"sunuz? 

(4)MA TÂBE LEKUM mine'n nisâ ifadesindeki TÂBE benim araştırıp öğrendiğime göre Nisâ 4'teki TIBNE ile aynı kökten geliyor. Ama Nisâ 4'teki fiil yetimelerin, eğer gönüllerinden koparsa, hamilerine mal bırakması anlamına gelip o kadınların ETKEN (inisiyatif sahibi) olduğunu dile getirdiği halde Nisâ 3'teki fiil onların tamamen EDİLGEN olduğunu dile getiriyor. Öyle ya siz erkeklerin HOŞNUT OLACAĞINIZ kadınlar onlar!

Bu çarpıcı farkı mazur gösteren bir gramer var mı ayette? Artı, SİZ o kadınların HOŞNUT KALACAĞI erkekler değilseniz ne olacak?

Şimdilik bu kadar. Sıkmıyorsam devam edeceğim, Allah isterse. Yardımınız için teşekkür ederim.

Sevgi ile.  

 

 

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam Abdurrahman bey,

Bende yazıma gösterdiğiniz ilgi ve katkınız için teşekkür ederim. İnşAllah bir birimize "ilgiyi" ve "saygı"yı yitirmeyiz.  

Gramatik tahlilere girmeden bir iki şey daha ilave etmek istiyorum;

1. Kur'an'ı Kerim'in indiği tarihsel bağlamda "erkeklerin çok eşliliği" yadırganacak bir durum değildi. Yani sosyo-kültürel yapı böyleydi. 

2. Kur'an'ı Kerim'de diğer surelerde ve ayetlerde "evlilik ve boşanma hukukuyla ilgili" ayetler bulunmaktadır.

3. Bu ayete dayanarak "çok eşliliği(!)" savunanların "yetim" kadınlarla neden evlenmedikleri sorgulanmalıdır.  

4. Yine "çok evliliği(!)" savunanların ekonomik durumları ve ortamlarıda sorgunlanmalıdır. Bugün "İkinci eş"le "sınırlama" nereden çıkmıştır ve bu ikinci eşlerin yaş/tahsil/konumları nedir?

5. Ayetin nazil olduğu tarihsel bağlam değiş midir? değişmemiş midir?

6. Aynı tarihsel bağlam tekrar ederse "yetim" kadınlara sahip çıkmak külfet midir? değil midir? Bu gün "Genç ikinci eşi" (elbette "çok eşlilik" değil) savunanlar külfete giriyorlar mı? Girmiyorlar mı?

Şimdilik bu kadarıyla yetiniyorum.

Hasan sanada selam, 

 

rıdvan 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Arkadaşlar uygun görürlerse "4:3" ayetiyle ilgili yazışmaları başka bir başlık altında yazışmayı öneriyorum.

selam ve dua ile,

rıdvan

 

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam hasan,

(Abdurrahman bey'inde yardımı olursa sevinirim)

"Ve in hiftum";

"ve" "isti'naf vav'ı" (cümle başı); "in" "şart"; "hiftum" fiil mazidir.

eğer siz "tum" muttasıl zamirdir.

nasarte (sen), nasartumê (siz ikiniz), nasartum(sizler çoğul)

Elbetteki muzekker (eril).

"eğer siz kortuysanız" anlamındadır.

"tuksitû";

 Aslı "tuksitûne"dir "nun" hazf edilmiştir. "kelime yine erildir."

"fênkihû";

aslı "fênkihûne"dir "nun" hazf edilmiştir. Emir fiildir. Yine erildir. Ve (fe) şartın cevabıdır.   "fêNKiHû"nun "farklı" okunduğunu "ben bilmiyorum".

şimdilik yeterli,

 

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hasan Akçay sordu:

ıÜüıÜüıÜüDeğerli Abdurrahman Bey,

Bilmediğim bazı şeyleri size sorup öğrenmek istediğimi daha önce yazmıştım. Şimdi sorabilir miyim.

(1)Nisâ 2 ve 3'teki yetâmé kelimesi eril midir, dişil mi, nötr mü?

(2)Nisâ 3'ün gramerinde Allah'ın yalnızca erkeklere seslendiğine dair her hangi bir ipucu var mı?

(3)Nisâ 3'teki FNKH size göre zımnen EVLENDİRİN anlamına da gelebilir. Neden böyle "düşünüyor"sunuz?

(4)MA TÂBE LEKUM mine'n nisâ ifadesindeki TÂBE benim araştırıp öğrendiğime göre Nisâ 4'teki TIBNE ile aynı kökten geliyor. Ama Nisâ 4'teki fiil yetimelerin, eğer gönüllerinden koparsa, hamilerine mal bırakması anlamına gelip o kadınların ETKEN (inisiyatif sahibi) olduğunu dile getirdiği halde Nisâ 3'teki fiil onların tamamen EDİLGEN olduğunu dile getiriyor. Öyle ya siz erkeklerin HOŞNUT OLACAĞINIZ kadınlar onlar!

Bu çarpıcı farkı mazur gösteren bir gramer var mı ayette? Artı, SİZ o kadınların HOŞNUT KALACAĞI erkekler değilseniz ne olacak?

Şimdilik bu kadar. Sıkmıyorsam devam edeceğim, Allah isterse. Yardımınız için teşekkür ederim.

Sevgi ile.

Sevgili Hasan Bey,

1- yetâmé kelimesi, hem eril hem de dişildir.

2- Hitabın erkeklre has olduğunu belirten her hangi bir emere yoktur. Erkeklere hitap özel bir tahsis yoksa kadınları da içerir. Ayette özel bir tahsis söz konusu değildir.

3- Ayetteki ermir bence yetkililere (devlet yada velilere)dir. O nedenle böyle düşünüyorum.

4- Dediğiniz gibi, tâbe ile tıbne fiilleri aynı olup sadece şahıslar farklıdır. Her ikisinde de "gönül rızası / uygun görme" söz konusu dur. Arap örfünde evlendirme fiili hep erkek yaptığından olsa gerek, hitap erkeğedir. Ancak bundan sadece erkeğin razılığı yeterli olduğu çılarılmamalı. Rıza karşılıklıdır. Ben böyle anlıyorum. Bakın örfte kadına erkek saduka / mehir verir, kadın da erkeğe vermiyor. Kadın verilen mehirden birazını gönül rızasıyla erkeğe yedire bilir diyor ayet. Bunda insiyatif kadınındır. Ama hitap erkeğe olduğunda kadını da kapsar diyorum. Sizi anlıyor ve aynı endişeyi sizinle paylaşıyorum. Uygulamada kadına hep haksızlık yapılmış, kadın hukukta çoğunlukla erkeğe oranla eşya muamelesi görmüştür.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam Abdurrahman bey,

"yazımı astım" tam düzeltirken "yazınızı" gördüm;

 Hitabın erkeklere has olduğunu belirten her hangi bir emere yoktur. Erkeklere hitap özel bir tahsis yoksa kadınları da içerir. Ayette özel bir tahsis söz konusu değildir.

demişsiniz teşekkür ediyorum

selam ve dua ile,

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

baybora yazdı:

 (Abdurrahman bey'inde yardımı olursa sevinirim) 

"fênkihû";

aslı "fênkihûne"dir "nun" hazf edilmiştir. Emir fiildir. Yine erildir. Ve (fe) şartın cevabıdır.   "fêNKiHû"nun "farklı" okunduğunu "ben bilmiyorum".

[/QUOTE]

Ben bu tarz kelime tahlillerine müdahil olmak istemezdim. Çünkü, bunları okuyucuyu sıkan gereksiz detaylar olarak görüyorum. Ancak Rıdvan'ın, müdahil olmamı isteğine binaen alıntıladığım pasajda yaptığı yada yanlış bildiği bir hatayı düzeltmek durumundayım:

"Fenkihû", fe + inkihû'dan mürekkeptir. Fe ayrı bir kelimedir. Fiilimiz İNKİHÛ olup çoğul emir kipididir. Aslı da "fenkihûne" değildir.

İNKİHÛ emir kipi, TENKİHÛNE (nikahlıyorsunuz)'dan yapılmıştır. Şöyleki: Cezm alameti olarak sondaki NUN düşürülmüş, baştaki TE de kural gereği olarak kaldırılmış, geriye kalan NKİHÛ okunamadığından kural gereği başa bir hemze getirilmiş ve bu hemze yine kural gereği kesra ile harekelenmiştir. Böylece İNKİHÛ (nikahlayınız) emir kipi elde edilmiştir.

Hasan'ın daha önceki bir iletisinde (iki Arab'a dayanarak) dediği; İNKİHÛ'nun hem "evlenin" hem de "evlendirin" şeklinde her iki manaya da gelebileceğiydi. Ben de dedim ki, İNKİHÛ sadece "evlenin" anlamındadır. "Evlendirin" anlamına gelebilmesi için TUNKİHÛNE'den ENKİHÛ olarak okunması lazım. Yani, FE + iNKİHÛ=FENKİHÛ olrak okumanız durumunda mana mutlaka "evlenin"dir. "Evlendirin" anlamına gelebilmesi için muhakkak FE + ENKİHÛ = FE ENKİHÛ olarak okumak gerekir, demiştim.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam Abdurrahman bey,

"Fenkihû", fe + inkihû'dan mürekkeptir. Fe ayrı bir kelimedir. Fiilimiz İNKİHÛ olup çoğul emir kipididir. Aslı da "fenkihûne" değildir." sözünüz doğrudur.

Sizin "Arabça" konusundaki "Birikiminiz ve özeniniz"  yazıya yardımcı olur diye düşünmüş ve  bu nedenle yardım istemiştim. ( (fe)'yi ayrıca belirtmeye çalıştım, (fakat sizin gibi "güzel" izah edemedim.)  Yine Muzari harflerinden "te"nin atılması gerektiğini yazmamış, "aslı" ifadesini "yanlış" yerde "yanlış kelime" üzerinde kullanmışım. 

"İNKİHÛ emir kipi, TENKİHÛNE (nikahlıyorsunuz)'dan yapılmıştır. Şöyleki: Cezm alameti olarak sondaki NUN düşürülmüş, baştaki TE de kural gereği olarak kaldırılmış, geriye kalan NKİHÛ okunamadığından kural gereği başa bir hemze getirilmiş ve bu hemze yine kural gereği kesra ile harekelenmiştir. Böylece İNKİHÛ (nikahlayınız) emir kipi elde edilmiştir."

Sizin açıklamanız yeterlidir.

Teşekkür ediyorum;

ve istemeden yaptığım bu hata için arkadaşlardan özür diliyorum.

selam ve dua ile,

rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats