HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Teskent mushafindaki F ve V harfleri Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Düzeltme:Bakınız, o müfessirler MÂ MELEKET EYMÂN için MEMÂLÎK demişler, memâlîke de İBÂD, yani KÖLELER.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Nazik üslubunuz icin tesekkür ederim.

Buna geçmişte meşhur müfessirler yszdıkları Arapça tefsir kitaplarında ne mana vermişler, sorup öğrene bilirsiniz.

Niye sorayim. O müfessirler Nisâ 34'teki "vadribûhunne"yi de "kadinlari dövün"e yormuslar. Simdi bunu ciddiye alan var mi? 

Ben Allah'in dini diyorum, siz gecmisteki meshur müfessirler. Hocam, ben Allah'in dinine bagliyim, sunun bunun dinine degil. Ister begenin ister begenmeyin Allah'in dini Kur'ân'da "Allah ne diyorsa o"dur.

RIZIKTA EŞİT OLACAKLAR DİYE" şeklinde fiil cümlesi takdirindedir.

Sayenizde ögrendim; Allah razi olsun. Ama niyet mi bildirir, sonuc mu arastiracagim, Allah isterse. Kaldi ki Allah'in anilan iki ayetteki mesaji tek ve ayni. Yani fark etmiyor.

Sizin açıklamanız o, ve açıklamanız ayet değildir. Ayette öyle bir açıklama yok.

AKIL var, hocam; iz'an var. Aklinizin sesine kulak verin. Beni bagislayin ama siz akliniza haksizlik ediyorsunuz. 

Mealen orda söylenen:

Inananlar apis aralarini saklayan kimselerdir; oralarini hic kimseye acmazlar ama eslerine YA DA yeminlerinin sahip olduklarina baska. Ancak onlara actiklari icin kinanmazlar. 

AKIL görür:

Apis aralarini saklayanlar

kadin, erkek

bütün inananlardir. Dolayisiyla

 

apis aralarini yalnizca

 

eslerine ya da

yeminlerinin sahip olduklarina

 

acanlar:

kadin, erkek bütün inananlar.

 

1.

Esler ve

yeminlerin sahip olduklari

ayni konumdadir.

 

Yani

esler nikahliysa

ötekiler de nikahli.

 

2.

YA DA anlamindaki ev baglacindan anlasilan,

bir inanir

örnegin inanan bir kadin

apis arasini yalnizca bir kisiye acabilir:

 

esine ya da

kendi yemini kime sahipse ona.

 

Kisacasi

 

inanan kadin da

inanan erkek te

tek eslidir.

 

Yoksa

 

eger

erkeklerin ettigi yeminlerin sahip olduklari, cariye olsa idi

kadinlarin ettigi yeminlerin sahip olduklari da köle olurdu;

 

eger

erkeklerin, cariyeleriyle nikahsiz iliskide bulunmasi caiz olsaydi

kadinlarin da köleleriyle nikahsiz iliskide bulunmasi caiz olurdu.

 

Kadinlarin köleleriyle nikahsiz iliskide bulunmasi caiz midir, hocam? Bunu bilmemiz icin baskaca bir ayete ihtiyacimiz var mi?

 

Sevgi ile,

Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Söylenmedik hicbir sey kalmasin.

Ezvâc ne ise mâ meleket eymân odur. Asıl işte budur yalan. Az çok müstesnanın ne olduğunu bilirsiniz. Mâ meleket eymân genelde EZVÂC kelimesinden sonra zikredilimiş ve "illâ" istisnâ edatıyla ondan ayrı olduğu gerçeği ortaya konmuştur.

 

Muminûn 5-6'dan söz ediyoruz.

 

Ve apis aralarini saklayanlardir onlar - Vellezîne hum li furûcihim hâfizûn

Ama esleri ya da yeminleri kime sahipse onlar baska - Illâ alâ ezvâcihim ev mâ meleket eymânuhum.

 

Istisna iki tane:

 

1.esler,

2.yeminlerin sahip olduklari.

 

Bu ikisi müstesna,

inananlar kimden saklar apis aralarini?

Herkesten.

 

Acik ve net.

 

Yeminler kime sahipse onlar

eslerin istisnasi degil 

esit konumlusudur.

 

Esler ne ise yeminlerin sahip olduklari o.  

 

Lütfen beni bagislayin, cok üzerinize gittigimin farkindindayim. Bu yüzden kendime kiziyorum. Ama bu yazdiklarimizi okuyanlar olur. Onlara dogruyu söyleyelim.

 

Sevgi ile,

Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Söylenmedik hicbir sey kalmasin

 Peki.

Niye sorayim. O müfessirler Nisâ 34'teki "vadribûhunne"yi de "kadinlari dövün"e yormuslar. Simdi bunu ciddiye alan var mi?

Şimdi bunu anlamış olan var mı? Yaşar Nuri: Sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt verin, sonra onları yataklarında yalnız bırakın ve nihayet onları evden çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin! Bunun üzerine size saygılı davranırlarsa artık onlar aleyhine başka bir yol aramayın.  (Yaşar Nuri önceki mealinde; “evden çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin, dövün” şeklindeydi.)

Buradaki nuşûz sadakatsizlik, iffetsizlik midir? Öyleyse sadakatsizlik, iffetsizlikten kasıt nedir?

Nuşûzundan korktuğunuz kadınlar kim?

Onlara önce öğüt verecek sonra da yataklarında yalnız bırakacak, nihayetinde onları evden kovacak olan “siz” kimsiniz?

Size itaat ederlerse tamam, ya etmezlerse ne yapacaksınız?

Bu ayrı bir tartışma konusudur. İsterseniz bu sorulara yanıt verin, bu konuyu da tartışalım.

Ben Allah'in dini diyorum, siz gecmisteki meshur müfessirler. Hocam, ben Allah'in dinine bagliyim, sunun bunun dinine degil. Ister begenin ister begenmeyin Allah'in dini Kur'ân'da "Allah ne diyorsa o"dur.

Karsınızdaki Muhammed Elçi olsaydı, ona da “Allah’ın dini bu, Allah ne diyorsa o” diyecektiniz. Muhammed, “benim dediğim Allah’ın dediği, Allah’ın dediği benim dediğimdir” diyor. Hasan da “Benim dediğim Allah’ın dediği, Allah’ın dediği benim dediğimdir” diyor. Söylediğinizin tam da anlamı budur.

Mealen orda söylenen:

Inananlar apis aralarini saklayan kimselerdir; oralarini hic kimseye acmazlar ama eslerine YA DA yeminlerinin sahip olduklarina baska. Ancak onlara actiklari icin kinanmazlar.

AKIL görür:

Apis aralarini saklayanlar

kadin, erkek

bütün inananlardir. Dolayisiyla

apis aralarini yalnizca

eslerine ya da

yeminlerinin sahip olduklarina

acanlar:

kadin, erkek bütün inananlar.

 

Açıktır ki EZVÂC ile M MELEKET EYMÂN farklıdır, biri diğeri değildir. Bu söyledikleriniz zandan öte bir şey değildir. Öyle bakıyor öyle görüyorsunuz. Bu ayetin muhatapları kadınlar değil, erkeklerdir. Hâfizûn erkekler.  Sözcükler önemle seçilmiş; “AL” ya dikkat! Yani, EVÂLÎN veya QAVVÂMÎN ALÂ…  Erkekler eşlerinin ve sahibi olduklarının velileri, yöneticileridirler.  KÂNE ZYYÂD ALALBASRA. Yani, Zeyyad Basra valisiydi/Basra’yı yönetiyordu.

 

1.

Esler ve

yeminlerin sahip olduklari

ayni konumdadir.

Yani

esler nikahliysa

ötekiler de nikahli.

 

Eşler nikahlıysa onlar da nikahlı.” Öyle değil işte. Nikah evlenme akdidir, taraflar var. Köle ve cariye taraflardan biri değildir. Adamın kendi cariyesi, cariyesiyle evlenirken kiminle nikah akdi yapacak, cariyesiyle mi? Cariyesiyle yatıyorsa o da eşidir ya da eşi gibidir, ne fark eder? Ondan dolayıdır ki kınanmıyor. Ama bunların dışında kalanların peşine düşerse vay haline!

 

2.

YA DA anlamindaki ev baglacindan anlasilan,

bir inanir

örnegin inanan bir kadin

apis arasini yalnizca bir kisiye acabilir:

esine ya da

kendi yemini kime sahipse ona.

 

EV sadece “veya” diye çevrilmez.  Daha bir birçok anlamı var. Yerine göre “ve”, “ya”, “hatta” , “ilâ”, illâ” vs gibi. Hepsini burada izaha gerek yok. Birkaç örnek vereyim:

Ya balık ye, ya süt iç!

Bu demek değildir ki balık yiyen süt içmez. İkisini beraber aynı öğünde yeme.

Ya kavurma yerim ya haşlama.

Bu demek değildir ki birini yerim diğerini yemem. Bazen onu bazen öbürünü yerim.

Ev (veya) için “Ya bu ya bu, ikisi olmaz” deyip kestirip atmak bilgi noksanlığından olsa gerek.

 

Kisacas:

inanan kadin da

inanan erkek te

tek eslidir.

 

Kesinlikle doğru değildir. Kesinlikle “ev” her sözde bu anlama gelmez. Mu’minun 6’daki “ev”, “ben et yahut bal yerdim” örneğinde olduğu gibi tafsil içindir. Yani bal da yerdim, et de yerdim. Bazen et bazen bal yerdim. Yani adam hem eşiyle hem sahibi olduğu ile… Bunun Kuran’da birçok örneği var.

FE CÂEHÂ BE’SUNÂ BEYÂTEN EV HUM QÂİLÛN. Yani, azabımız kimi zaman gece kimi zaman gündüz ona gelirdi.

DE’ÂNÂ LİCENBİHÎ EV QÂİ’DEN EV QÂİMEN. Yani, bazen yanı üstünde, bazen oturduğu yerde, bazen yattığı yerde bize yakarırdı.

KÛNÛ HÛDEN EV NASÂRÂ. Yahudi veya Hiristiyan olun! Yani Yahudi ve Hiristiyan olun!

 

Nice sağlıklı yıllara!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bu ayetin (Muminûn 5) muhatapları kadınlar değil, erkeklerdir.

 

Yok öyle sey.

 

Müminûn sûresinin

ilk 6 ayetinin hepsi

kadin, erkek 

bütün inananlar.

 

1.

Inananlar kurtulmustur - Kad eflehal mu’minun.

 

Kurtulanlar

kadin, erkek

bütün inananlar. Tamam?

 

2.

Salâtlarinda coskuya kapilanlardir onlar -Ellezîne hum fî salâtihim hâsiûn.

 

O coskuya

erkekler kapilir da 

kadinlar kapilmaz diye bir sey yok. Tamam? 

 

3.

Ve bos sözlerden yüz cevirenlerdir -Vellezîne hum anil lagvi mu’ridûn.

 

Yine kadin, erkek

bütün inananlar.

 

4.

Ve zekat icin calisanlardir -Vellezîne hum liz zekâti fâilûn.

 

Yine kadin, erkek

bütün inananlar.

 

5.

Ve apis aralarini saklayanlardir -Vellezîne hum li furûcihim hâfizûn.

 

Apis aralarini

saklayanlar

 

yalnizca erkeklerdir,

kadinlar degil?

 

inanan kadinlar

apis aralarini

acikta mi tutarlar?

 

6.

Ama eslerine YA DA yeminleri kime sahipse onlara baska. Yalnizca onlara acinca kinanmazlar. -İllâ alâ ezvâcihim ev mâ meleket eymânuhum...

 

1-4'te hangi gramer varsa 5-6'da o var. Yani hâfizûn eril de muminûn degil mi? Ve hâsiûn? Ve mu'ridûn? Ve fâilûn?

 

Sanirim Dr Ayman'i tanirsiniz. Onun Arapcaya cevirdigi hot/ramadan baslikli kendi makalesinin linkini bu foruma astim.

 

Ayman'la baska bir konuyu müzakere ederken ben, simdi sizin acikladiginiz, eril-disil kavramina atiftta bulunacak oldum. "Arap dilinde eril ifadeler disil kavrama da sahiptir," deyiverdi. 

 

Hadi ben "Cahilim!" der siyirtirim, siz nasil kurtaracaksiniz kendinizi?

 

Sevgi işle,

Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ayman'la baska bir konuyu müzakere ederken ben, simdi sizin acikladiginiz, eril-disil kavramina atiftta bulunacak oldum. "Arap dilinde eril ifadeler disil kavrama da sahiptir," deyiverdi.

Doğru. Ama sarfedeceğiniz her eril söz dişileri de kapsar genellemesi yanlış. mesela, siz karma bir sınıfta, bütün öğrencilere hitaben, öğrencilerin olumlu olumsuz efalini peş peşe sıralarken, sözlerinizin arasında hepsine ilişkin olanlar olduğu gibi sadece erkeklere veya sadece kızlara yönedlik olanları da vardır.

Kast ettiğim ayet 5.ayetin devamı 6.ayettir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Kast ettiğim ayet 5.ayetin devamı 6.ayettir.

 

Yani 6. ayetin muhataplari kadinlar degil erkeklerdir? Mümkün degil. Cünkü 5. ayetin muhatabi kadin, erkek bütün inananlar olduguna göre onun devami olan ayet te ayni kimselere hitap eder yani kadin, erkek bütün inananlara.

 

Gramer acisindan ALÂ kelimesiyle ilgili cikariminiz Müminûn 1-6'nin anlam bütünlügünü yok ediyor. Oysa aslolan anlamdir. Dil dediginiz onun araci. 

 

Bir dilbilgisi "hasta"sinin, kendi görüsünü acikladiktan sonra "Dilbilgisi acisindan durum bu. Ama bunlar gramercilerin kurallari" diyerek ihtiyati elden birakmadigini hatirliyorum.  

 

Cikariminiz da yanlis. En azindan "qavvamîne alâ..."daki QAVVÂM yönetici degil destekci demek. Nisâ 34, 135 ile birlikte okundugunda bu acik ve net olarak görülür. 

 

Tamam,

konumuz o degil.

 

Ama yaptiginiz cikarimin cürük olduguna bir de o isaret ediyor. Hangimiz yanilmayiz ki güzel hocam.

 

Sevgi ile,

Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Karsindaki Muhammed Elci olsaydi, ona da "Allah’ın dini bu, Allah ne diyorsa o" diyecektiniz.

Asla. Cünkü Muhammed nebi "Allah yeminleriniz kime sahipse onlar diyor ama köleleriniz demek istiyor" demezdi. Allah ne söylerse ona razi olurdu o (Yûnus 15). Razi olmayan sizsiniz. O yüzden Kur'ân'i degistiriyorsunuz.

"Esler nikahliysa onlar da nikahli." Öyle degil iste. Nikah evlenme akdidir, taraflar var. Köle ve cariye taraflardan biri degildir.

Allah'in dininde köleler ve cariyleler de evlendirilir (Nûr 32). Demek ki onlar da o akdin taraflarindan biri oluyor.

Bu bir yana...

Siz Allah'in dedigine razi olun önce. O, köleye köle diyor, yeminlerin sahip olduklarina yeminlerin sahip olduklari. Siz de öyle deyin. O zaman göreceksiniz, yeminleriniz kime sahipse onlar akdin taraflarindan biridir.  

Sevgi ile,

Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Allah'in dininde köleler ve cariyleler de evlendirilir (Nûr 32). Demek ki onlar da o akdin taraflarindan biri oluyor.

Hani Allah köleliği bir çırpıda kaldırdıydı...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Siz Allah'in dedigine razi olun önce. O, köleye köle diyor, yeminlerin sahip olduklarina yeminlerin sahip olduklari. Siz de öyle deyin. O zaman göreceksiniz, yeminleriniz kime sahipse onlar akdin taraflarindan biridir.

Tamam hocam, kabul ediyorum Allah'ın dediğini. Ama Allah "yeminler" demiyor "eymân" diyor. Yeminler diyen sizsiniz Yani Hasan Akçay hoca diyor. Eymân yemînin çoğulu. Yemînin bir tek anlamı mı var? Allah Kuran'da yemîni hep aynı anlamda mı söyledi? Bi zahmet buna cevap verin, bakalım gerçekten Allah'ın dediği mi , Hasan hocanın dediği mi?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats