HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Resmî kayda geçmiyen nikah zinadır. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

haktansapmaz Yazdı:

Sorun Rabbin bakış ve anlayışının değişmez anlayışında yatıyor. Halbu ki, kişiler, olaylar, devir ve toplumlar farklılaştıkça Rabb'in bakış ve anlayışı da farklılık arzetmesi kaçınılmazdır. O gün Muhammed'in ve Arap toplumunun rabbinin bu olaya bakış ve anlayışı öyleydi, bugünse Hasan Akçay'ın rabbinin bakış ve anlayışı böyle olmak zorunda. O gün müslüman da olsa Muhammed'in yaşadığı Arap toplumunda köle ve cariye vardı, dolayısıyla ilgili bir hukuk da olacaktı. Bugün Hasan Akçay'ın yaşadığı toplumda böyle bir sorun yok. Dolayısıyla bir hukuk da söz konusu değil. Hasan Akçay'ın anlamada zorlanması normal.

Fe mimmâ MELEKET EYMÂNUKUM min FETEYÂTİKUM...: Sahibi olduğunuz câriyelerinizden... (4/25)

Ve lâ tukrihû FETEYÂTİKUM alel-biğâi...: Câriyelerinizi fuhşa zorlamayın...! (24/33)



sayın haktansapmaz...

durup durup ilginç entersan şeyler söylüyorsunuz...

rabbin bakış açısının değişmiş olması mesela...

valla değişik geldi bana...

o değişmez diye bilir inanırdık ...

bakalım daha neler görüp duyup öğreneceğiz...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Ricam: "Rabbin bakışı ve anlayışı değişir... Hasan Akçay'ın rabbinin bakış ve anlayışı böyle olmak zorunda" gibi iddalara tenezzül etmeyin. Yoksa bana da "Abdurrahman Özlük'ün rabbinin bakış ve anlayışı..." deme hakkı doğar. Ve ben de böyle davranırsam kayıkçı kavgasında buluruz kendimizi. Lütfen!

İkinci ricam: Müzakere disiplinine uyalım. "24:32-33 önemli, o önemli, bu önemli" diyerek maymun iştahlılık edip konudan konuya atlarsak asıl konumuz olan Nisâ 25 boğuntuya gider.

Fe mimmâ MELEKET EYMÂNUKUM min FETEYÂTİKUM...: Sahibi olduğunuz câriyelerinizden... (4/25).

Bakın 4:25'teki bu ifade, siz onu böyle okuyorsunuz diye, böyle oluvermez. Ayetteki her kelimenin hakkını vereceksiniz. Çünkü katılıyorlar anlama. Örneğin EYMÂNUKUM.   

Doğru çeviri:

Yeminlerinizin sahip olduğu genç müminelerden alsınlar - fe min mâ meleket eymânukum min feteyâtikumul mu’minât.

Var olan "eymânukum"u yok ediyorsunuz, yok olan "cariyeleriniz"i var ediyorsunuz. Peki benden ne bekliyorsunuz; ayeti katletmenizi sineye çekmemi ve hiç bir şey olmamış GİBİ YAPMAMI? 

O ayetlerde hem eyâmâ ve 'ibâd (cariye ve köleler) hem de mâ meleket eymân var. Bana göre bunlar bir.

Bir? Neyse. Sehven eyâmâ yazmadığınızdan emin olmalıyım: eyâmâ ve cariyeler bir mi? 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Düzelttim sayın Hasan hocam; min " 'ibâdikum ve imâikum",

Özür dilerim ve uyarıdığınız için de ayrıca size teşekkür ederim.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

"Yeminlerinizin sahip olduğu genç müminelerden alsınlar - fe min mâ meleket eymânukum min feteyâtikumul mu’minât."


Ve men lem yestetı’ minkum tavlen en yenkıhal muhsanâtil mu’minâti fe min mâ meleket eymânukum min feteyâtikumul mu’minât...
Ve sizden her kim hür mü’min kadınları nikâh edecek bir zenginliğe gücü yetmiyorsa yeminlerinizin sahip olduğu genç müminelerden alsınlar...

yeminlerinizin sahip olduğu genç müminler ne anlama geliyor?

cariye, köle olmadıkları üzerinden gidersek,

ayetin başından itibaren ifadenin buraya kadarki anlamı "hür mümin kadınlarla maddi yetersizlikler yüzünden evlenemeyen kişilere alternatif olarak sunulan
yeminlerin sahip olduğu genç müminler" midir?

eğer öyleyse cümlenin başındaki olumsuz duruma alternatif olarak sunulabilir mi ve ayetin devamında gelen ifadelerle nasıl bir ahenk içindedir ?
 
yani
"gizli dost edinmeyen, sahiplenilen kadınlar olarak sahiplerinin izniyle onları nikahlayın, sahiplenildiklerinde yanlış yaptıklarında hür kadınlara verilen cezanın yarısını verin"

hür olmayan köle değil midir, kadınsa cariye olarak mı anılır ?
birisi hür ise onun hakkında yorum yapılırken kendisine verilecek ceza için "hür olanların cezalarının yarısı" ifadesi kullanılır mı ?
bu durumda sahiplenilen ve sahiplerinin izniyle ifadesinin anlamı himaye eden ebeveyn mi diyeceğim ?

 

 

Fers Yazdı:

ekonomik engeller, aradığını yada uygun insanı bulamayanlar, sırf meşru bir cinsellik olsun diye rastgele birinle evlenmek istemeyenler vs... sebeplerle
 kendilerine eş edinememiş durumdakilerin durumu ve bu durumla uzun yıllar karşı karşıya kalanlar dolayısıyla cinsel ihtiyaçlarından uzun yıllar uzak
durmak zorundalar, bu durumun doğurduğu sıkıntı ve kişiye verdiği zararlardan korunabilmek için, kim olursa olsun, ne olursa olsun evleneceksin yeterki
zina yapma denilebilir mi, zinanın tanımı tam olarak nedir ve bu sorulara cevap olabilecek kadar net midir ?

nisa/25 o devrin şartlarına göre mali durumu olmayanlara cariye nikahlamayı öğütlemiş ve bir seçenek sunmuş veya sunmuş mu, sunmuşsa bu seçeneğin
günümüze uyarlaması nedir,  ayrıca maddi engel aşılsa, öyle veya böyle istemediğimiz bir şekilde sırf zinadan uzak durmak için evlenmiş olmak üzerimizde
baskı oluşturmaz mı ?

 

üstelik hangisi olursa olsun cevap bulamam...

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

yeminlerinizin sahip olduğu genç müminler ne anlama geliyor?

 

"MUHSEN mümineler"e seçenek anlamına geliyor. Allah’ın söylediği şu: "MUHSEN mümineler"le evlenmeye güç yetiremiyenleriniz "yeminlerinizin sahip olduğu genç mümineler"den alsınlar.

 

Hiç biriniz onları küçük görüp eş almayı reddetmesin. İmanınızı Allah bilir. Onlar sizden daha bile imanlıdır belki, Allah’ın ındinde sizden daha bile üstün olabilirler.

 

MUHSEN: iffetli kişi

MUHSENÂT: iffetli kadınlar

MUHSENÂTİL MÜMİNÂT: iffetli mümineler

 

Artı, bunlarla evlenmek istediğinizde ailelerinden İZİN almak zorunda olmadığınıza göre evlenme alanında bunlar ailelerinden BAĞIMSIZ konumdalar. O halde

 

MUSENATİL MÜMİNÂT: iffetli bağımsız mümineler

 

FETÂ: genç erkek

FETÂT: genç kız

FETEYÂT: genç kızlar

FETEYÂTİKUM: genç kızlarınız

 

Bkz. Süleyman Ateş, Kur'ân-ı Kerîm Tefsîri, Nisâ 25

 

MÂ MELEKET EYMÂNUKUM MİN FETEYÂTİKUMUL MÜMİNÂT: yeminlerinizin sahip olduğu genç mümineler

 

İşte bunlarla evlenmek istediğinizde ailelerinden İZİN alacaksınız. Evlilik alanında ailelerine BAĞLI onlar. Dikkat, bağımlı değil, BAĞLI. Tıpkı 18'in altındaki biyolojik kızınız gibi. 16-18 arasındaki öz kızınız sizden izinsiz evlenemez; kesinlikle size bağlıdır ama özgürdür o kıızınız; cariyeniz değildir.

 

Elinde bakıma muhtaç garibeler bulunan devlete baş vurup "Vallahi ben onlara iyi bakarım!"  diye YEMİN etmek ve bir yüklenme senedi imzalamak suretiyle onlara sahip çıkacaksınız. Bakın, sahip olmayacaksınız; sahip çıkacaksınız. Yeminleriniz sahip onlara, siz değil. Siz yükümlüsünüz.

 

Koruyacaksınız onları, yedirip giydirecek, okutacaksınız ve evlenecek olgunluğa erdiklerinde sizden izin isteyenlerine evlenme izni vereceksiniz.

 

"Allah'ın size verdiği maldan onlara da verin!" diyen Allah'a inat, onların özgürlüklerine karşılık bedel istemiyeceksiniz. Kimin özgürlüğünü kime satıyorsunuz? Zaten özgür onlar. 

 

Bir bakıma geleneğimizdeki beslemelerin konumundalar. Dişi köleleriniz değil, genç kızlarınız onlar sizin.

 

Eğer kaba kuvveti simgeleyen SAĞ ELLERİNİZ sahip olsaydı onlara yükümlü değil ZORBA olurdunuz. Ve onlar işte o zaman CARİYELERİNİZ olurdu.

 

Ama mümkün değil. Allah köleliğin, kaynağını kurutmak suretiyle, bir çırpıda sona ermesini sağlamış, daha önce edinilmiş olan köleleri ise her fırsatta özgür bıraktırarak tasfiye etmiştir. "Allah'ın dini"nde köle, cariye yok. Ayetler açık ve net.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

     Efrayim,

     Sevgili dostlar,

     Hasakcay dostumuzun dediği gibi,sizinlerin bu tartışmanızın sonucu, korkarım kayıkçı kavgasına dönüşecek sonunda.

     Dolayısıyla bu duruma düşmemek için,konuyu değiştirmek açısından daha önceden de dile getirdiğim yazımı tekrar eleştirilerinize sunarım.

      Sevgili dostlar,

          Nikah akdini yazıya geçirmek te Allah'ın emridir, farzdır. Resmî kayda geçmeyen nikah zinadır.Demiş Hasakçay.Ben de aynı düşündüğümü söylemek isterim.Çünki,eğer yazılı akit ve şahitler varsa,boşanma iki dudak arasında değil,hakim önünde olacaktır.

         İddet müddetlerini doldurduklarında onları ya meşru ölçüler içerisinde (nikahınız altında) tutun veya onlardan meşru ölçülere göre ayrılın. İçinizden adalet sahibi iki kişiyi de şahit tutun. Şahitliği Allah için yapın. İşte bu, Allah'a ve ahiret gününe inananlara verilen öğüttür. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona bir çıkış yolu ihsan eder. TALAK-2

             Bu ayet açıkça hukuk yolunu gösteriyor.'Boş ol! ,'3 den 9'a şart olsun' ve sonunda da 'hülle' kadınlara ne kadar zulmetmişiz. Hoş, şimdide çağdaşlık adına zulmediyoruz ya, oda ayrı bir konu.          

     Ülkemizdeki farklı evlilik şekillerine de bir bakalım.   

       Amcasının kızıyla evlenmek isterse, dinen ve medeni kanununa göre yasak yok ama, bazı kültürlerde(tatarlarda,çerkezlerde v.s,kardeş kabul edildiklerinden) evlenmesine müsade edilmez.

        Dinen ve medeni kanununa göre yasak yok ama, toplumda hoş karşılaşılmasa da,adam,üvey teyzesi ile evlenip,babasıyla bacanak olabilmektedirler.

          Dinen ve medeni kanununa göre yasak yok ama, toplumda hoş karşılaşılmasa da,adam,ölen kardeşinin hanımı yani yengesi ile evlenmektedirler.

         Daha başkaca  şimdi aklıma gelmeyen farklı evliliklerde mecut bildiğiniz gibi.

        Evlilik konusunda,dinimizin ve medeni kanunumuzun çatıştığı alanlar da mevcut. Şöyleki:

        Süt anneyle evlenmek,kitabımızda yasak,medeni kanunumuzda serbest.

        Evlatlığın hanımı  ile evlilik,medeni kanunumuzda yasak, kitabımızda serbest.

         İleride başımıza sorun olacak bir evlilik çeşidini de,şimdiden hatırlatayım.Eşi ölen veya boşanan biri, kaynanasıyla evlenme izni veriyor avrupa birliği yasaları...

         Lezbiyen ve homoseksüel evliliklerini de hatırlatmaya kalkarsak,işin içinden çıkamayız.

         İşin özü,resmi kayıtlı şahitli nikah tamam kabul ama, kimlerle nikah,  ölçüyü kim nasıl koyacak.

          Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

ikişer  üçer dörder alınız dediği yetim ler olmasın buradaki fetayat...

bende tanrının kölelği tamamen ve kesin bir şekilde kaldırmış olmasını umar ve beklerdim...

ama ıbadiküm ve imaiküm kelimelerini görünce aklım karıştı...

sadece allaha abd olmaya çağırırken sisin kullarınız anlamında ki kelimelere kuranda rastlamak hiç iyi olmuyor...

 



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

sayın hasakcay

meallendirdiğiniz şekilde ele alalım...


ayetin başında "el muhsanâtil mu'minâti" yani  "iffetli mümin kadınlar" diye belirtme gereği duyulmuşken "MÂ MELEKET EYMÂNUKUM MİN FETEYÂTİKUMUL MÜMİNÂT: yeminlerinizin sahip olduğu genç mümineler" cümlesinde aynı ifade yer almıyor, bu durumda bu genç bayanların iffetsiz olma ihtimallerimi doğuyor, eğer bu bayanlar "iffetli genç müminler" ise neden evlenmeye gücü yetmeyen kimselere "ulaşılması daha basit bir seçenek/kolaylık olarak/daha iyisinden sonra gelen alternatif bir şık
olarak
" sunulacak seviyedeymiş gibi ifade edilmişler...
genç olan mümin bir bayanla evliliğin ikinci/daha az tercih edilen/zaruriyete yakın bir seçenek olarak sunulacağını zannetmiyorum, bağlantıyı kuramadım hala...

ayrıca "fe aleyhinne nısfu mâ alâl muhsanâti minel azâb"  ifadesi kullanılarak neden  "iffetli mümin kadınlarla bir tutulmamışlar" onların cezasını yarıya indirten özellik nedir...

bu ayeti tamamen yanlış mı algılıyorum/anlıyorum/göremiyorum ?

daha öncede belirttiğim gibi burada cariye olması veya olmaması zaten benim önceki yorum beklentilerimle bağlantılı değil, cariyeliğin ortadan kaldırılması Kur'an mantığıyla bağdaşan ve olması gereken bir durum...başta belirttiğim ifadelere beklediğim yorumlar askıda kalmış olsada sorun değil...


zahmetiniz için teşekkürler ...

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bağımsız inanan muhsenât ile kolayca evlenemiyenleriniz yeminlerinizin sahip olduğu inanan genç kızlarınızdan alsınlar  - Ve men lem yestetı’ minkum tavlen en yenkıhal muhsanâtil mu’minâti fe min mâ meleket eymânukum min feteyâtikumul mu’minât.

 

Sayın Fers,

 

Görüldüğü üzere ayetteki muhsenât ta genç kızlarınız da inanan kimseler. Ve iman iffetin koruma altında olduğunu gösterir. Yani inanan muhsenâtın iffeti ne kadar koruma altında ise inanan genç kızlarınızın iffeti  en azından o kadar koruma altındadır.

 

 

Ateşe verilen HENDEKLER, "El-uhdûd"dan günümüze ulaşan kalıntılar

 

Ayrıca, Kitap halkından olup Allah’a ortak koşmayanlar da "mümin"dir. Onlarla evlenmenin müslümanlara helal kılınması bunu gösterir. Bir başka kanıt ise Burûc sûresi. Orada, ateşe verilen "hendekler"e atılıp diri diri yakılan müminler anılıyor. Tarihten bilindiği üzere Yahudi Yemen kralı ZuNuvas’ın yaktığı hristiyan müminler onlar.

 

Allah, Nisâ 25'te siz müslümanlara seslendiğine göre anılan MUHSENÂT sizin "müslimeler"inizdir. Ama yeminlerinizin sahip olduğu inanan genç kızlarınızın arasında her halde Kitap halkından olanlar da var.        

 

 

*

 

"Yarı ceza"ya gelince bu kez onu bir örnekten yola çıkarak açıklamaya çalışayım; meramımı belki daha kolay anlatırım.

 

Yirmi günlüğüne bir İngiliz ailesinin yanında kaldım. İsa'yı Allah'ın oğlu sayan bir aile. Onların yetişkin kızı, adı Diana olsun, bazan eve erkek arkadaşıyla gelirdi. Hiç çekinmeden dudak dudağa öpüşürlerdi. Son derece doğaldı bu onlar için. Gerçi Diana'nın, bizim sağdaki kızımız kadar kendisini kaptırdığını hiç görmedim ama öyle herkesin gözü önünde öpüşmeleri bana doğal gelmezdi.

 

 

 

"Vallahi ona iyi bakacağım!" diye yemin ederek yüklenme senedini de imzaladıktan sonra  Diana'yı halkının %99'u müslüman olan Türkiye'mize bir tür besleme olarak getirsem, Diana müslüman olsa, bir erkek arkadaş edinse, İngiltere'de yaptığı gibi onunla herkesin gözü önünde öpüşse... günah işler.

Bu günahın adı نُشُوز - nüşûz (4:34, 4:128), cezası Diana'yı bulunduğu yerden DARABE etmek (Bkz. Yaşar Nuri Öztürk). Kaç gün? Sağdaki kızımızı 10 gün ise Diana'yı 5 gün.

 

Abdurrahman hocamın itirazını da göz önüne alarak söylemem gereken önemli başka şeyler var ama izninizle şimdilik bu kadar.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Hasan Akçay, 

Mü'minun Suresi 5-7 ayetlerini nasıl yorumluyorsunuz. 

5- Ve onlar ırzlarını koruyanlardır;

6- Ancak eşleri ya da sağ ellerinin sahip olduklarına karşı (tutumları) hariç; bu konuda kınanmış değillerdir.

7- Fakat kim bundan ötesini ararsa, artık onlar sınırı çiğneyenlerdir.  


Benim buradan anladığım bir erkeğin birden fazla eşi olabileceği , cariyesi ile ilişkisi olabileceği ve bundan dolayı kınanmayacağı. 

Hukuk tarihinde okuduğum bilgiler de bu mahiyette idi.  

Aslında  Zinanın tanımı da burada.  Kınanmayacak cinsel ilişkiler zinaya girmiyor. Kınanacak cinsel ilişki ve bu ilişkiye yaklaşma fiili zinaya giriyor. 


Selamlar,








__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats