HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Resmî kayda geçmiyen nikah zinadır. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:
"Yeminlerin sahip olduğu eşler"i (23:6, 33:50, 33:52, 70:30) karınca kararınca araştırdım. Onlar sözlü nikahla eş alınmış görünüyor; ötekiler yazılı.

MÂ MELEKET EYMÂNUKUM/EYMÂNUHUM/YEMÎNUKE...: Sahibi olduklarınız/oldukları/oldukların...

"Yeminlerin sahip olduğu eşler" şeklinde bir ifade bulunmuyor verdiğiniz ayetlerde de. Ezvâctan (eşlerden) hep sonra söz konusu edilmiş "mâ meleket eymân". Yani mâ meleket eymân her defasında eşlerden istisna tutulmuşlar. Hatta bunların eşler arasında yer almadıkları, muhsanât ile evlenmeye güç ve imkanları elvermeyenlerin, sahiplerinin de onayı ile, onlarla evlenmeleri tavsiye edilmiş...! 

Zeynep'le evlenmesi Kuran'da bahsi geçtiği için onu istisna bir kayıt kabul edebilirsiniz diye.. Onu kayda örnek olarak vermedim. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Kuran'da MA MELEKET EYMÂNUKE yok, MA MELEKET YEMÎNUKE var. YEMÎN tekil. Muhammed'in eşleri hakkındaki iki ayette geçiyor bu.  

"Yeminlerin sahip olduğu eşler" şeklinde bir ifade bulunmuyor verdiğiniz ayetlerde de.

Verdiğim ayetlerde eşler lafzen geçmez ama mealen kesinlikle geçer çünkü MA MELEKET YEMÎNUKE Muhammed'in yemin nikahlı eşleridir; MA MELEKET EYMÂNUHUN ise inananların yemin nikahlı eşleri.

Sahibi olduklarınız/oldukları/oldukların...

Hayır. Doğrusu: senin yemininin sahip oldukları/inananların yeminlerinin sahip oldukları. Kuran'dan buna bilahare kanıt getireyim, Allah isterse. Şimdi bu yazı uzamasın.

Yani mâ meleket eymân her defasında eşlerden istisna tutulmuşlar.

Ahzâb 50'deki MA MELEKET YEMÎNUK Muhammed'in eşleriyle aynı konumdalar; 52'deki MA MELEKET YEMÎNUK Muhammed'e eşleri ile değiştirmesi yasak olanlardan istisna tutuluyorlar; Müminûn 6 ve Me'âric 30'daki MA MELEKET EYMÂNUHUN ise inananların eşlerine seçenek gösteriliyorlar. "Ya eşleri ya yeminlerinin sahip oldukları" şeklinde. Ya o ya o! Prof Dr Abdülaziz Bayındır bir video kaydında bunu çok güzel açıklıyor.

Örneğin,

"İnananlar cinsel organlarını eşlerinden saklamazlar ya da yeminlerinin sahip olduklarından. Onlar konusunda kınanmazlar"

Seçecekler. Ya o ya o!   

Hatta bunların eşler arasında yer almadıkları, muhsanât ile evlenmeye güç ve imkanları elvermeyenlerin, sahiplerinin de onayı ile, onlarla evlenmeleri tavsiye edilmiş...! 

Evliler yalnızca 23:6, 33:50, 33:52 ve 70:30'da anılanlar. Ötekilerin hepsi bakımı üstlenilen bekarlar. Ve bunların kadın olanı var, erkek olanı var (Bkz 24:33'teki zamir.)

Özellikle 23:6 ilginç. Oradaki MA MELEKET EYMÂNUHUN öyle öne sürüldüğü gibi köleler ve cariyeler değil inananların yemin nikahlı karıları ve kocaları.

Prof Bayındır şöyle diyor:

Eğer MA MELEKET EYMÂNUHUN inananlara ait köle ve cariyeler ise; artı, erkeklerin sahip oldukları cariyeleri ile cinsel ilişkide bulunmaları caiz ise kadınların da sahip odukları köleleriyle cinsel ilişkide bulunmaları caizdir.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

ev edatı ya da anlamında...

ey edatı  yani anlamında...

bu ev edatının ey olarak okunduğu bir kıraat var mı acep...

 



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

ekonomik engeller, aradığını yada uygun insanı bulamayanlar, sırf meşru bir cinsellik olsun diye rastgele birinle evlenmek istemeyenler vs... sebeplerle
 kendilerine eş edinememiş durumdakilerin durumu ve bu durumla uzun yıllar karşı karşıya kalanlar dolayısıyla cinsel ihtiyaçlarından uzun yıllar uzak
durmak zorundalar, bu durumun doğurduğu sıkıntı ve kişiye verdiği zararlardan korunabilmek için, kim olursa olsun, ne olursa olsun evleneceksin yeterki
zina yapma denilebilir mi, zinanın tanımı tam olarak nedir ve bu sorulara cevap olabilecek kadar net midir ?

nisa/25 o devrin şartlarına göre mali durumu olmayanlara cariye nikahlamayı öğütlemiş ve bir seçenek sunmuş veya sunmuş mu, sunmuşsa bu seçeneğin
günümüze uyarlaması nedir,  ayrıca maddi engel aşılsa, öyle veya böyle istemediğimiz bir şekilde sırf zinadan uzak durmak için evlenmiş olmak üzerimizde
baskı oluşturmaz mı ?

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba sayın Fers. Hoş geldiniz.

 

İslam köleliğin kaynağını kurutmak suretiyle bir çırpıda sona ermesini sağlamış, ondan önce edinilen köle ve cariyeleri ise her fırsatta özgür bıraktırıp tasfiye etmiştir. Allah'ın dininde cariye yok ki onları nikahlamayı inanan erkeklere "öğütlemiş" olduğu düşünülebilsin.

 

Aşağıda Nisâ 25'in iki ayrı çevirisini veriyorum. İlki "Erkekler Klübü"nün Diyanet ve Mevdudi misillu militanları tarafından yapılmış olup bir sürü çarpıtma ile malûldür; ötekisi bence doğru çeviridir.  

 

Sizden kimin, hür mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü’min genç kızlarınızdan (cariyelerinizden) alsın. Allah, sizin imanınızı daha iyi bilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları hâlinde, sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin. Evlendiklerinden sonra bir fuhuş yaparlarsa, onlara hür kadınların cezasının yarısı uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

 

Ve men lem yestetı’ minkum tavlen en yenkıhal muhsanâtil mu’minâti fe min mâ meleket eymânukum min feteyâtikumul mu’minât. Vallâhu a’lemu bi îmânikum. Ba’dukum min ba’d; fenkihûhunne bi izni ehlihinne ve âtûhunne ucûrehunne bil ma’rûfi muhsanâtin gayra musâfihâtin ve lâ muttehızâti ahdân. Fe izâ uhsinne fe in eteyne bi fâhışetin fe aleyhinne nısfu mâ alâl muhsanâti minel azâb(azâbi). Zâlike li men haşiyel anete minkum. Ve en tasbirû hayrun lekum. Vallâhu gafûrun rahîm.

 

İçinizden kim iffetli bağımsız müminelerle evlenemiyorsa yeminlerinizin sahip olduğu genç müminelerinizden alsın. Sizin imanınızı Allah bilir. Ama hepiniz birsiniz. O halde iffetli olmaları, uygunsuz davranmamaları ve gizli dost edinmemeleri durumunda onlarla ailelerinden izin alarak evlenin. Mehirlerini de güzelce verin. Eğer koruma altına girdikten sonra uygunsuz davranırlarsa onlara bağımsız kadınlara verilen cezanın yarısı uygulanır. Bu, darlanmaktan korkanlarınız içindir. Dişinizi sıkmanız kendi iyiliğinizedir. Allah esirger, bağışladır.

 

Açıklamalar

 

İffetli bağımsız mümineler (muhsanâtil mu’minât): evlenme çağına ermiş, zihnî olgunluğu tam; dolayısıyla evlilik konusunda kimseden izin almak zorunda olmayan iffetli mümineler.

 

Yeminlerinizin sahip olduğu genç mümineler (mâ meleket eymânukum min feteyâtikumul mu’minât): Kitap halkının garibeleri dahil, "VALLAHİ ona iyi bakacağım!" diye yemin ederek bakımını üstlendiğiniz genç mümineler.

 

Uygunsuz davranmamaları (gayra musâfihât): nikahlı eşi olmayan namahrem erkeklerle öpüşmek gibi nüşûz suçu işlememeleri

 

Koruma altına girdikten sonra (izâ uhsinne): "İslamı kabul ettikten" sonra ama henüz evlenmemiş iken.  Bunu, o genç kadınlarla evlenmenizin şu koşullara bağlı olması da gösteriyor: iffetli iseler, uygunsuz davranmıyor, gizli dost edinmiyorlarsa. Bu koşullara aykırı davranan kadını namusuna düşkün hiçbir erkek eş almaz.  

 

Darlanmaktan korkanlarınız (haşiyel anete minkum): yarı cezayı içine sindiremedikleri için Allah'ın hükmüne itiraz etmekten  korkup sıkıntıya düşenleriniz. Allah onları uyarıyor ve bir bakıma "Benim hükmüm bu. Artık size söz düşmez!" diyor.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kuran'da MA MELEKET EYMÂNUKE yok, MA MELEKET YEMÎNUKE var. YEMÎN tekil. Muhammed'in eşleri hakkındaki iki ayette geçiyor bu.  Hasakçay.

Doğru. Yanlış yazdığımın farkına varmıştım, ancak düzeltmeye fırsat kalmadan cevabi yazınız geldi.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:

Aşağıda Nisâ 25'in iki ayrı çevirisini veriyorum. İlki "Erkekler Klübü"nün Diyanet ve Mevdudi misillu militanları tarafından yapılmış olup bir sürü çarpıtma ile malûldür; ötekisi bence doğru çeviridir.  

 

Sizden kimin, hür mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü’min genç kızlarınızdan (cariyelerinizden) alsın. Allah, sizin imanınızı daha iyi bilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları hâlinde, sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin. Evlendiklerinden sonra bir fuhuş yaparlarsa, onlara hür kadınların cezasının yarısı uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

 

Ve men lem yestetı’ minkum tavlen en yenkıhal muhsanâtil mu’minâti fe min mâ meleket eymânukum min feteyâtikumul mu’minât. Vallâhu a’lemu bi îmânikum. Ba’dukum min ba’d; fenkihûhunne bi izni ehlihinne ve âtûhunne ucûrehunne bil ma’rûfi muhsanâtin gayra musâfihâtin ve lâ muttehızâti ahdân. Fe izâ uhsinne fe in eteyne bi fâhışetin fe aleyhinne nısfu mâ alâl muhsanâti minel azâb(azâbi). Zâlike li men haşiyel anete minkum. Ve en tasbirû hayrun lekum. Vallâhu gafûrun rahîm.

 

İçinizden kim iffetli bağımsız müminelerle evlenemiyorsa yeminlerinizin sahip olduğu genç müminelerinizden alsın. Sizin imanınızı Allah bilir. Ama hepiniz birsiniz. O halde iffetli olmaları, uygunsuz davranmamaları ve gizli dost edinmemeleri durumunda onlarla ailelerinden izin alarak evlenin. Mehirlerini de güzelce verin. Eğer koruma altına girdikten sonra uygunsuz davranırlarsa onlara bağımsız kadınlara verilen cezanın yarısı uygulanır. Bu, darlanmaktan korkanlarınız içindir. Dişinizi sıkmanız kendi iyiliğinizedir. Allah esirger, bağışladır.

Ne kadar çabalarlarsa çabalasınlar, ne kadar hoşlarına gitmese de, o nedenle manayı ne kadar bükerlerse büksünler, yine de buradaki "Mâ meleket eymânukum"un sahip olduğunuz cariyeler olduğunu gizleyemeyecekler. Zira mızrak çuvala sığmıyor.

"...onlara hürlere verilen cezanın yarısı..." Bu sözü geçen ceza nedir ve ne kadardır? Neden hürre uygulanan cezanın yarısı? Buradaki yaptıkları fahişelik, öyle hafifletmek için uygunsuz davranış deyip öpüşme möpüşmeye indirgenmiş bir suçun cezası olamaz. Resmen bu ceza zinanın/kufuryokluğun cezası olan 100 celdenin yarısı olan 50 celdedir.    

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Kusura bakmayın ama anlamı eğip bükenler asıl buradaki "ma meleket eymânukum"u SAHİP OLDUĞUNUZ (CARİYELER) yapıp çıkan zevattır.

Arapça:

Ve men lem yestetı’ minkum tavlen en yenkıhal MUHSENATİL MUMİNÂTİ fe min "mâ meleket eymânukum" min feteyâtikumul mu’minât.

O zevatın çevirisi:

Sizden kimin, HÜR mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse "sahip olduğunuz" mü’min genç kızlarınızdan (cariyelerinizden) alsın.

Bakın, Türkçedeki "hür"ün Arapçası da HUR:  

İnananlar! Öldürülenler hakkında size kısas yazıldı; "hür"e hür, "köle"ye köle, "dişi"ye dişi - Yâ eyyuhellezîne âmenû kutibe aleykumul kısâsu fîl katlâ el "hur"ru bil hurri vel "abd"u bil abdi vel "unsâ" bil unsâ...

HUR ayetin Arapçasında yok, o zevatın çevirisinde var. Dakka 1 eğip bükme 1.

Onların çevirisindeki "hür mümin kadınlar"ın Arapça metindeki karşılığı: MUHSENATİL MUMİNÂT. Elmalılı'nın açıklaması: İhsan, lugatte sarplık ve sağlamlık demek olan "hasenet"ten türemiş olup bir yeri KALE GİBİ sağlam yapmak ve kocanın karısını, nikahı düşen kimselerden korumak mânâlarına müteaddi (geçişli), ırzını koruyup iffetli olmak veya evlenmek mânâlarına lazım (geçişsiz) olur.

"İffetli mümineler"i HÜR MÜMİN KADINLAR diye fütursuzca çarpıtmışlar; sanki "iffetli kadınlar"ın karşılığı MUHSENÂT değilmiş; sözlükler İFFET = HÜR diyormuş. Sözlüklere bakmak hiç akıllarına gelmemiş. Dakka 1 eğip bükme 2.

Arapçada CARİYELERİNİZ "ma meleket eymânukum" değil "امائكم"dür. İMÂİKUM ayetin Arapçasında yok, onların çevirisinde var. Hem de "genç kızlarınızdan (cariyelerinizden)" diyerek parantez içine almışlar onu, kendilerinin uydurduğunu göstermek için. Dakka 1 eğip bükme 3.

Lütfen kanıt getirelim. Ölen, kanıt ile ölsün; yaşayan, kanıt ile yaşasın ve Allah'ın gerçeği ortaya çıksın.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sorun Rabbin bakış ve anlayışının değişmez anlayışında yatıyor. Halbu ki, kişiler, olaylar, devir ve toplumlar farklılaştıkça Rabb'in bakış ve anlayışı da farklılık arzetmesi kaçınılmazdır. O gün Muhammed'in ve Arap toplumunun rabbinin bu olaya bakış ve anlayışı öyleydi, bugünse Hasan Akçay'ın rabbinin bakış ve anlayışı böyle olmak zorunda. O gün müslüman da olsa Muhammed'in yaşadığı Arap toplumunda köle ve cariye vardı, dolayısıyla ilgili bir hukuk da olacaktı. Bugün Hasan Akçay'ın yaşadığı toplumda böyle bir sorun yok. Dolayısıyla bir hukuk da söz konusu değil. Hasan Akçay'ın anlamada zorlanması normal.

Fe mimmâ MELEKET EYMÂNUKUM min FETEYÂTİKUM...: Sahibi olduğunuz câriyelerinizden... (4/25)

Ve lâ tukrihû FETEYÂTİKUM alel-biğâi...: Câriyelerinizi fuhşa zorlamayın...! (24/33)

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:

İslam köleliğin kaynağını kurutmak suretiyle bir çırpıda sona ermesini sağlamış, ondan önce edinilen köle ve cariyeleri ise her fırsatta özgür bıraktırıp tasfiye etmiştir. Allah'ın dininde cariye yok ki onları nikahlamayı inanan erkeklere "öğütlemiş" olduğu düşünülebilsin.

****

 

Arapçada CARİYELERİNİZ "ma meleket eymânukum" değil "امائكم"dür.

Kuran'da köle ve cariyenin önce yok olduğunu söylüyorsun sonra var olduğunu. Var mı yok mu? 

Sayın Akçay, 24/32 ve 33. ayetleri nasıl anlıyorsunuz? Özellikle " vellezîne yebteğûne-lkitâbe mimmâ meleket eymânukum fe kâtibûhum"dan ne anladığınız önemli. Mümkünse çevirilerini yapar mısınız? O ayetlerde hem imâ' ve 'ibâd (cariye ve köleler) hem de mâ meleket eymân var. Bana göre bunlar bir. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats