HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Gökte olay var! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bundan çıkan sonuç

 

İnne IDDETeş şuhûri indallâhisnâ aşere şehren "ayların SAYISI bir yılda 12 dolunaydır" anlamına gelmez çünkü "bir yılda" ifadesi ayette bırakın lafız olarak, ima olarak dahi geçmiyor. 

 

Ayette geçen şehr "bir yılın on ikide biri" değil ayın sergilediği dolunay hali ve onun temsil ettiği süredir: 29.5 gün. 

 

*

 

Tevbe 36'da "dolunayların SAYIMI 12 dolunaydır" denerek "dolunay devresi"nin tanımı yapılıyor. 

 

Buna göre devre, bir sıcak dolunay görününce başlayıp bir sonraki sıcak dolunay görününce biten ve içinde en az 12 dolunay bulunan süredir. 

 

Tanım 12 dolunayı şart koşar ama 13'ü dışlamaz; bir devrenin içinde 13 dolunay da bulunabilir ama şart değildir. Ayette söylenen bu.

 

Dolunayların SAYIMI yapılırken sürenin içinde 12 dolunay var mı yok mu ona bakılacak. Varsa o süre "devre"dir; yoksa değil. 

 

Ayrıca, IDDET başkadır aded başka. "Idded" SAYIM demek; "aded" ise sayı. O yüzden dolunayların SAYIMI başkadır, sayısı başka. Tıpkı bir yerdeki nüfusun SAYIMI ile sayısı gibi. 

 

*   

 

Kevser Başar'ın açıkladığına göre, hicrî takvimden önce Arapların hiçbir zaman kamerî yılı esas alan bir takvimi olmadı, dolayısıyla şehr kelimesi hiç bir zaman kamerî yılın on ikide biri anlamına gelmedi.

 

Cahiliye Arapları kendi dönemlerinde, ikisi de güneş yılını esas alan, iki takvimi birlikte kullandılar:

 

(1)Ay-güneş takvimi. 

(2)Yıldız takvimi: her biri 13 gün süreli 27 menzil + 14 gün süreli 1 menzil = 365 gün.

 

Menzillerin adları:

 

1.Şeretân, 2.Butayn, 3.Süreyya, 4.Deberân, 5.Hak’a, 6.Hen’a, 7.Zirâü’l-esed, 8.nesre, 9.tarf, 10.cebhe (nev’ süresi 14 gün olan tek yıldız), 11.zübre, 12.sarfe, 13.avva’, 14.es-simâkü’l-a’zel (yaz), 15.gafr, 16.zübânâ, 17.iklîl, 18.kalbü’l-akrep, 19.şevle, 20.naâim, 21.belde (sonbahar),  22.sa’dü’z-zâbih, 23.sa’dü'l-bülâ, 24.sa’dü’s-suûd, 25.sa’dü’l-ahbiyye, 26.el-fer’u’l-mukaddem, 27.el-fer’u’l-muahhar, 28.batnü’l-hût (kış).  

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay.  



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
BakiDenizol
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 13
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BakiDenizol

selam üzerinize olsun... müminun suresi 14.ayetle ilgili sizlerden doğru anlama niyeti ile yardım istiyorum.bu ayetin son cümlesinde allah yaratanların en güzelidir ....okuduğum elmalılı çeviriisnden.bu çeviride bir hata varmıdır?varsa doğrusu nedir? zira yaratanların diye bahsedilmesi çok başka yerlere götürüyor akıl ve mantığı..eşi ve benzeri olmayan allah  tan başka yaratıcılarmı var????? ben bu konuyu başka sayfada yazdım fazlı bey yardımcı olma niyeti ile yazdı ancak onunda kafası karıştı galiba....yardımcı olursanız sevinirim sayın hasan akçay

__________________
deki o çok merhametlidir.ona inanmış ona dayanmışızdır.yakında kimin apaçık bir sapıklık içinde olduğunu bileceksiniz...(mülk 29)!!!
Yukarı dön Göster BakiDenizol's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BakiDenizol
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba sayın Baki Deniz.

 

Müminûn 14'teki ahsenul hâlikîn ifadesiyle ilgili olarak benim söyleyebileceğim çok kısa: Allah bir. Anılan ifadenin bu gerçeği sulandıracak şekilde algılanması beşerî bir kusurdur.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
birkatkimolsun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 14 temmuz 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı birkatkimolsun

selam arkadaşlar kütüphaneci arkadaşın dediği gibi cahiliye devrinde "güneş-ay" takvimi uygulandığı doğrudur
ama yanlış uygulanmaktaydı bu takvim. peki nasıl yanlış uygulanmaktaydı meton döngüsünü yanlış hesap etmekle bu
nesi fesadına gidiliyordu.meton döngüsünde 19 yıl vardır bu yılların 7 sinde dolunay bir güneş yılının içinde
görülür işte bir güneş yılının içinde görülen dolunayların 19 yıllık sıralaması bu rakamlarla ifade
edilir""" 3, 6, 8, 11, 14, 17,19 "" yahudiler ve/veya araplar bu sıralamayı örneğin ""2,5,7,10,13,16, 19""
şeklinde yapmaları sonucu bir yıl helali haram yapmışlar diğer yıl ise haramı helal yapmışlardır.olay bu kadar
basittir.ben bakara 185 teki ayetteki şehr kelimesini dolunay diğer sehr kelimelerinin ise bir zaman aralığını
ifade ettiğini düşünüyorum.allahın kuranda ki ayların (zaman aralıklarının) sayımının(veya sayısının) 12 olması
bir çelişki değildir yıl sonunda 12. aya 13. dolunaydan sonra gelen günlerin eklenmesini ifade etmektedir.yıl
yani 12. ay sıcak dolunayın görünmesiyle bitmektedir.12.ayın günleri bu durumda 60 güne kadar uzamaktadır.meton
döngüsünü alttaki linten takip edebilirsiniz.


http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=5366&PN=0&TP N=34
Yukarı dön Göster birkatkimolsun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: birkatkimolsun
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

birkatkimolsun Yazdı:

selam arkadaşlar kütüphaneci arkadaşın dediği gibi cahiliye devrinde "güneş-ay" takvimi uygulandığı doğrudur ama yanlış uygulanmaktaydı bu takvim. peki nasıl yanlış uygulanmaktaydı meton döngüsünü yanlış hesap etmekle bu nesi fesadına gidiliyordu.

meton döngüsünde 19 yıl vardır bu yılların 7 sinde dolunay bir güneş yılının içinde görülür işte bir güneş yılının içinde görülen dolunayların 19 yıllık sıralaması bu rakamlarla ifade edilir""" 3, 6, 8, 11, 14, 17,19 "" yahudiler ve/veya araplar bu sıralamayı örneğin ""2,5,7,10,13,16, 19"" şeklinde yapmaları sonucu bir yıl helali haram yapmışlar diğer yıl ise haramı helal yapmışlardır.

olay bu kadar basittir.

ben bakara 185 teki ayetteki şehr kelimesini dolunay diğer sehr kelimelerinin ise bir zaman aralığını ifade ettiğini düşünüyorum.

allahın kuranda ki ayların (zaman aralıklarının) sayımının(veya sayısının) 12 olması bir çelişki değildir yıl sonunda 12. aya 13. dolunaydan sonra gelen günlerin eklenmesini ifade etmektedir.yıl yani 12. ay sıcak dolunayın görünmesiyle bitmektedir.12. ayın günleri bu durumda 60 güne kadar uzamaktadır.
meton döngüsünü alttaki linten takip edebilirsiniz.
[url] http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=5366&TPN =34[/url]

Merhaba sayın birkatkimolsun. Teşekkür ederim katkınız için. Ancak "meton döngüsünde 19 yıl var" misillu beşerî hükümleri anlamıyorum. Benim gördüğüm şudur: 

 

Dolunay devrelerinin bazılarında 12 dolunay var, bazılarında 13. Nesî küfründen uzak durularak 13 ncü dolunay kendi devresinin içinde bırakıldığında belli sayıdaki güneş yıllarının sahip olduğu

 

dolunay devreleri uzunluk açısından güneş yıllarına eşittir.

 

Lafzen ERTELEME anlamına gelen NESÎ, uygulamada o 13 ncü dolunayın bir sonraya ertelenmesi ile gerçekleşiyor. Ama adı geçen tezde deniyor ki:

 

Arapların uyguladıkları nesî sistemi kaynaklarda iki şekilde yorumlanmıştır. Bazıları nesîyi kamerî takvimi mevsimlerde sabitlemek amacıyla yapılan astronomik gözlemlerle alakalı bir uygulama olarak kabul ederken…

 

Oysa kamerî takvim mevsimlerde sabitlenirse kamerî takvim, kamerî olmaktan çıkar. ıksın varsın, nolacak!" deniyorsa o zaman da bütün o zahmetlere lüzum yok. Nesî küfrü işlenmesin yeter. Allah bazı devrelerde 13 dolunay bulundurmak suretiyle o sabitliği zaten sağlamış.

 

diğerleri bunu sadece haram ayların yerlerini değiştirmek için bir araç olarak kullanıldığı şeklinde yorumlamışlardır.

 

Nesî işte bu. Ve uzunluğu daima 12 ay olan kamerî yılı uydurmanın tek yolu bu. Onun için kamerî yılı esas alan takvim nesî küfrünü otomatiğe bağlamıştır. Gerçeği görelim. 

 

*

 

Casnazânî ve arkadaşlarına göre ise nesî, haram aylarda savaşa izin verme işlemi olarak tarif edilmektedir. Onlara göre nesî sadece haram olan bir ayın haramlığının ortadan kaldırılmasıdır.

 

İlk bakışta nesî ile yalnızca dördüncü haram ayın haramlığı ortadan kaldırılır. Örneğin 630-631 devresinde 13 dolunay var:

 

…………………………………………………………. 4 Oc 630-3ş-4mar-2n-2may-31may

30h-29t-28ağ-27ey-27ek-25k-25ar-23 Oc 631-22ş-23mar-21n-21may-19h

19t-17ağ-16ey-16ek-14k-14ar-13 Oc 632 ........……………………………………………..

 

Şimdi bir de aşağıdaki uygulamaya bakınız.

 

Nesî o 13 ncü dolunay bir sonraki devreye aktarılarak uygulanır. İşte o zaman 631-632 devresi 19 Haziran dolunayı ile başlar ve devrenin haram ayları zincirleme ötelenip 16 Ekim dolunayı haram ay olmaktan çıkar. Bir sonraya aktarım zincirleme uygulandığı için de aylar vakten oynak hale gelir ve haram aylar ortadan kalkar, sözüm ona "İslam takvimi"nde olduğu gibi.

 

…………………………………………………………. 4 Oc 630-3ş-4mar-2n-2may-31may

30h-29t-28ağ-27ey-27ek-25k-25ar-23 Oc 631-22ş-23mar-21n-21may-

19h-19t-17ağ-16ey-16ek-14k-14ar-13 Oc 632 ........……………………………….

 

Kaynak: http://www.timeanddate.com/calendar/moonphases.html?year=630 &n=0

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
BakiDenizol
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 13
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BakiDenizol

Merhaba sayın Baki Deniz.

 

Müminûn 14'teki ahsenul hâlikîn ifadesiyle ilgili olarak benim söyleyebileceğim çok kısa: Allah bir. Anılan ifadenin bu gerçeği sulandıracak şekilde algılanması beşerî bir kusurdur.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay  

merhaba sayın hasan akçay. o halde ortada elmalılı tarafından beşeri bir kusur var insanlarıın yanlış algılamasına sebep oluyor...burada sulandırma yapmaya çalışsanda sulandırılamayacak bir cümlede kullanılıyor.yaratanların en güzeli......cümle bu bende çeviride bir hatamı var diye öğrenmek bilmek istedim....ALLAHIN BİRLİĞİNDEN bir şüphemiz yok....yaratanlar varmıdır?yoksa bu ayet yanlışmı çevrilmiştir... bilmek istediğim sadece buydu...selamlar

 





__________________
deki o çok merhametlidir.ona inanmış ona dayanmışızdır.yakında kimin apaçık bir sapıklık içinde olduğunu bileceksiniz...(mülk 29)!!!
Yukarı dön Göster BakiDenizol's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BakiDenizol
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Haram aylarda yapılması haram olan: 1.avlanmak, 2.savaşmak

 

Kureyş bu evin Rabbine ibadet etsin çünkü onları "kış ve ilkbahar yolculukları"na O Rab alıştırdı - rıhleteş şitâi ves sayf (106:2)

 

Bu ayetten anlaşıldığı üzere Kureyşliler iklim açısından elverişli kış mevsiminde ve ilkbaharda uzak ülkelerden mal getiriyorlar. Geleneksel Mekke pazarında satmak için.

 

Sıcak yaz aylarında kurulan o pazar Mekke’lilerin ekmek teknesi. Ama savaş, ona engel olur. Yaz aylarında onun için savaş istemiyorlar. Yaz ayları harâm.   

 

İslamın Allah’ı ise savaşı hiçbir zaman istemez; harâm ayda da istemiyor. Bakara 217: onda savaşmak günahtır -  kıtâlun fîhi kebîr.

 

Ama hemen ardından ekliyor:

 

Ne var ki Allah’ın yoluna engel olmak, Allah’ı ve Mescidil Harâm’ı inkar ederek mescid halkını oradan sürmek Allah’ın ındinde daha büyük günahtır; kısacası "BASKI savaştan daha büyük günahtır - vel FİTNEtu ekberu minel katl."

 

Elmalılı (Tevbe 36 tefsiri): Haksız olan savaş her zaman ve her ayda haramdır. Şu halde haram olan aylarda daha fazla haramdır, "bunlarda savaş(ın) büyük günah" olduğunda şüphe yoksa da haram helâl tanımayan ve fırsat buldukça diledikleri gibi kıtal ve saldırıdan çekinmeyen müşriklere karşı genellikle Allah için savaş emri, belli bir mekan ve zamanla sınırlı değildir.

 

Özetle kendini savunmak için (2:191) savaş zorunludur. O yüzden Allah savaş yasağını kaldırmıştır. Savaş, haram aylarda da helaldır.

 

Geriye kalan tek yasak,

avlanma yasağıdır;

harâm aylarda yasak olan, odur.   

 

İnananlar! Size yasak olup dururken av hayvanı öldürmeyin - lâ taktulûs sayde ve entum hûrûm (5:95). Size helal olduğunda avlanın - ve izâ haleltum fastâdû (5:2).

 

Dünyanın her yerinde avlanmanın yasak olduğu dönem sıcak yaz aylarıdır çünkü hayvanlar DAİMA o aylarda ürerler ve o aylarda yavrularını büyütüp eğitirler. O aylarda yavrular korumasızdır, anneler çaresiz. Av hayvanlarının korunması gereken an o andır.

 

Biyolojik takvimin ortaya koyduğu üzere o ayların yıl içideki yeri sabittir. Bir daha: harâm aylar vakten sabittir. Hicrî takvimde onların vakten oynak hale getirilmiş olması İslama aykırıdır; amansız zulümlere teşnedir.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Harâm aylar yaz mevsimin içinde olup vakten sabittir, tamam… da 2:185’te sözü edilen ŞEHRU RAMAZÂN onlardan biri midir? Elbette.  

 

Kanıt?

 

Birincisi, Bakara 185 tefsirinde Elmalılı’nın da açıkladığı üzere RAMAZÂN "yakıp kavuran" demek. O halde ŞEHRU RAMAZÂN, Arabistan’ı "yakıp kavuran" yaz mevsimin içindedir.

 

İkincisi, sıcak dolunayda FURKÂN indirildi - ünzile fîhil... FURKÂN (2:185). İmanı çakma olanların münafıklığını ortaya çıkaran bir sûre idi bu (9:64, 86, 124, 127). Çünkü FURKÂN "fark" ettirir.

 

Örneğin münafıklar o aşırı sıcak mevsimde çıkılan seferlere katılmamak ve inananlara "Bu sıcakta sefere çıkmayın!" demek suretiyle kendilerini ele verdiler (9:81).

 

Açık ve net.

 

O yaz mevsiminin

ilk olayı sıcak dolunayda "furkân"ın vahyi idi

son olayı ise o sefere aşırı sıcakta çıkılması.

 

Ve müşriklerin o "yıl"ından sonra -ba'de "âm"ihim- Mescidil Harâm'a yaklaşması dahi yasaklandı (9:28).

 

Peki, yakıp kavuran sıcakların habercisi o dolunay ile yakıp kavuran sıcakta çıkılan o sefer arasında ne oldu?

 

İnananlar Mekke’ye girdiler. Panayır günüydü; ortalık insan kaynıyordu. Kimin mümin kimim kafir olduğu belli değil. 

 

Sizin onlara üstün gelmenizi sağlayan Allah Mekke'nin göbeğinde onların elini sizden, sizin elinizi onlardan çekti (48:24). Yoksa yanlışlıkla bir inanırı vurabilirdiniz (48:25).

 

Allah'ın elçisi ve öteki fatihler doğruca Mescidil Harâm’a yürüdüler; müşriklerle orada bir ateşkes ahidleşmesi yaptılar (9:7). 

 

Buna göre (9:4)

 

1.Taraflar 4 ay bir birine saldırmayacak.

2.İnananlara saldıran başkalarına müşrikler arka çıkmayacak.

 

Ateşkesin süresi: 4 ay –erbeate eşhur (9:2).

Ve bu 4 ay harâm aylar idi:

 

"Harâm aylar" çıkınca müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün – Fe izenselehel "eşhurul hurum" (9:4).  

 

Kanıt bu.

 

Harâm aylar: ilki ramazân (aşırı sıcak) olan 4 dolunaydı. Bunlar, hicrî takvimdeki uyduruk harâm ayların aksine, arka arkaya geliyordu.

 

Yoksa müşriklere "Üç ay özgürce dolaşın; sonra sizi bulduğumuz yerde öldüreceğiz; ondan sonra bir ay daha özgürce dolaşırsınız!" denmiş olur.

 

İyi ama üç ay sonra bulundukları yerde öldürülen müşrikler ondan sonra bir ay daha nasıl özgürce dolaşsın? Ölü onlar; ölüler özgürce dolaşır mı?

 

*

 

HARÂM AYLAR sıcak yaz mevsiminin içindedir. Bunun bir kanıtı da "hac"dır, ki iki türlüdür: 1-panayır (28:27), 2-dinî ziyaret (3:96, 22:27-29)

 

Kureyş kışın ve ilkbaharda (şitâi ves sayf) yolculuklar yapar (106:2), o zaman elde ettiği malları ta İbrahim nebi zamanından beri yazın kurulan Mekke panayırında satardı. Kureyşin ekmek teknesiydi o panayır. 

 

Ekmek teknesini saymak gerekir. Ondan nasip alıp ona katkı verirken fitne fücurdan uzak durmak gerekir. Onun için "hac"da cinsel ilişki, fiilî dalaşma ve sözlü atışma harâmdır - fe lâ refese ve lâ fusûka ve lâ cidâle fîl "hacc" (2:197).

 

Tabii, Mekke'de yapılan TİCARÎ ve DİNΠhaclar eş zamanlı idi. Bunu da göz önünde bulundurmak gerekiyor. 

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

Aded: Sayı, rakam.

İddet: Süre.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ehsen-ul-xâliqîn'i yaratanların en iyisi yerine "en iyi yaratan" olarak okumalı ve anlamalı.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats