HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: Tasavvuf: Ayrı Bir Din Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 Selam,

 ben hayatin gercek manasinin ezelde ruha yüklendigi anlayasindayim.
 Buradan da su sonuca varabilmekteyim: Ruhumuz madde ve madde  ötesi anlasilabilen ve anlasilamayan bütün kavramlari ihtiva edecek kapasiteyle donatilmistir diyorum. Bedenide ruhun üzerine gecirilmis bir tür örtüden ibaret görüyorum. Dünyayi da ruha yüklenenlerin aynasi kabul ediyorum.
Akli, ruhu ve bedeni veya örtüyü dengede tutan unsur olarak niteliyorum.

Islevi itibariyle beden veya örtü dünyayla paralel olarak tam bir uyum icinde yaratilmistir.

Bir tarafta ruha ezelde yüklenen manalar zinciri , öte yanda bedenin
dünyayla paralellik icindeki uyumu  birde bunlari dengeleyen akil . 
Iste Insani bu üc kavramin bir araya gelmesi sonucu olusan bir varlik olarak kabul ediyorum.

Zamanin yaratilmasi iste bu dünya imtihaninin baslamasinin bir sonucuna bagliyorum.
 
Insanin merkezi ruhudur. Bu dünya imtihaninda  ruha yüklenmis bu kapasitenin ihtiva ettigi unsurlari belirlemekle mükellefiz.  Beden veya örtünün sürekli ön planda bulunmasi , ruhun islevini köreltmektedir. Burada aklin görevi ise bu dengesizligi düzeltmektir, bunuda ibadet denilen olguyla yerine getirtmekte.

Asil nokta ruhun icerigini belirlemekte. Cünkü orada yaratilma gayesi sakli; ibadetin manasida  burada önem kazanmakta.

Ruha yönelik yapilan bütün faaliyetler, Ruhu tanimamiza bu vesileyle de
Allahi anlamamiza sebebiyet verecektir.

Iste benim anladigim Insan olma hadisesi bundan ibarettir.

Hayata dair düsüncerimlerim bunlardir.

Saygilarimla

 




 
 
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 Ruhu tanimamiza yönelik yapilan islevin anahtari Allahin varligi ve Kuranin
 nurudur.
 
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Ruh'a dayali bir hayat felsefesiniz var, bu acik. Lakin bir kac ayrintiyi yeteri kadar sizin perspektifinizden anladigimi sanmiyorum, mesela:

ben hayatin gercek manasinin ezelde ruha yüklendigi anlayasindayim.(asd)

Bir tarafta ruha ezelde yüklenen manalar zinciri , öte yanda bedenin(asd)


Sizce ezelde Ruh'a yüklenen hayatin gercek manasi nedir?

Nedir bu yüklenen manalar zinciri?

Manalar zinciri size neyi ifade ediyor? Bundan siz ne anliyorsunuz?


Kisaca söyle diyebilirmiyiz: "Kendini bilen Rabbini bilir."

Bu söylemi siz baska bir manada degerlendirebilirsiniz, ben daha baska bir anlamda algilayabilirim. Siz bu söylemi ne sekilde anliyorsunuz?

Bu sorularin cevabini ayri ayri sizden almak isterim, ama öyle bilinmemezlik kaliplari icine indirgeyerek degil, acik yorumlarla. Gerekirse betimlemeler yapin.

Ve son olarak:

Ruhlar'in kaynagi nedir desem, Allah'tir diyecegiz elbette. Daha mühim soru, Ruhlar Allah'in var-in'dan gayrimi(bagimsizmi) yaratilmistir, yoksa Allah kendi var-in'dan mi yaratilmistir?

Siz bu konuda hangi görüsü benimsiyorsunuz, sizin Ruhunuz bizzat Allah'in var-in'dan mi yaratilmistir yoksa Allah'in zatindan ayri, bagimsiz olarak mi yaratilmistir?

Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 
     Selam,

     Allah Insan ruhunu kendi zatindan yaratmistir.Bundandir ki Ruhu hayatin bütün manasini  ihtiva eden yapi olarak algiliyorum. Bir tür Ressam-Resim iliskisi gibi, zaman ve mekani yok sayarsak.
     Ruhta gercek hayatin manasi sakli nitelemesinden kasit, var olma gercegiyle iliskili ayrintilarin bütünü ve akabinde de ait oldugu yeri belirlemesinden ibaret. Buradaki manalar cinzirinin, dünya hayatinda var kabul edilen anlayisla aciklanmasina olanak yoktur. Bu sezgi veya kavramayla alakala olan birseydir. Zira Allah bu aciklama olanagini Akla yükleseydi hayatin ve imtihanin bir manasi kalmazdi.
   Hayatin gercek manasini ancak ve ancak ruhun diliyle kavramak mümkündür.Yapilan bütün ibadetlerin gayesi iste bu ruh dilinin anlasilmasina yöneliktir. Allah Ibadeti bunun icin Farz kilmistir.
 "Kendi ruhunu bilen ,taniyan Allahi bilir ve tanir." betimlemesin deki mana benim anlayisimla: Insan özü itibariyle Ruhundan ibarettir ve bu Ruhun ait oldugu yerde Allahin zatidir.
 
 Selamlar

Not: Konuyu  kisa cümlelerle  degerlendirelim diyorum.
 
    

    



 
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 
 Selam Sinan,
 
  Bana kendiniz hakkinda bilgi verirseniz sevinirim. Örnegin mesleginiz , dini alandaki calismalarinizin kaynagi , ilgi alaniniz vs. Tesekkürler


  saygilar
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Böyle derin bir meseleyi kisa cümlelerle degerlendirmek istemem. Siz dilediginiz ölcüde konuya yaklasabilirsiniz.

Savundugunuz ne varsa Ruh'un esaretine/gizemliligine baglayip, bu mevkiye/mertebeye gelenler(erenler) anlar diyor kapiyi ardinizdan kapatiyorsunuz. Böylece daha fazla aciklama yapma zorunlulugunuz kalmiyor. Aslina bakarsaniz simdi beni bu sözkonusu mertebe/Ruh hali de ilgilendirmiyor, yani ayni Ruh halini yasamaksizin kendi tabanimdan sicrayip yorum getirmek gibi bir amacim yok, zaten ayni ruh halini yasayan, ayni görüste/inanista olurdu.

Bu arada yineleyeyim, birseyin zorlu ve bir ömür boyu sürmesi, o birsey'in hakikat oldugu anlamina gelmez. Dahasi, siradisi olmak, ne mertebe üstünlügüne nede alcakligina delildir.


Beni ilgilendiren esas konu, Ruhlarin ne sekilde hangi kaynaktan var olmasi idi, cünkü fikir ayriligi zaten burada basliyor, mevzunun özü'de bu. Sizden de bunun kesin cevabini almis oldum.

Size göre, ben, siz, herkesin Ruh'u Tanri'nin birer parcalari oluyor. (Kasitli olarak Tanri diyorum cünkü sizin Tanri modelinizi benimsemiyorum ve Allah'imi tenzih ederim)

Ruhlar Tanri'nin var-in'dan var oluyorsa, bu demektir ki Tanri parcalara ayriliyor ve mahluk bedenlerine giriyor.

Yanlis mi düsünüyorum? Sizce Ruhlar'in asil kimligi nedir? Insanmi, Tanrimi?


Buyurun size üc soru.



Saygilar

Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25



Selam.

Benden önceki mesajinizi daha yeni gördüm:

Asd Yazdı:
Bana kendiniz hakkinda bilgi verirseniz sevinirim. Örnegin mesleginiz , dini alandaki calismalarinizin kaynagi , ilgi alaniniz vs. Tesekkürler


Özel'den konusuruz.

Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

  Selam

  Benim inandigimin ne oldugunu betimlemeniz dogrusu cok yanlis.
  Allah- Tanri kavramini bir düsünün. Size göre olan , bana göre de olamaz  mi?
 
  Diyor sinan,
  Ruhlar Tanri'nin var-in'dan var oluyorsa, bu demektir ki Tanri parcalara ayriliyor ve mahluk bedenlerine giriyor.
 
  Birebir degerlendirirsek yaklasiminiz dogru. Ama isin asli; eni ve boyutu olmayan zaman ve mekandan arinmis derya ve onun damlaciklari misali .   Bu, bire bir yaklasimin ötesinde sezgi ve kavrama isi, ha... demeden hakikati idrak etme  meselesi, kisaca uc noktadaki seyr hali.
 Mahluk beden,parcalanmislik kavramlari bizler (Insan) icin gecerli, vehme dayali oldugumuz itibariyle. Oysa ki bütün kainatin sahibi Allah icin durum baska. Onun Nuru Arsi-Alemi kaplamistir.

  Hersey O , hicbirsey O degildir.

  Selamlar
 
 
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25

Selam.

Madem size göre benim icimde de bir Ruh var ve bu Ruh bizzat Tanri'nin var-in'dan var olmustur ve tekrar özüne ister istemez kavusacaktir, o halde size soruyorum:

Ben kimim? Icimdeki Ruh'un salt kimligi nedir Asd? Ben benmiyim, yoksa Tanri icimemi aksediyor?

Bakiniz ben sizden herhangi bir terimle buna cevap vermenizi istemiyorum, sadece Ruh'un salt kimliklerini soruyorum?

Örneklerden yola cikalim:

Bir büyük deniz, bu deniz üzerinde farkli hacimde buz kaliplari, belki nem vardir, belki bulutlar dahi vardir, yagmurda yagabilir.

Büyük deniz Tanri oluyorsa, bu demektir ki, üzerinde her ne varsa Tanridan bagimsiz var olamaz, Tanrinin yansimalari, bizzatihi'nin farkli farkli acilimlaridir, asl olanin, farkli boyutta özünden farkli bir sekil almasidir.

Üzerindeki bulutlar er gec, yagmur olur denize tekrar yagarsa ne olur? Özünde yok olur!

Buz kaliplari erirse ne olur? Özünde yok olur!

Nem denize cökünce, özünde yok olur!


Sizin pencerenizden baktigim zaman iste ben bunlari görebiliyorum, ve sizin temel inanciniza göre ben zaten ben olamam ki. Sizin inanciniza göre benim Tanri varindan bagimsiz bir varligim yok ki. Madde boyutunda her birimiz Tanri'nin yansimalari, bir sekil tecellisi oluyoruz. Dilerseniz birer kölge deyin, hangi terim olursa olsun zaten amacim aslini acip ortaya koymak degil bunu zaten yapamam, ama bu terimler enazindan sizin sahip oldugunuz Allah inancina pencere acacak kadar yeterlidir.

Ben deniz üzerinde belki bir bulut'um, belki nem, belki buz kütlesi, ne olursam olayim, denizden bagimsiz bir varligim yoktur ve olmayacaktir, eninde sonunda özümde yok olmus olacagim.

Söz konusu Ask ehli ise, ölmeden evvel deniz'de yok olanlardir.

Kisacasi bu, eger yaniliyorsam, itiraz edin, düsüncelerinizin dogrusunu bana bildirin. Ben sahsim adina görüslerimi en kolay sekilde ortaya koymaya calisiyorsam sizdende ayni cabayi beklerim, zira burada suan sadece benimle muhatab olsanizda, bu Forumu ikimizden baska takip eden türlü Insan var.

Saygilar.

Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

  Selam
 
  Verdigim örnegi anlamak istetedigin gibi yorumlamissiniz. Örnegi tekrarliyorum:
  Eni ve boyutu olmayan, zaman ve mekandan arinmis Derya ve onun damlaciklari meselesi.
 Oysa sizin deniz ile ilgili verdiginiz örnegin benimkiyle uzaktan yakindan ilgisini ne? Sadece denizi almissiniz, gerisi ene, boya, zamana ve mekana bagli anlatimdan baska birsey degil; bir tür Cografya dersinde gibi olmus.

  Ben kalibim itibariyle Insan boyutunda varliktan baska bir sey degilim.
Kalip olarak  et ve kemikten ibaretim. Oysaki ruhumun boyutu, sekli ve yogunlugu  hakkinda  bir kaniya varamamaktatayim.
  Bedeni algilamak basit oldugu halde ruhu anlamak niye bu kadar zor, hatta imkansiz?
Dünya imtihan yeri bizlerde imtihan edilen  oldugumuz gerceginden yola cikarak soruyorum:
 Beden mi imtihan ediliyor, yoksa ruh mu imtihan edilen?
Her ikisi denilebilir mi? Elbetteki denemez.
Bedeni imtihan etmenin anlami olabilirmi ? Bilinen birseyin imtihani olmaz.
Demekki bilinmeyendir imtihan edilen , yani ruhumuz.
Iste Allaha inanmanin gayesindeki sir, ruhumuzu tanimak sirridir.
Bunun icindir ki " Kendini taniyan , Allahi bilir" denmektedir.
 
Saygilarimla


 

Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats