HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Resmî kayda geçmiyen nikah zinadır. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Süleyman Ateş, 17 Aralık 2010.

http://haber.gazetevatan.com/Haber/347117/1/Gundem

 

"Dinen nikâh icap ve kabulle iki şahidin tanıklığından ibarettir. Yani evlenecek olan kişiler iki tanık huzurunda birbirlerini karı-kocalığa kabul ettiklerini beyan ederler. Bu andan itibaren onlar karı-koca olurlar. İlişkileri ne boyutta olursa olsun günah değil, zina değildir. Ancak bildiğiniz üzere sadece bu tür nikâh, kanun önünde taraflara bir hak getirmez."

 

Hasan Akçay’ın notu: Bal gibi zinadır. Çünkü EVLİLİK BEYANI dalgaların yaladığı kumun üstündeki yazı gibidir. İnsan bugün aşka gelip beyan ettiğini yarın nefrete kapılıp inkar eder. İki tanık ise insandır, ölür. Kısacası resmî olarak kayda geçmeyen EVLİLİK BEYANI zina minaresine uydurulan minaredir, tıpkı muta nikahı gibi.

 

Bırakalım zina minaresine dinî kılıf uydurmayı. Dinî nikah diye bir şey yok. "Bir satım, bir kira akdi, dinle ilişkisi bakımından ne ise nikah akdi* de odur." O yüzden ticarî akidleri yazıya geçirmek nasıl Allah'ın emri ise (2:282) nikah akdini yazıya geçirmek te Allah'ın emridir, farzdır. Resmî kayda geçmeyen nikah zinadır.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

_________________________

 

*Hayrettin Karaman, http://www.hayrettinkaraman.net/sc/00073.htm



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

zina eden kadın ve erkeğe verilecek ceza kesilmeden önce 3tanık gerekli 2kişinin zina ettiğini 3kişinin görüp tanık olması demek; bu işin ulu orta yapıldığı sonucunu çıkarıyor.

bu konuda düşünceniz nedir

 

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 Hoş geldiniz Savana kardeş.Çoktandır kayıplarda olan birisi olarak bu soruya öncelikle sizin cevap vermenizi beklememizi yadırgamazsınız inşallah..

__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

hoşbulduk adalet

bilmiyorum ayete göre zina kavramı benim kafamı karıştırıyor.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

"Bir satım, bir kira akdi, dinle ilişkisi bakımından ne ise nikah akdi* de odur............."

nikah akdi,ticari bir konu mudur?ki diğerleriyle aynı kefeye koyuyorsun.kadın erkeği mi satın alıyor?erkek kadını mı kiralıyor?
eğer nikah akdini diğerleriyle aynı kefeye koyarsan.mehirde kadının parasal karşılığıdır.mut'a yıda eleştiremezsin.yapmayın.zalim olmaya gerek yok.
erkek ve kadın yazılı olarak da ayrıcana anlaşabilir.ama nikahın temeli buna dayanmaz.
nikahın temeli,evlilik akdinin o toplum tarafından bilinmesidir.bazılarınında buna şahid tutulmasıdır.mehir ise kadına verilen bir güvencedir.

__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

           Efrayim,

          Sevgili dostlar,

          nikah akdini yazıya geçirmek te Allah'ın emridir, farzdır. Resmî kayda geçmeyen nikah zinadır.Demiş Hasakçay.Ben de aynı düşündüğümü söylemek isterim.

           Buradaki nikah,hiç bir  evlenme engeli olmayan erkek ve kadından bahsediliyor.

         Ülkemizde olan farklı evlilik şekillerine de bir bakalım.

        Amcasının kızıyla evlenmek isterse, dinen ve medeni kanununa göre yasak yok ama, bazı kültürlerde(tatarlarda,çerkezlerde v.s,kardeş kabul edildiklerinden) evlenmesine müsade edilmez.

        dinen ve medeni kanununa göre yasak yok ama, toplumda hoş karşılaşılmasa da,adam,üvey teyzesi ile evlenip,babasıyla bacanak olabilmektedirler.

          dinen ve medeni kanununa göre yasak yok ama, toplumda hoş karşılaşılmasa da,adam,ölen kardeşinin hanımı yani yengesi ile evlenmektedirler.

         Daha başkaca  şimdi aklıma gelmeyen farklı evliliklerde mecut bildiğiniz gibi.

        Evlilik konusunda,dinimizin ve medeni kanunumuzun çatıştığı alanlar da mevcut. Şöyleki:

        Süt anneyle evlenmek,kitabımızda yasak,medeni kanunumuzda serbest.

        evlatlığın hanımı  ile evlilik,medeni kanunumuzda yasak, kitabımızda serbest.

       İleride başımıza sorun olacak bir evlilik çeşidini de,şimdiden hatırlatayım.Eşi ölen veya boşanan biri, kaynanasıyla evlenme izni veriyor avrupa birliği yasaları...

     Lezbiyen ve homoseksüel evliliklerini de işin içine katarsak,işin içinden çıkamayız.

     İşin özü,resmi kayıtlı nikah tamam kabul ama,kimlerle nikah, ölçüyü kim nasıl koyacak.

     Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

el_turki Yazdı:
"Bir satım, bir kira akdi, dinle ilişkisi bakımından ne ise nikah akdi* de odur............."

nikah akdi,ticari bir konu mudur?ki diğerleriyle aynı kefeye koyuyorsun.kadın erkeği mi satın alıyor?erkek kadını mı kiralıyor?
eğer nikah akdini diğerleriyle aynı kefeye koyarsan.mehirde kadının parasal karşılığıdır.mut'a yıda eleştiremezsin.yapmayın.zalim olmaya gerek yok.
erkek ve kadın yazılı olarak da ayrıcana anlaşabilir.ama nikahın temeli buna dayanmaz.
nikahın temeli,evlilik akdinin o toplum tarafından bilinmesidir.bazılarınında buna şahid tutulmasıdır.mehir ise kadına verilen bir güvencedir.

"Bir satım, bir kira akti, din ile ilişkisi bakımından ne ise nikah akti odur" diyen, Hasan Akçay değil Hayrettin Karaman. Nikah aktinin kurulmasının ve sahih olmasının din ile ilgisi yok; Karaman bunu belirtiyor:

"İmamın veya belediye memurunun nikah kıyması akdin kurulması ve sahih olmasının şartı değildir; bunların yaptığı, akit işlemini yönetmekten ibarettir." 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:

Hasan Akçay’ın notu: Bal gibi zinadır. Çünkü EVLİLİK BEYANI dalgaların yaladığı kumun üstündeki yazı gibidir. İnsan bugün aşka gelip beyan ettiğini yarın nefrete kapılıp inkar eder. İki tanık ise insandır, ölür. Kısacası resmî olarak kayda geçmeyen EVLİLİK BEYANI zina minaresine uydurulan minaredir, tıpkı muta nikahı gibi.

Resmi TC yasalarına göre doğru, ancak Kuran'a göre delilin nedir? Hz. Muhammed zamanında evlilikler resmi kayda tabi tutuluyor muydu? Örneğin, Muhammed'in Zeynep'le evliliğini dışarda bırakırsak, hangi evliliği kayda geçirilmişti? 

Hem muta nikahı İran'da resmi kayıtla yapılıyor. Muta nikahı resmi olduğuna göre meşrudur, zina değildir (mi)!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Resmi TC yasalarına göre doğru...

Yazıya geçirilmeyen nikah akitlerinin geçersiz olduğunu elbet Türkiye Cumhuriyeti'nin yasalarını göz önüne alarak belirttim. O yasalara göre eş üstüne eş almak yasak. O halde zaten evli olanların dinî nikah yoluyla eş üstüne eş almaları nikahsız cinsel ilişkiye yol açar. Zina işte o.  

Kuran'a göre delilin nedir?

Kuran'a göre delilim yok. Bir sürü şeyi bilmiyorum. Örneğin sizin "Muhammed'in Zeynep'le evliliğini dışarda bırakırsak, hangi evliliği kayda geçirilmişti?" demenize bakılırsa Zeyneb'in nikah akti kayda geçirilmiş. Bunu şimdi öğrendim. O nikah aktinin kaydını nerde görebilirim?  

Muhammed'in... hangi evliliği kayda geçirilmişti? 

Bilmiyorum. Ama bazı ayetlere dayanarak akıl yürütebilirim. Ana ayet, borç alıp vermekle ilgili ticarî akitlerin kayda alınmasını farz kılan Bakara 282. Evlilikle ilgili akitler de en az onlar kadar önemli olup kayda geçirilmeyi hak etse gerek.

"Sana YEMİNinin sahip olduklarını helal kıldık." YEMİN, sözlü beyan olduğuna göre Muhammed'in, o kadınları SÖZLÜ akitlerle eş almış olması gerekir.

Başka bir ip ucu, YEMİN NİKAHLI o eşlerin ötekilere seçenek gösterilmesi: "Bundan sonra kadınlar sana helal değil. Onları güzel bulsan bile EŞLERİN ile değiştirmen de öyle. Ancak YEMİNinin sahip oldukları başka."   

"Yeminlerin sahip olduğu eşler"i (23:6, 33:50, 33:52, 70:30) karınca kararınca araştırdım. Onlar sözlü nikahla eş alınmış görünüyor; ötekiler yazılı.

Daha öğreneceğim çok şey var.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

bir arakadaşımız eşine üçden dokuza boşol demiş bir tartışma anında sinirle...

tabi sinir geçince  şimdi bizim durum ne olacak diye soruyor...

biri şöyle dedi...

bir kişi eşine bir kerede yüz defa boşol  dese de o bir boşama yerine geçer...

çünkü birinci boşol kelimesinin ardından boşanmış oluyorlar ise ikinci üçüncü yada yüzüncü boşol demeleri anlamsızdır...

 

çünkü o sırada boşanmış oluorlar ve boşanmış kişinin bir daha boşanması mümkün değildir...

 

ancak evlendikten sonra tekrar boşol derse o zaman ikinci boşanma geçekleşebilir...

başka bir görüşte şöyle imiş...

evlilik bir anlaşmadır...

ve bu anlaşmanın nasıl başlayıp nasıl biteceği belili kurallara göre olur...

bu kurallar da yöreye ve zamana göre değişiklik gösterebilir...

aynı bir şirket kuruluşunda ki gibi...

bu şirket hangi şekilde başlar ve hangi şeylerle feshedilebilir...

her şirketin başlama ve de bitiş şekilleri farklı olabilir...

bunun gibi...

evlilik başklangıcında bu evliliğin bitim şekli erkeğin boşol demesiyle olur  yahut kadının demesiyle olur yahut her iki tarafın ortak kararıyla olur yahut bir hakimin kararyla ancak olabilir denilebilir...

şu anki durum boşanma ancak bir mahkeme kararıyla mümkün olabilmektedir...

öyle ise erkeğin yahut kadının defalarca boşol demesinin hiç bir hükmü yoktur...

 

 

 



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats