HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: Tasavvuf: Ayrı Bir Din Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25



Selam.

Asd Yazdı:
Verdigim örnegi anlamak istetedigin gibi yorumlamissiniz. Örnegi tekrarliyorum:
Eni ve boyutu olmayan, zaman ve mekandan arinmis Derya ve onun damlaciklari meselesi.
Oysa sizin deniz ile ilgili verdiginiz örnegin benimkiyle uzaktan yakindan ilgisini ne? Sadece denizi almissiniz, gerisi ene, boya, zamana ve mekana bagli anlatimdan baska birsey degil; bir tür Cografya dersinde gibi olmus.


Bu ne hikmettir. Örnegi elestirmek yerine, örnekle izah etmeye calistigim hususa neden deginmiyorsunuz? Üstelik ben size Ruh'un salt kimliginide sordum, nedendir, es gectiniz.

Adi üstünde örnek. Sizin verdiginiz örnege karsilik olsun diye yapmadim ki ben bu benzetmeyi.

Yaptigim Deniz örneginin neresinde zaman-mekan olgusu var? Ben size deniz'in enini boyunu, derinligini, üzerinde neyin ne kadar var oldugunu tarif ettim mi, bir sinirlama getirdim mi? Hayir! Peki bu nasil cografya dersidir?

Adi Deniz olsun, Derya olsun, Okyanus olsun, ben enini boyunu degerlendirmiyorum. Örnekte denizin neyi(Tanriyi) sembolize ettigini ve baska bir boyutta(Dünyada) ne sekil(örnegin Insanlar) aldigini izah etmeye calisiyorum. Ve bu Deniz üzerindeki(mecazi!) hayali sekillerin mutlak anlamda var olmadigini, eninde sonunda özüne dönecek olmalarini anlatiyorum.


Suanki tartismamizin özü imtihan sirri degil efendim, onada deginiriz. Ben halen size Ruh'un salt kimligini soruyorum, enini boyunu, boyutunu, edini büdünü sormuyorum. Siz neden konunun özüne inmektense etrafinda dolanmayi tercih eder gibisiniz?

Sorumu yineliyorum:

Sinan Yazdı:
Madem size göre benim icimde de bir Ruh var ve bu Ruh bizzat Tanri'nin var-in'dan var olmustur ve tekrar özüne ister istemez kavusacaktir, o halde size soruyorum:

Maddesel varligimi bir kenara atin, Ben kimim? Icimdeki Ruh'un salt kimligi nedir Asd? Ben benmiyim, yoksa Tanri icimemi aksediyor?

Bakiniz ben sizden herhangi bir terimle buna cevap vermenizi istemiyorum, sadece Ruh'un salt kimligini soruyorum?


Buyurun!

Saygilar
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 Selam

 Sizin kimliginizi teshir etmekle görevli biri degilim. Siz kendinizi nasil kabullenmisseniz ondan ibaretsiniz. Neyi, nasil idrak edebilmisseniz, yada sizin anlaysisinizla; suur etmisseniz, onunla varsiniz.
 Icinizdeki ruhun salt kimligi, beyninizin kontrol edemedigi, ettigini kabullendigi, veya öyle varsaydigi. özü itibariyle Allahin zatinda bütünün bir parcasidir. Bu demek degildir ki; Allah sizin beyninizin algisi geregi icinize aksediyor. Isin detayi burda gizli. Ruhumuzu tanima adina yapacaginiz calismalar sonucunda Allahin zatini idrake baslayacaksiniz. Idrak, beynin ürünü degildir. Yanliz ve yanliz Allahin zatini tanitan; sezgi veya kavrama seklidir. Buda Allahin bizatihi kendisini tanitmasiyle olur. Anlayacaginiz aklin hükmü disinda gelisen bir olay.
 Siz burda yine sizsiniz. Ancak, beyninizin algi sininiri dahilinde ,kendi kimliginizi  var saymaktan ibaretsiniz.

Yeterli oldu mu?

Saygilar


 
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 Selam

 " Siz burda yine sizsiniz." dememdeki gayeye tekrar dönersek...
 Allah zatinin tecellisinin ruh boyutunda gerceklestigini anlattim. Bende var olanin , benim anlama sinirim dahilinde olmasi sebebiyle,yanliz benim durumumla ilgili hadiseyi belirtir.
 Benim, ruhun Allahin zatinda bütünün parcasidir nitelelememdeki maksadin, Allahin kendi tecellisini kendi zatiyle yapmasina isaret etmemdir.Hersey onun dahilinde gelisir ve anlam kazanir.
 Insani akil üzere yaratmasindaki amac, Allah hükmünün bütün kainatta tecelli ettigi gercegini sakli tutmaktir. Insana kendi zatindan olusan ruhuda taninmak ve anlasilmak üzere bahsetmistir.  Demek oluyor ki, ruhumu tanimam ve anlamam, Allahi tanimama ve anlamama sebebiyet verecektir, Allahin kendisini tanitmasi ve anlatmasi dahilinde. Ben tanimam, O, yani Allah tanitir. Ben ancak kendi sinirlarim ölcüsünde hareket eder ve aklimin ölcüsünde de düsünürüm,beni baglayanda budur. Allahla bütün olan ben ve aklim degil, Allah kendisiyle bir bütündür. Ben bu gercegi sezmek ve kavramakla vazifeliyim.
Yani öz kimligimi bilmekle yükümlüyüm.
Bunun ilk basamagi Allahi kabul etmektir: Allahi biryerlerdeymis gibi degil, Ruhumun Allahin zatinina ait oldugu gercegini kabul etmemdir, asil olan.
 
Saygilarimla

 


 

Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

   Selam Sinan kardeş.Konu ayrı bir din,hatta apaçık bir şirk dini olup,en büyük yalancı peygamberi de İbn-i Arabi olan tasavvufdan kayıp ruh konusuna gelmiş.Sen ne kadar dil döksen de bunlar,kendi rabbilerinin vahiylerini tasdik etmedikçe sana teslim olacak değiller.Bence bu konuda felsefi tartışmalara giripte lafı uzatmak yerine,ruh'un ilminin rabbimiz katında olduğuna inanmak ve bize ondan az bir ilmin verildiğini kabul etmek daha doğrudur.

    Evet,bu belki tartışmadan kaçınmanın kolay yoludur.Ama bu insanlarda ne hikmetse böyle konulara balıklama dalıp gayet şehvani bir arzuyla coştukça coşuyorlar.Felsefeyle de ilgilenen birisi olduğum için bu tür tartışmaların hep çıkmaza girdiğini ve her felsefi ekolün(dinin.çünkü insana nasıl yaşayıp düşüneceğini öğreten her sistem bir dindir.)kendi haklılığını kanıtlamak için kılı kırk yardığına,kelimelerin anlamlarını kaydırmak için yarıştıklarına çok şahit olmuşumdur.Bırakalım bunları kendi kazdıkları çukurlarında oyalanadursunlar da biz şu ayetlere kulak verelim:

     24.Görmedin mi Allah nası bir örnekleme yaptı: Güzel söz; kökü yerde, dalları gökte olan güzel bir ağaca benzer.
 
     25. O ağaç, Rabbinin izniyle yemişlerini her zaman verir. Allah, insanlara böyle örnekler verir ki, düşünüp ibret alabilsinler.
 
     26. Çirkin bir söz de gövdesi toprağın üstünde destek bulmuş bir ağaca benzer, dayanağı yoktur onun.
 
     27. Allah, inananları dünya hayatında da âhirette de tutarlı sözle sağlamlaştırır. Allah, zalimleri şaşırtır. Allah, dilediğini yapar.
 
     28. Bakmadın mı şunlara ki, Allah'ın nimetini inkârla/nankörlükle değiştirdiler ve toplumlarını helâk yurduna kondurdular.
 
     29. Yaslanacakları cehenneme kondurdular. Ne kötü bir duruş yeridir o!
 
     30. Yolundan saptırmak için Allah'a eşler uydurdular. De ki: "Hadi, nimetlenin! Sonunda varacağınız yer ateştir." (14/24-30)

     Selam olsun yalnızca kelimetüttayib'e gönül verenlere.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 Selam
 
 Ayetler tartisilmak icin gönderilmemistir. Üzerinde durup düsünmek icindir.
 Düsünmüssen anlatirsin. Anlatirsan düsünen oldugunu gösterirsin.
 Kestirip atiyorsan hic birseyi bilmedigini anlatmis olusun, bildigini
 sanmaktan öteyede gidemezsin.
 Kuran bak nediyor demek , sen ne anliyorsun demek degildir.
 Sen ne düsünüyorsundan yola cikip Kurani anlamaya calisman dogru olan.

 Saygilarimla
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 Selam

 Abdullah 16, yazilarimin icerigini anlamadiginiz cok acik. Burda hicbir Kuran  ayeti falan inkar edilmiyor.  Ben de Krana bagliyim. Düsüncelerimin
kaynagini insan olmanin cabasindan almaya calismaktayim. Rehberim Allahin varligi ve Kuranin nurudur.
 Senin veya benim anlayisiyla ugrasmaktan "Insan olma" gayesini unutmusuz. Cok yazik.
 Varsa paylasmak istediklerin buyurun paylasalim. Öyle Allahtan daha hüküm sahibipliligine soyunman cok yanlis.
 

Saygilarimla
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam Arkadaslar.

Abdullah Yazdı:
Selam Sinan kardeş.Konu ayrı bir din,hatta apaçık bir şirk dini olup,en büyük yalancı peygamberi de İbn-i Arabi olan tasavvufdan kayıp ruh konusuna gelmiş.Sen ne kadar dil döksen de bunlar,kendi rabbilerinin vahiylerini tasdik etmedikçe sana teslim olacak değiller.Bence bu konuda felsefi tartışmalara giripte lafı uzatmak yerine,ruh'un ilminin rabbimiz katında olduğuna inanmak ve bize ondan az bir ilmin verildiğini kabul etmek daha doğrudur.


Tavsiyen icin tesekkür ederim Abdullah, ama benim bu arkadasi kendime(inancima, düsüncelerime) cekme gibi bir niyetim yok.

Mümkün mertebe salt felsefe ile bakis acilarimizi paylasiyor, degerlendiriyoruz.

Asd Yazdı:
Sizin kimliginizi teshir etmekle görevli biri degilim. Siz kendinizi nasil kabullenmisseniz ondan ibaretsiniz. Neyi, nasil idrak edebilmisseniz, yada sizin anlaysisinizla; suur etmisseniz, onunla varsiniz.


Yanlis anlamissiniz, ben demekle zaten Ruhlarin kimliklerini kastetmistim. Ki sonrasinda soruya yanit vermissiniz. Devam ederek:

Asd Yazdı:
Icinizdeki ruhun salt kimligi, beyninizin kontrol edemedigi, ettigini kabullendigi, veya öyle varsaydigi. özü itibariyle Allahin zatinda bütünün bir parcasidir. Bu demek degildir ki; Allah sizin beyninizin algisi geregi icinize aksediyor. Isin detayi burda gizli. Ruhumuzu tanima adina yapacaginiz calismalar sonucunda Allahin zatini idrake baslayacaksiniz. Idrak, beynin ürünü degildir. Yanliz ve yanliz Allahin zatini tanitan; sezgi veya kavrama seklidir. Buda Allahin bizatihi kendisini tanitmasiyle olur. Anlayacaginiz aklin hükmü disinda gelisen bir olay.
Siz burda yine sizsiniz. Ancak, beyninizin algi sininiri dahilinde ,kendi kimliginizi var saymaktan ibaretsiniz.


Basta söyledikleriniz zaten, bence!, sordugum sorunun acik yanitidir: "Icinizdeki ruhun salt kimligi, beyninizin kontrol edemedigi, ettigini kabullendigi, veya öyle varsaydigi. özü itibariyle Allahin zatinda bütünün bir parcasidir."

Kisacasi Ruhlar öz itibariyle "Tanri" kimligidir. Insan'in has kimligi degildir. Kendi ortamimizda bir nevi suni kimliklere sahibiz, kendimizi var saymaktayiz, ama özümüz bu degil. Demek istiyorsunuz. Zaten son cümlenizde bunun altini cizmis. Mesajinizin orta kismi ise, net olarak beyan ettiginiz düsünceleri süsleme islemi görüyor.

Ve bir sonraki Mesajinizda:

Asd Yazdı:
" Siz burda yine sizsiniz." dememdeki gayeye tekrar dönersek... Allah zatinin tecellisinin ruh boyutunda gerceklestigini anlattim. Bende var olanin , benim anlama sinirim dahilinde olmasi sebebiyle,yanliz benim durumumla ilgili hadiseyi belirtir.


Demek ki verilen Deniz örneginde hic bir sorun yok, nedendir siz bu örnegin sadece kalibina takilip elestirmeyi uygun gördünüz.

Ben size dedim ki, Deniz'in üzerindeki bütün acilimlari(boyut), Denizle birlikte bir bütündür(asil olan), ancak bu acilimda(boyutta), örnegin bir buz kütlesi(örnegin Ahmet bey), bir bulut(örnegin Mehmet bey), kendi boyutlarinda birer kimlige sahiptir, ama öz kimlikleri yinede Deniz'dir(Tanri). Cünkü eni boyu olmayan bu Deniz'den ayri bagimsiz birer varliklari yoktur.

Bu deniz modelini bir bütün olarak ele aldigimizda, esasinda bölünüp parcalanan birsey de yok, zaten bir bütündür. Ancak sirf acilim boyutuna girdigimiz/indigimiz zaman, Tanri bizzat degil, yansimalari mevcut fakat öz itibariyle yine Tanri'dir.

Kisacasi hersey Tanrinin bünyesinde(sinirlama getirmiyorum dikkat cekerim!) gelismekte, bünyesinden bagimsiz hic birsey olamaz. Bir Insan'in "BEN VARIM" demeside özünün bunu söyletmesinden ibarettir ve bu insanin suni varligi mutlak varligin yaninda bir hayal gibi kaliyor.


Asd Yazdı:
Benim, ruhun Allahin zatinda bütünün parcasidir nitelelememdeki maksadin, Allahin kendi tecellisini kendi zatiyle yapmasina isaret etmemdir.Hersey onun dahilinde gelisir ve anlam kazanir.
Insani akil üzere yaratmasindaki amac, Allah hükmünün bütün kainatta tecelli ettigi gercegini sakli tutmaktir. Insana kendi zatindan olusan ruhuda taninmak ve anlasilmak üzere bahsetmistir. Demek oluyor ki, ruhumu tanimam ve anlamam, Allahi tanimama ve anlamama sebebiyet verecektir, Allahin kendisini tanitmasi ve anlatmasi dahilinde. Ben tanimam, O, yani Allah tanitir. Ben ancak kendi sinirlarim ölcüsünde hareket eder ve aklimin ölcüsünde de düsünürüm,beni baglayanda budur. Allahla bütün olan ben ve aklim degil, Allah kendisiyle bir bütündür. Ben bu gercegi sezmek ve kavramakla vazifeliyim.
Yani öz kimligimi bilmekle yükümlüyüm.
Bunun ilk basamagi Allahi kabul etmektir: Allahi biryerlerdeymis gibi degil, Ruhumun Allahin zatinina ait oldugu gercegini kabul etmemdir, asil olan.


Özetle:

Tanriyi niye bir yerlerde arayasiniz ki, Tanri özünüz itibariyle sizin icinde gizli. Kendinizi bilirseniz Tanriyi bilmis olacaksiniz.

Cünkü sizin "BEN" diye bir öz kimliginiz yok, BEN diye es deger kildiginiz Ruh'unuz Tanrinin bünyesinde bir bütünün parcasidir, kimlik zaten Tanridir. Bütün fiilleriniz Tanriya dayanmakta. Siz onun var-in'da bir bütünün parcasisiniz. Madde ve her ne varsa vehim mertebesinde, sabitligi yok, birer kölge varliklar.

Böylece Vahdeti Vücud anlayisini, La mevcude Illallah'in ne anlama gelebilecegine dair bir acilim yapmis olduk. Daha dogrusu bu acilimi ben yaptim, Asd arkadasin itirazlari olabilir.

Saygilar.

Sinan
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

  
  Selam

  Sinan diyorki:
Cünkü sizin "BEN" diye bir öz kimliginiz yok, BEN diye es deger kildiginiz Ruh'unuz Tanrinin bünyesinde bir bütünün parcasidir, kimlik zaten Tanridir. Bütün fiilleriniz Tanriya dayanmakta. Siz onun var-in'da bir bütünün parcasisiniz. Madde ve her ne varsa vehim mertebesinde, sabitligi yok, birer kölge varliklar.

 Tam olarak öyle degil. Iste meselenin en ömenli tarafi bu tam , tanimlamasinin özünde gizli.
 Simdi burda , bu düsünceleri aktaran benim. Bunu neye göre , hangi kaynaga dayali olarak yaptigimin önemi yok. Bu sadece ve sadece beni ilgilendirir; hickimseye dayandirilamaz; sorumlusu da benim ,aklim ititibariyle.
  Ruhun etki alanina girildigi andan itibaren; beden ve beyin olarak degil, kavrama manasinda ,olay degismekte. O zaman Ben hükmünü yitirmekte, Allah zatinin hükmü tecelli etmesi münasebetiyle. Bundan sonra bütün fiiliyat O´nun yani Allahin kontrolünde gelismekte. Yarattigi beden ve onu yönlendiren akil itibariyle Ben yine  bana aitim, ruhun kavranmasiyle, ki bu kavrayis O´nun yani Allahin kavramasidir,  O´na yani Allaha aitim.


 Saygilarimla
 
 

Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Bu ayrintiya zaten son iki mesaj'dir temas ettigimi saniyordum.

Iki farkli boyut var, mutlak(Tanri) boyutunda sizin "ben" demenizin hic bir degeri yoktur cünkü Tanri'nin var-in'da siz diye birsey zaten yok, suanki madde ortamindaki varliginiz ve aklin islevi sadece sizin bu boyuttaki kimliginizi gösterir. Ki bu suni kimliginizin, öz kimligin yaninda bir varligi yoktur ve sadece kendi boyutu icinde bir gecerliligi vardir.

(Hâlen bu noktada itirazlariniz varsa, aciklayin lütfen)


Bakin size yine (daha önceki yazilarda gecen) bir örnegi vereyim:

Suan bir tane ev hayal ediyorum, bu evde dört kisi yasiyor. Bu evin icinde bir kac oda olmasina ragmen, evin disinda baska hic bir ortam yoktur hayal ettigim, icinde yasayan dört figürün ev'den cikmasi sözkonusu olamaz cünkü ben böyle bir istegi bu figürlerde canlandirmadigim icin böyle bir iradeye sahip olamazlar, dahasi, zaten bu evin disinda baska bir ortam yok ki, evin disinda gidebilecek bir mekan olsun.

Simdi isin enteresan tarafi, benim düsledigim hayalin ötesinde birer etkenlikler farz edelim ki, bu hayalimde ki figürler kendi iradelerine göre hareket ediyor olduklarini var saysinlar.


Asd123, size soruyorum, bu 4 figür'den, bir tanesinin dahi bana ermesi mümkün mü?

Bence degil! Cünkü zaten benim varimda birer varliklari yoktur. Sadece kendi varimin hayal mertebesinde/boyutunda bir bir acilimidir! Ayni hayali bir baskasi düslese ve bende o insan'in hayalindeki yine ayni 4 figür'den birinin rolüne girebilsem, bende hayal edilen olurdum ve diger hayal edilenler gibi kendime has bir kimligim oldugunu, kendi irademle hareket ediyor olmami savunurdum.

Deniz örnegindeki gibi olayin sekline takilmaktansa özüne yaklasmanizi dilerim. Nitekim bu örnekte sadece bir örnektir, yaklasimdir.

Mutlaka, eger itirazlariniz var ise, tam olarak hangi ayrintilarda oldugunu acik secik yaziniz, sizin bana anlattiklarinizi kendi acimdan degerlendiriyor, sizin pencerenizden ne kadar bakabiliyorum diye betimlemelerle geri yansitmaya calisiyorum.

Saygilar

Sinan
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 
  Selam

  Sinan Diyor:
  "Mümkün mertebe salt felsefe ile bakis acilarimizi paylasiyor , degerlendiriyoruz."

  Konunun ele alinis bicimiyle, ilk etapta böyle oldugu kanisi olusturulabilir, felsefik yaklasimdan söz edilebilinir. Ama  detaya inildiginde bunun hicte felsefik olmadigini belirtmek isterim. Felsefik yaklasim; beyin ve unun katmanlarinin neticesidir. Oysa burda benim vurguladigim, veya vurgulamaya calistigim , icerik ve sekli itibariyle Din olgusunun bir ürünüdür,yani sezgi ve kavrayis acilimimdan ibaret aktarimimdir.
 Size sunlar  soruyorum;
" Ruhun etki alanina girildiginden itibaren..." dememdeki mananin ne anlama geldigini kendi anlayisinzla aciklarmisiniz?
"Yarattigi beden ve onu yönlendiren akil itibariyle Ben yine bana aitim, ruhun kavranmasiyle, ki bu kavrayis O´nun yani Allahin kavramasidir, O´na yani Allaha aitim."Dedigimde, kavrayis kelimesi üzerinde yogunlasarak ne anliyorsunuz? Bu söylemlerimin ne kadari felsefik, ne kadari Dini anlatim iceriyor, belirtirseniz sevinirim.
  Sorularima örnek getirmeksizin , kendi anlayisiniz ölcüsünde yanitlamanizi istiyorum.
 
 
 

 Saygilarimla
 

  
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats