HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Namaz ile ilgili... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

İçerik boş olduktan sonra şeklin ne önemi var ki? dediniz...

peki tersten sorayım, içerik DOLU olduktan sonra, Subhan karşısında AZCİYETİ ifade ederken şeklin ne önemi var ki, alın veya seceye takılıyoruz?

selam müminleredir...

Eğer içerik doğruysa o sizi yanlış mecralara sürüklemez zaten...!

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Dermanbeg Yazdı:

Merhaba Dermanbeg kardeşim. Kendisinden geçercesine (للاذقان)'nin karşılığıdır yani Kuran'da var. İsrâ 109'u dikkatle okuyun lütfen. Orada insanların (للاذقان) yani çeneleri üzerine ağladıkları belirtiliyor. İnsanlar çeneleri üstüne nasıl ağlar? Siz hiç çenenizin üstüne ağladınız mı?

Kendinden geçercesine ifadesi hoşunuza gitmiyorsa duygu seline kapılarak hdiyebilirsinz."

Merhaba Hasan Akçay kardeşim,"Çeneleri üzerine" ifadesine "duygu seli ya da "kendilerinden geçerek" diye anlam yüklemeniz farkında olmadan konuyu çarpıtmanıza sebep oluyor.Kuran da çene kelimesinin geçtiği yasin 8 ayetinde açıkça "... boyunlarına bukağılar geçirdik.Bukağılar çenelere dayanmıştırda bu yüzden onların kafaları yukarı kalkıktır."ifadelerinden bunun somut olarak fiziksel bir eylem olduğunu da anlıyoruz.Bu ifadeler sizin söylediğiniz gibi bir "duygusal yoğunluğu" anlatmıyor.Bilakis olağanüstü bir ciddiyetle bir yere taraf olup onun emirlerine huşu/sukunetle itaat etmeyi anlatıyor.Selamlar..

Merhaba Dermanbeg dost.

İsrâ 109: للاذقان يبكون

Çeneleri üstüne ağlarlar

 

li'l ezkâni (للاذقان): çeneleri üstüne

Yebgûne (يبكون): ağlarlar

Şu soruya cevap vermeye çalışırsanız "li'l ezkâni"nin duygu yoğun anlamına gelen bir deyim olduğunun ayırdına varacaksınız; lütfen deneyin: İnsanlar çeneleri üstüne nasıl ağlar? Siz hiç çenenizin üstüne ağladınız mı?

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Dermanbeg dost.

İsrâ 109: للاذقان يبكون

Çeneleri üstüne ağlarlar

 

li'l ezkâni (للاذقان): çeneleri üstüne

Yebgûne (يبكون): ağlarlar

Şu soruya cevap vermeye çalışırsanız "li'l ezkâni"nin duygu yoğun anlamına gelen bir deyim olduğunun ayırdına varacaksınız; lütfen deneyin: İnsanlar çeneleri üstüne nasıl ağlar? Siz hiç çenenizin üstüne ağladınız mı?

Merhaba Hasan Akçay dost,siz "çeneleri üstü" ifadesini duygu yoğunluğu olarak algılıyorsunuz biz ise, bize okunanı kafamızı yere eğmeden, sanki boynumuzda kafamızı yere eğmemizi engelleyen bir bukağı varmışcasına okuyana bakarak dikkatlice dinlemek olarak anlıyoruz.Duygu yoğunluğu belki "huşu" kavramı için söylenebilir.Siz hiç bir filim seyrederken yada bir hatibi dinlerken ağlamadınız mı?Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Selam. 

bize okunanı kafamızı yere eğmeden, sanki boynumuzda kafamızı yere eğmemizi engelleyen bir bukağı varmışcasına okuyana bakarak dikkatlice dinlemek olarak anlıyoruz.

İsrâ 109'daki للاذقان يبكون ve ona bağlı olan soru ağlamakla ilgili olduğu halde verilen cevap, okunanı dinlemekle ilgili.

Güzel kardeşim, insanlar çeneleri üstüne ağlar mı? Siz hiç çeneniz üstüne ağladınız mı?

Dikkat. Ya Sin 8'deki İLÊ'L EZKÂNİ (الي الاذقانağlamakla değil boyundaki tasmaları taşımakla ilgilidir. Ben bunu Ya Sin adlı çalışmamda şöyle açıklamaya çalıştım:

Tasmalar o kadar enli ki omuzlarından ÇENELERİNE KADAR (الي الاذقان) varıyor. Başları o yüzden kalkık. Her ne kadar kibirden öyle yaptıkları sanılabilirse de gerçekte SEBEP SONUÇ İLİŞKİSİ devreye girmiş; kıskıvrak yakalanmışlar. Yani çaresizlikten öyle yapıyorlar.

Görüldüğü gibi Ya Sin 8'deki İLÊ'L EZKÂNİ, İsrâ 107 ve 109'daki "li'l ezkâni"den tamamen farklıdır. Yapı bakımından, anlam bakımından ve konu bakımından...

Ama siz yine de "li'l ezkâni"yi "ilé'l ezkâni"ye bağlıyorsunuz. Benim bunu anlamam mümkün değil. İnsanlar boyunlarına takılmış olup ÇENELERİNE KADAR varan tasmaları pek âlâ taşırlar ama çeneleri üstüne ağlarlar mı?

Ama güzel olan şu: iyi niyetlisiniz. "Siz şöyle algılıyorsunuz, biz böyle algılıyoruz!" deyip hoş görü kapısını açık bırakıyorsunuz. Teşekkür ederim.

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

Yazıma eklemeler yaptım. H A.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

çene üstü secde  :

senin sözün karşısında benim sözüm biter, çenem kapanır , emrine asla ve kat'a itirazım olamaz... sadece, yalnız ve ancak itaatim/ mutiliğim söz konusu olabilir sana karşı...bundan sonra, sadece "semi'na ve eta'na " derim, derim ve sana karşı gelmekten korkar, haddimi bilir, sana karşı çenemi kapatırım ve Yüceliğin/ kudretin/ azametin/ kibriya-i uluhiyetin, kibriya-i rububiyetin, kibriya-i vahdetin karşısında bütün diller haddini bilir, bilir de öyle konuşur.konuştuğunda da seni konuşur, senin yüceliğini ,uluhiyet ve rububiyetini tasdik eder, eder de öyle zikreder. kesin / yâkin bir inançla - asla sana şerik yapmadan- yalnız ve ancak sana salat ederek, senin uğrunda kıyam-rüku ve sücud'un tüm anlamlarını yaşamaya azmederek ve yaşatmaya çalışarak, tüm hayatını senin yolunda feda ederek konuşur. veçhimin/yüzümün önemli kıldığın bir parçası olan çenem, bütün yüzüm, yani  benliğim ile birlikte senin âli'liğin / yüksekliğin karşısında -eksiksiz -tüm anlamlarıyla secde'ye kapanır, sana karşı olan acziyetimi her halukarda izhar ederim...

"ben yalnız ve ancak senin önünde saygıyla eğilirim, senin karşında tüm benliğimle çenemi kapatıp yere koyarım ve seni her şeyden tenzih ederim, her türlü şirk'ten münezzeh kılarım...

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Selam.

Çenelerinin üstüne secdeye varırlar (107): يخرون للاذقان سجدا

Çenelerinin üstüne ağlarlar ...........(109): يخرون للاذقان يبكون

107'deki "çenelerinin üstüne secdeye varırlar" ifadesi 109'daki "çenelerinin üstüne ağlarlar" ifadesiyle birlikte okununca ÇENELER kelimesinin deyim olup mecazî bir anlam taşıdığı görülür. Kısacası, deyimdeki ÇENELER kelimesi yüzümüzün bir parçası değil derin duygular içinde demektir. İsrâ suresinin bu iki ayeti zaten huşû hakkında: bu onların "huşû"unu artırıyor.

Derin duygular içinde secdeye varırlar (107): يخرون للاذقان سجدا

Derin duygular içinde ağlarlar ...........(109): يخرون للاذقان يبكون

Deyime başka bir örnek: İnsanın "içi yanarak ağlaması"... Bakın, insanın içi yanarak ağlaması iç organlarıyla ne kadar ilgiliyse "çenesinin üstüne ağlaması" çenesiyle o kadar ilgilidir. MADDEN... İmkanı yok.

Her halde bazan siz de içiniz yanarak ağladınız. O anda ciğerleriniz ve öteki iç organlarınız sahiden yandı mı; ağzınızdan, burnunuzdan duman çıktı mı?

Siz "çenenizin üstüne ağlayabilir" misiniz; öyle hiç ağladınız mı?  

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Çenelerinin üstüne secdeye varırlar (107): يخرون للاذقان سجدا

Çenelerinin üstüne ağlarlar ...........(109): يخرون للاذقان يبكون

Selam,

Öncelikle bu çevirilerin yanlış olduğunu belirtmeliyim. Bu çevirilere göre bu cümlelerin yüklemleri “succeden=yescudûne” ve “yebkûne” Yani “secde ederler” ve ağlarlar” oluyor. Halbu ki, öyle değil. Bu cümlelerin yüklemleri her ikisinde de “yexirrûne: düşerler” filidir. “SUCCEDEN” (ki “yescudûne” anlamınadır) ile “yebkûne” birer cümle olarak HAL cümlesidirler. Buna göre çevirirsek doğru çeviri şöyle olacak:

“Secde ederek /tam bir teslimiyetle çeneleri aşağı düşerler.”

“Ağlayarak çeneleri aşağı düşerler.”

Aslında düşenler kendileridirler. Çenenin düşmesi, başın öne düşmesi demektir. Başın öne düşmesinde ilk düşen (en aşağıda/altta) çene olduğundan çenenin düşmesi/çene üstü düşmek olarak ifade edilmiş. Bu da yüz üstü yere kapanmayı ifade ediyor. “Çene üstü yere kapanmak” deyimsel bir ifade olup “mutlak itaatı, sınırsız teslimiyeti” ifade eder.

“Lil-ezqân” ifadesi kendi başına bir deyim olmaz; önüne gelen fiil ile birlikte deyim olabilir.

XARRA ‘ALE-L-ERD: Yere kapaklandı.

XARRA BEYNE YEDEYH: Önünde yere kapandı.

XARRA TEHTE QADEMEYH: Ayaklarına kapandı.

XARRÛ Lİ-EZQÂNİHİM: Yüzü koyun yere kapandılar.

ĞARİQA Fİ-L-‘AMELİ HATTÂ-Z-ZİQN: Başını işten kaldıracak hali yok.

DAHİKE ‘ALÂ ZEQNİHİ: Onunla alay etti. DAHİKE FÎ ZAQNİHÎ: Yüzüne gündü/alay etti. Gibi.

XARRA fiili “yescudu” ve “yebkû” hal cümlesiyle birlikte mutlak teslimiyet, kesin taatı ifade ediyordur.

Dikkat ettiyseniz, “yere düşmeyi, yere kapanmayı”ifade eden “XARRA-YEXİRRU” dir. SECEDE-YESCUDU yere kapanmayı anlatmıyor; inanmayı, itaatı, teslimiyeti, söz dinlemeyi, itirazsız kabulü ifade ediyor. Ruku’ da öyle.

"Çene üstü secde", "çene üstü ağlama" olarak çevirilebilecek bir deyim Kuran'da yok.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Secde ederek /tam bir teslimiyetle çeneleri aşağı düşerler.”

Daha önce de söylemiştik salt kelime anlamından ziyade verilen fotoğrafı anlamaya çalışmak gerekir diye.Örneğin burada soracağımız bazı sorular var.Çene ne oluyorda "düşüyor"? "Düşmesi" çeneyi devre dışı bırakmaz mı?Oysa bu eylem sonucu huşunun artması gerekiyor!!Çenenin altında düşmesini engelleyen bukağı olmasına rağmen yine de düşmesi mümkün mü?

"Yehirrune" kelimesi başlı başına sadece düşmeyi değil OKUnandan etkilenip çıkan sonucun üzerine kapaklanmayı/sahiplenmeyi anlatıyor.Buda yere değil karşıya doğru odaklandığını/ hamle yaptığını anlatıyor kanımca çenenin/kişinin..Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Abdurrahman hocam, çok iddialı konuşuyorsunuz ve çok yanılıyorsunuz. Bu kaçıncı?

 

Samia'yı hatırlıyor musunuz? Araptır; anadili Arapçadır; gördüğü öğrenimin bir konusu da Arapçanın grameridir. Bakın ne diyor (http://free-minds.org/forum/index.php?topic=15172.75):

 

Şu anda vaktim yok; yalnızca son cümlesinin çevirisini yapabilirim.

 

 

Isrâ 109: And they fall down to their chins weeping and  it increases their "humility" ,ويخرون للأذقان يبكون ويزيدهم خشوعاً It is clear that "fall to the chin" is an expression and that their reaction was that of being humble (سجد: خشع ; sajada: kasha3a : to be humble/fearful)

 

- kharruu 3alal athqaani suj-jadan
- kharruu 3alal athqaani yabkuun (weeping)

 

If we can imagine a prostration falling to the chin, what does "weeping falling to the chin" mean? That's why I believe to the chin is an expression and has nothing to do with the literal translation "fall to the chin".

 

It could mean fully, intensely, to the farhest extent ....

(Çenelerinin üstüne) tamamen demek, derin derin, son kertesine kadar.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman hocam. Tepkim yazınızı benim belirttiğim bir görüş hakkında yazmanıza rağmen beni yok sayarcasına selamsız sabahsız başlatmanıza idi. Sizi kırmak en son yapacağım şeydir.

Bir çok kez yanıldığınıza dair ifademi geri alıyorum. Özür dilerim.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats